G4Media.ro

Vârsta medie a mașinilor înregistrate în Ungaria a atins un vârf /…

Vârsta medie a mașinilor înregistrate în Ungaria a atins un vârf / Cum arată topul mașinilor și pe ce loc se află Dacia

La sfârșitul anului 2020, pe străzile Ungariei au circulat aproximativ patru milioane de mașini, însă vârsta medie a mașinilor a crescut la 14,7 de ani, transite infostart.hu, citată de Rador.

Anul trecut flota auto internă a continuat să crească. La sfârșitul anului 2020 pe străzile Ungariei au circulat cu 2,85% mai multe autoturisme în comparație cu anul precedent, ceea ce înseamnă că flota a crescut aproape cu 109.000 de unități la 3.920.799, scrie portalul vezess.hu, care se referă la datele Centrului Național de Statistică (KSH).

În 2000, în Ungaria erau în circulație 2.364.706, iar în 2010, 2.984.063 de autoturisme. În 2020 au fost înmatriculate 128.000 de noi mașini, din care la scurt timp aproximativ un sfert din ele au fost scoase din circulație, preponderent în contextul revânzării acestora în străinătate.

Anul trecut, un cumpărător din Ungaria a cheltuit pentru o mașină nouă în medie 8,9 milioane de forinți. Pe de altă parte, numărul motocicletelor a crescut doar cu peste 1%, ceea ce a însemnat și așa 9,500 de motociclete.

Din cauza încetării totale a călătoriilor în străinătate și a scăderii semnificative a traficului intern, flota internă de autobuze a scăzut dramatic, respectiv cu 2.500 de bucăți, ajungând la un număr de 16.979. Această scădere s-a datorat, probabil, suspendării companiilor de transport de călători mai puțin competitive, a operatorilor de autobuze vechi, respectiv scoaterea din circulație a unor autovehicule.

Astfel vârsta medie a flotei de autobuze a crescut la 13,3 ani de la 13,2 ani. Din cauza a 130.000 de mașini importate parcul auto din Ungaria a îmbătrânit în continuare: vârsta medie a autoturismelor a crescut de la 14,6 ani, înregistrată în anul 2019, la 14,7 ani.

În cel mai bun an, la sfârșitul anului 2006, vârsta medie a mașinilor a fost de 10,3 ani, în 2010, 11,3 ani, iar în 2015 a ajuns deja la 13,7 ani. În 2020, importurile de mașini second-hand au scăzut, de asemenea, semnificativ, respectiv cu 17% din cauza pandemiei cu noul coronavirus și a deprecierii forintului față de moneda euro.

În clasamentul top 10 mașinile preferate, în funcție de mărci, au fost: Volkswagen, Opel, Ford, Toyota, Audi, BMW, Mercedes, Hyundai și Honda. În ceea ce privește unele mărci auto, Dacia are cea mai tânără flotă (5,8 ani), după care urmează Kia (8,2 ani) și Hyundai (9,7 ani), cele mai în vârstă autoturisme fiind cele fabricate în cadrul CAER, cum ar fi Trabant, Wartburg, Polski Fiat și Zastava, care mai sunt în circulație într-un număr de sub zece mii și au în medie vârsta de 33-34 de ani, matusalemul parcului auto ungar fiind Moskvich-ul: cele 380 de exemplare aflate în circulație la sfârșitul anului 2020 având vârsta medie de 41 de ani.

Structura flotei de autoturisme în Ungaria, în funcție de mărci, la sfârșitul anului 2020:
Marcă Număr de bucăți

1. Opel 496 308
2. Suzuki 428 863
3. Volkswagen 383 508
4. Ford 323 037
5. Renault 222 607
6. Toyota 219 618
7. Škoda 214 658
8. Peugeot 146 126
9. BMW 132 621
10. Mercedes 128 490
11. Fiat 125 778
12. Audi 124 214
13. Citroën 101 668
14. Honda 85 745
15. Nissan 79 586
16. Mazda 79 413
17. SEAT 73 785
18. Kia 68 741
19. Hyundai 60 348
20. Dacia 58 826

Sursa: Infostart.hu / Rador

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.