G4Media.ro

Zara și problema ”fast fashion”: acuzații din partea militanților pentru mediu

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

7 comentarii

  1. Stupid people ataca orice!
    Daca vor sa salveze cu adevarat planeta sa dea un exemplu reducandu-si la zero „amprenta de carbon” cu o funie (desigur ecologica) si primul copac!

  2. Pamflet
    Militantii pentru mediu sa mearga sa protesteze la premiile oscar, acolo e poluarea, dezmatul si consumuri inutile cu hainele lor scumpe de unica folosinta si cu bijuteriile lor.
    Numai la prelucrarea unui diamant se consuma energie cat sa produca zara haine pentru un oras intreg.
    Si sa mearga sa protesteze la tokyo la olimpiada, unde iar e poluare si consumuri inutile, incepand cu echipamentele sportive care produc o gramada de carbon in procesul de fabricatie si terminand cu substantele dopante legale pe care absolut toti sportivii de performanta le folosesc.
    Povestea de la tokyo cu faclia cu hidogen e o pacaleala si o ipocrizie, la producerea tortelor si a hidrogenului producandu-se o multime de carbon

  3. N-am inteles exact: CE ar trebui sa faca Inditex (sau altii ca ei)? Eventual, sa nu mai vanda? Sa inchida asa, vreo 6 luni, cat oamenii sa poarte aceleasi haine si apoi sa redeschida? Sa-si ia ani sabatici? Nu e destul ca tembelii astia de eco-socialisti au provocat valul asta isteric cu mainile electrice, de au pus pe butuci, aproape, industria auto?

    O mana de isterici ECO au influenta mai mare decat ceilalti cetateni care alcatuiesc opinia publica! Asta pentru ca le dam voie, noi, ceilalti, liberali, conservatori si ce om mai fi noi… Eu = liberal. Sunt in mare masura anti-reglementare excesiva. O sa reglementam curand si cat se cade sa ne cacam pe zi!

    • Ce ar trebui să facă? Păi să pună în raft, unul lângă altul, produse identice dar unul să fie „fast fashion” la 10 euro și altul „eco” la 15 euro, să vadă toți activiștii lui pește că nu va cumpăra nimeni produsul de 15.

      (mă rog, dacă nu cumva activiștii sunt de fapt ai acelorași companii și, de fapt, chestia care se vrea este scumpirea produselor across the board. E greu să distingi dacă produsul a fost făcut „sustainable” sau nu, dacă angajații care l-au făcut au fost exploatați sau nu, poate e suficient să scrie pe etichetă „eco” și să fie de 2 ori mai scump. Și, când lumea urlă că sunt scumpe, Zara să zică „nu știu frate, voi ați zis să le facem mai scumpe. Prin prețul mare noi facem un bine planetei fiindcă voi cumpărați mai puțin și, automat, nu stricați mediul”)

      Nu va cumpăra nimeni produsul de 15 euro decât după ce se termină stocul de 10 euro.
      Și să lase pe net un stream video full time, să vadă toți ce cumpără lumea.

  4. Ce am înțeles eu: în loc să vândă cârpe cu 15 euro care țin maxim până la a zecea spălare, să folosească materiale mai bune calitativ, să le vândă cu 30 de euro și să țină douăzeci de spălări. Practic să vândă o bluză cu 30 în loc să vândă 2 bluze cu 15. Veniturile rămân la fel, cantitatea de deșeuri scade la jumătate, nimeni nu moare că a purtat o bluză de douăzeci de ori.

    Aia cu bumbacul din surse sustenabile e praf în ochi, majoritatea produselor lor sunt din fibre sintetice.

  5. Propun să se introducă niște uniforme obligatorii pentru toată lumea. Să fim toți îmbrăcați în salopetă. Dispare invidia dintre oameni și dorințele prostești pentru haine de firmă sau la modă. Vom merge toți cu autobuzul și vom mânca numai morcovi și pătrunjel, eco, desigur.

    G4media, nicio zi fără un articol progresist. Continuați să involuați, băieți.
    Adio gândire! Bine ai venit propagandă! E mai simplu să traduci din presa de stânga din Occident, decât să produci analize și reportaje proprii, originale, inteligente.

  6. Frumos este sa dati credit autorului pentru articol: Stefanie Müller (Madrid)
    https://www.dw.com/en/zaras-fast-fashion-problem-in-focus/a-52161858