G4Media.ro

Virgil Popescu: „Principala cauză a accidentului de la cariera Jilț a fost…

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

Virgil Popescu: „Principala cauză a accidentului de la cariera Jilț a fost transportul muncitorilor cu o mașină de transport marfă / Am dispus extinderea controlului la toate achizițiile CE Oltenia” / Ciucă: Controlul să fie extins la structurile de producere a energiei electrice din subordinea ministerului

Ministrul Energiei, Virgil Popescu, a precizat, joi, la începutul ședinței de Guvern, că, potrivit concluziilor preliminare din raportul Corpului de control, principala cauză a accidentului de la cariera Jilț a fost transportul muncitorilor cu o mașină de transport marfă și a precizat că a dispus extinderea controlului la toate achizițiile făcute de Complexul Energetic Oltenia. Premierul Nicolae Ciucă a cerut ca activitatea de control să fie extinsă la structurile de producere a energiei electrice din subordinea Ministerului Energiei.

„Principala cauză a fost că cele două echipe de reparații au fost îmbarcate într-un mijloc de transport marfă, care nu putea transporta persoane, împreună cu ehipamentele. Acesta s-a răsturnat pe un drum foarte accidentat, principala cauză fiind tocmai folosirea unui autovehicul de transport marfă, fără nicio protecție pentru persoane”, a precizat Virgil Popescu. El a menționat că gradul de uzură a mașinilor și durata de funcționare a acestora este de peste 40 de ani.

Ministrul a amintit demiterile de la CE Oltenia imediat după producerea tragediei.

„Am dispus extinderea controlului la toate achizițiile de la CE Oltenia. Drumurile ar trebui făcute în mod profesionist”, a mai spus ministrul Energiei.

„Domnule ministru, doresc și dispun ca toate contractele de achiziție de la Complexul Energetic Oltenia să fie verificate și să fie identificate cauzele pentru care aceste contracte nu au asigurat condițiile normale de desfășurare a activității”, a intervenit premierul Ciucă.

„Am cerut schimbarea directorului comercial și a tuturor responsabililor de starea drumurilor, schimbarea coordonatorului privind protecția și securitatea în muncă. Am considerat că e o gravă eroare de management ca șeful de tură din momentul în care s-a produs accidentul să fie promovat ca șef de carieră și am cerut schimbarea acestuia din funcție. Alte două persoane au fost identificate în concluziile preliminare ca fiind direct implicate. (…) Am cerut remedierea de urgență a condițiilor de transport persoane. E în procedură de verificare tot parcul auto”, a replicat Virgil Popescu.

Ministrul Energiei a mai precizat că a cerut ca în termen de maximum 15 zile să fie prezentat un plan clar de exploatare în condiții de siguranță.

Ministrul Muncii, Marius Budăi, a precizat, de asemenea, că a fost sistat transportul cu autovehicule neomologate.

„Vă solicit ambilor miniștri ca în ședința de săptămâna viitoare să prezentați termenul în care împreună vă veți asigura de verificarea și implementarea măsurilor necesare în întreg Complexul Energetic Oltenia dar și în celelalte structuri în care trebuie să urmărim modul în care se îmbunătățesc condițiile de muncă și de securitate în muncă. Activitatea se va extinde în toate structurile de producere a energiei electrice din subordinea Ministerului Energiei. (…) Și veți pune la dispoziția organelor de cercetare penală toate datele”, a mai declarat premierul.

Ministrul Virgil Popescu a precizat că a dispus ca toate companiile din industria energetică să facă o evaluare a activității și a riscurilor, pentru ca aceste lucruri să nu se mai întâmple.

„E foarte bine, doar că e un pic târziu și avem nevoie ca toată lumea să conștientizeze responsabilitatea pe care o au pentru asigurarea și îmbunătățirea condițiilor de muncă și mai ales a securității în muncă”, a replicat premierul.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

16 comentarii

  1. „Principala cauză a accidentului de la cariera Jilț” e INCOMPETENTA si indiferenta voastra, care colcaie in toate Instituiile statului, in toate Companiile de stat!
    Restul e durere: mor oameni nevinovati din CAUZA unui „stat esuat”, cum spunea chiar dl prezident Iohannis in noiembrie 2021 dupa ce 9 oameni nevinovati au murit arsi de vii in incendiul de la ATI Spitalul Judetean din Constanta!

