Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Într-un interviu acordat postului public de radio Kossuth, în cadrul emisiunii „Jó reggelt, Magyarország!” (Bună dimineața, Ungaria!), premierul maghiar Viktor Orbán a emis un ultimatum lanțurilor de supermarketuri din țară, acordându-le o săptămână pentru a reduce prețurile, în caz contrar urmând să impună reglementări de plafonare a prețurilor, relatează directmm.ro, care citează presa maghiară.
Premierul a subliniat că, deși discuțiile cu retailerii privind reducerea marjelor de profit sunt în desfășurare, progresul este insuficient de rapid. El a menționat că preferă să evite intervențiile de reglementare care afectează prețurile sau profiturile comercianților, dar a avertizat că va fi nevoit să recurgă la astfel de măsuri brutale dacă prețurile nu scad.
”Discuțiile progresează, dar, din păcate, nu suficient de repede. Unele lanțuri de magazine au redus deja prețurile. Lanțurile de retail mai au o săptămână pentru a lua măsuri”, a spus Viktor Orbán, subliniind: ”vreau să evit nevoia de a interveni cu mijloace oficiale„.
În paralel, tot mai mulți cetățeni maghiari aleg să își facă cumpărăturile în orașele de graniță din România, unde prețurile la produsele alimentare de bază, carburanți și materiale de construcții sunt mai accesibile.
Această tendință a fost accentuată de eliminarea controalelor de la frontieră după aderarea României la Spațiul Schengen, facilitând astfel deplasările pentru cumpărături. Unii maghiari estimează economii de aproximativ 20.000 de forinți (aproximativ 250 lei) la o sesiune de cumpărături în România, ceea ce îi determină să vină mai des pentru aprovizionare.
Articolul continuă mai jos
Situația actuală reflectă o inversare a tendinței de acum câțiva ani, când românii erau cei care mergeau la cumpărături în Ungaria, atrași de prețurile mai mici. Creșterea TVA-ului și a prețurilor în țara vecină a schimbat însă acest obicei, făcând ca România să devină o destinație atractivă pentru cumpărătorii maghiari în căutare de produse mai ieftine.
Greu găsești ceva mai ridicol decât încercările lui Orban de a interveni în economie, domeniu în care e praf și pulbere. Efectul fiind, absolut de fiecare dată același: unde intervine el, urmează scumpiri și funcționare haotică timp de mai mulți ani.