G4Media.ro

Volkswagen trebuie să plătească compensații pentru „Dieselgate”, a decis Curtea Federală de…

sursa foto: Pexels

Volkswagen trebuie să plătească compensații pentru „Dieselgate”, a decis Curtea Federală de Justiție: Comportamentul acuzatului este lipsit de etică

Cea mai înaltă instanță civilă a Germaniei a decis împotriva concernului Volkswagen în primul proces intentat acestuia de un proprietar de automobil, în urma scandalului manipulării testelor privind emisiile nocive, transmite dw.com.

Curtea Federală de Justiție a conchis că persoanele care au cumpărat un autoturism VW dotat cu un software care a manipulat testele privind emisiile poluante sunt îndreptățite să primească compensații financiare. Ele pot returna automobilele achiziționate și primi o compensație financiară parțială de la producătorul auto german.

Kilometrii efectuați până la returnarea mașinii vor fi luați în considerare la stabilirea nivelului compensației, a decis instanța. „Comportamentul acuzatului este considerat ca fiind lipsit de etică”, a spus judecătorul-șef Stephan Seiters la pronunțarea sentinței.

Verdictul constituie un precedent pentru mii de alți proprietari de mașini marca Volkswagen din Germania, ale căror automobile au fost dotate cu instrumente menite să manipuleze testele de poluare. Ei ar putea cere acum la rândul lor compensații.

Volkswagen a promis „oferte potrivite” pentru cei afectați. „Compania vizează acum rezolvarea tuturor acestor cazuri printr-o înțelegere cu părțile vătămate”, a anunțat VW într-o declarație.

Context

Procurorii germani i-au acuzat șefii grupului auto Volkswagen AG de manipularea bursei în privinţa scandalului emisiilor (Dieselgate), care a izbucnit în septembrie 2015.

Directorul general al Volkswagen, Herbert Diess, fostul director general Martin Winterkorn şi preşedintele Hans Dieter Poetsch au fost acuzaţi că în mod intenţionat nu i-au infirmat la timp pe investitori de impactul financiar al scandalului. Din acest motiv, ei au influenţat în mod necorespunzător preţul acţiunilor companiei, a precizat Procuratura din Braunschweig.

Avocatul lui Diess susţine că directorul general nu ar fi putut anticipa turbulenţele de pe pieţele financiare şi şi-a efectuat în continuare atribuţiile. Winterkorn a demisionat la câteva zile după izbucnirea scandalului. În 2017, el le-a declarat autorităţilor că nu a ştiut mai devreme de manipularea emisiilor.

După ce oficialii VW au recunoscut falsificarea rezultatele testelor antipoluare, acţiunile grupului german au scăzut la Bursa de la Frankfurt cu până la 37%. Dacă investitorii ar fi ştiut din timp de manipularea emisiilor, ei ar fi putut să-şi vândă mai devreme acţiunile sau nu ar fi făcut achiziţii, au argumentat reclamanţii.

Pe plan global, Volkswagen a plătit pentru implicarea în scandalul emisiilor aproximativ 30 de miliarde de euro (33,5 de miliarde de dolari). În mai, compania a anunţat că a pus deoparte încă un miliard de euro (1,1 miliarde de dolari) pentru cheltuieli juridice.

Investitorii au pierdut milioane de euro în septembrie 2015, când Volkswagen a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

sursa foto: Pexels

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

7 comentarii

  1. Faptul ca marca VW s-a bucurat de succes si a revenit pe primul loc dupa acest scandal arata cat de corupta este lumea in care traim.
    Nu ma refer doar la faptul ca in 2015, in plin scandal dieselgate, Politia Romana era singurul client al acestui brand cu o comanda de 400 de VW Polo, mai mult ca sigur cu spaga.
    Comparat cu fabricantul de pe locul 2, VW a inovat extrem de putin si a avut o preocupare extrem de slaba pentru mediu, avand o cota foarte mica de masini hibride si niciun model cu hidrogen.
    Principalii lor clienti, extrem de nedisciplinati in trafic, (exceptand polo si golf) sunt cefe late care invart afaceri dubioase.

    • Bine spus, corporatiile si firmele de stat sunt cele care mentin coruptia in domeniul auto.
      la fel si Jandarmeria cu dubele Opel.
      Imi aduc aminte de scandalul Dex-Cool din America
      https://www.reuters.com/article/gm-settlement/gm-settles-lawsuits-over-engine-coolant-problems-idUSN2735011520080327
      In Europa GM-Opel nu au reusit sa lamureasca daca macar sunt autorizati pe bune sa vanda acel antigel. Cica e pe proprie raspundere.

    • Personal nu cumpar masina pt ce nivel de poluare are! Masina se cumpara pt ca iti place si pt performante!
      Lasa vrajala cu mediu’!
      VW este cel mai mare concern fie ca ne place sau nu!
      Restul e invidia celor care si ar dori sa detina un model da’ nu au bani si atunci apeleaza la chinezarii gen kia ,hyundai etc.Cica alea e bune dom’le!

    • Cere si tu un raport de la INS referitor la institutiile statului: câte masini au si care e raportul diesel/benzina.
      Cere de la APIA acel raport… Tăriceanu inca mai e angajat pe acolo… sa zica el ceva despre calitatea oferita de service-urile din România – conform legii

    • @Landser baiete, tu traiesti intr-o lume antica si de demult 🙂 Valoarea de piata a Tesla e cat VW si BMW combinate 🙂

      Nemtii nu au inovat nimic in ultimii 15 ani. Dar absolut nimic. Mai tii minte (bineinteles ca nu) cand seful VW a spus ca el nu va pune software in masina, pt ca nu e calculator? Atat au inteles nemtii din asta. Si acum li se da cu Tesla-n c####

  2. Vreau o tara ca afara.

  3. Sunt două intrebari care imi vin in minte:
    Ce se intampla cu cei din Romania care au cumparat astfel de masini? (in Germania inteleg că-i vor despagubi)
    Exista vreo institutie in Romania care să reprezinte drepturile clientilor in relația cu VW pentru obtinerea de despagubiri sau macar una (insitutie) care să-i taxeze pentru poluarea excesiva?