  2. DEMISIA mai austriacule.

  3. „Ministrul Muncii, Marius Budăi, a precizat, de asemenea, că a fost sistat transportul cu autovehicule neomologate.”
    Bravo, Budaiule, acum oamenii merg pe jos, peste 1 Km prin noroaie pana la genunchi!!!
    „Tragedia n-a schimbat nimic deocamdată.
    Ieri, camionul era încă la locul accidentului, nu-l ridicase nimeni de acolo.
    De sus arată ca o zonă de război. O imensă mocirlă, tranşee făcute în nămol de roţile camioanelor care trec zilnic pe acolo. Cratere nesfârşite.
    La câteva ore de la accident, muncitorii urcau în aceleaşi camioane pentru tura de noapte.
    La lumina zilei, condiţiile de muncă sunt şi mai clare. Până şi barierele din interiorul carierei se mai ridică doar manual. Iar de frica unui alt accident, mulţi dintre muncitori bat noroaiele la pas.
    Reporter: De ce mergeti pe jos?
    Angajat: E mai sănătos!
    Reporter: De ce nu ați venit cu mașina?
    Angajați: Ne este frică!
    Reporter: Cât aţi mers pe jos? Cum sunt condiţiile? Vă văd plin de nămol până la genunchi.
    Angajat: Foarte grele. Aproximativ 1 kilometru.
    Reporter: Şi aşa o să mergeţi şi de acum înainte? Sunt maşinile vechi.”

    Acu, se caută vinovații pentru tragedia de la mina Jilţ.
    De la vârful instituţiilor toţi caută acum vinovaţii.
    Pana acum, habar nu au avut ca la Jilt exista aceste conditii demne de secolul al XIX-lea….

  4. Bandele de golani din trecut și din prezent, care sunt la mâna coloniștilor austrieci, nu-l vor clinti pe ochelaristul austriac orice ar fi.

  5. „Ministrul Virgil Popescu a precizat că a dispus ca toate companiile din industria energetică să facă o evaluare a activității și a riscurilor, pentru ca aceste lucruri să nu se mai întâmple.”

    Ba, esti ditamai Ministrul, cum naiba ai tupeul sa vii acum sa ceri „o evaluare a activității și a riscurilor, pentru ca aceste lucruri să nu se mai întâmple.”, ce naiba ai FACUT ca Minsitru de aproape 3 ani?!
    NIMIC!
    Esti ZERO, ZERO ca toti politrucii care ne conduc!
    Auzi la el, ACUM sa faca aceste companii energetice „o evaluare a RISCURILOR”!
    Vrei sa ne spui ca la CE Oltenia NU exista Norme de securitatea muncii, NU sunt identifiacte RISCURILE in activitatile de-acolo, NU sunt identificate masuri de preventie, nu sunt RESPONSABILI cu Securitatea Muncii, ca va OBLIGA Legea, asta nu e de capul vostru sec, e OBLIGATIE LEGALA, din acest motiv CINEVA va trebui sa raspundape cale LEGALA…
    Dar, pariez ca NU va raspunde nimeni de moartea celor 3 oameni nevinovati….cauzata de INCOMPETENTA si INDIFERENTA voastra!

  6. Premierul Ciuca: „Vă solicit ambilor miniștri ca în ședința de săptămâna viitoare să prezentați termenul în care împreună vă veți asigura de verificarea și implementarea măsurilor necesare în întreg Complexul Energetic Oltenia dar și în celelalte structuri în care TREBUIE să URMARIM modul în care se îmbunătățesc condițiile de muncă și de securitate în muncă.”
    Bravo, Ciuca, esti mare, s-au speriat saracii de tine, maine vor „rezolva” tot ce le-ai cerut!!
    Lasand gluma la o parte, bre Ciuca, stiam ca matale esti militar de cariera, NU pompier de stins focul DUPA ce a ars casa….
    De cate ori ai discutat cu incompetentul si paralelul Virgil Popescu despre situatia din minele patriei, aveai cel mai mic habar ca e dezastru in ceea ce priveste riscurile la viata oamenilor de-acolo?!
    Evident ca nu, si tu esti paralel cu Romania, vai de functia ta!

    • @ lili:
      +1.000

      👍
      Admirabil tot ceeace ați scris despre „adorabilii conducători”. 👏👏👏

  7. Ministrul a dispus un control după accident dar fara sa dea si soluții pentru desfășurarea activității minerilor in condiții de siguranță . Incompetenta!

  8. De ce cenzurezi aiurea?

  9. Nesimțită.

  10. Ești nesimțită, că poate nu pricepi.

  11. & Virgil Popescu e profesor universitar, cercetător, ca și doctoruli Bode, ? Deci, dacă Bode este „doctor de securitate energetică”, „în energii de la doctorul Virgil Popescu”, specialist și în securitate și strategii, ?

  12. & Au realizat intersectarea „mulțimilor de securitate” de guvernare și a confruntări ideologice și științifice despre securitate, cu efecte la accidentul de la CEO Oltenia și incompatibilitatea lui Alin Nica, ?

  13. & Deci , ca radare de securitate, amintind de supraveherea din filme cu supravehere și cu reflectoare, cu războaie și alte tipuri de supravegheri, s-ar putea zice că al lu’ Virgil Popescu a cedat de două ori, Lucian Bode retrăgându-și totuși cartea despre cercetare după „bătălia de la UBB” , care ar fi putut da „reacții” la CEO Oltenia și ANI cu Alin Nica, ? Probabil că la MAI au fost mai multe evenimente în perioada cu dezbaterea despre ,,plagiatul lu’ Bode”, ?

  14. & Domnul Virgil Popescu și un ,,specialist în gestionarea riscurilor”, ?

  15. Sursa tuturor relelor sunt cei care conduc țara.