
Vânzările de bijuterii Richemont au crescut puternic la finalul unui an dificil pentru industria de lux
Vânzările de bijuterii fine au accelerat și au ajuns la creșteri de două cifre în ultimele luni ale anului fiscal 2025, într-un an plin de provocări și evenimente pentru grupul Richemont.
Susține G4Media. Click AICI pentru a redirecționa 3.5% din impozit - online, gratuit și simplu.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
Într-un context dificil pentru industria de lux, Richemont a înregistrat o creștere a vânzărilor de 4%, ajungând la 21,4 miliarde de euro, susținută în special de o creștere semnificativă a vânzărilor de bijuterii în trimestrul al patrulea și de creșteri de două cifre în toate regiunile, cu excepția zonei Asia-Pacific.
Profitul operațional al companiei-mamă a brandurilor Cartier, Van Cleef & Arpels și IWC a scăzut cu 7%, ajungând la 4,47 miliarde de euro, afectat în principal de performanțele slabe ale brandurilor specializate în ceasuri, care au fost grav lovite de scăderea cererii în Asia, în special în China.
Profitul din operațiunile continue a scăzut cu 1%, ajungând la 3,76 miliarde de euro. Richemont a raportat o pierdere de 1,01 miliarde de euro din operațiunile întrerupte, din cauza diviziei Yoox Net-a-Porter, vândută mai devreme anul acesta către Mytheresa.
Vânzările diviziei de bijuterii au crescut cu 8% pe parcursul anului, iar în al patrulea trimestru au accelerat la o rată de creștere de două cifre. Această explozie a vânzărilor a contribuit la o creștere generală de 8% a veniturilor în ultimele trei luni ale anului.
Acțiunile Richemont au crescut cu 7%, ajungând la 165,70 franci elvețieni în tranzacțiile de după-amiază, în urma anunțului rezultatelor.
Președintele Richemont, Johann Rupert, a descris performanța companiei din acest an ca fiind robustă.
„Într-un mediu macroeconomic și geopolitic constant incert, ne-am menținut concentrarea asupra dezvoltării actuale și viitoare a mărcilor noastre, investind în rețeaua de distribuție, în capacitățile de producție și în măiestria artizanală”, a declarat Rupert.
El a adăugat că performanța generală a vânzărilor s-a accelerat în a doua jumătate a anului, cu o creștere de 10% în al treilea trimestru și o creștere de 8% în al patrulea.
Rupert a precizat că, deși performanța ceasornicarilor specializați „a reflectat în mare parte slăbiciunea din cea mai importantă regiune pentru ei [Asia-Pacific], performanța generală a grupului a fost solidă, susținută de o creștere remarcabilă a caselor noastre de bijuterii și a segmentului de retail, dar și de un avans semnificativ al altor activități.”
Divizia „alte activități” a Richemont, care include brandurile de modă, afacerea Watchfinder și producția de componente pentru ceasuri, a înregistrat o creștere de 7% a vânzărilor, ajungând la 2,79 miliarde de euro. Rupert a menționat că brandurile Alaïa și Peter Millar au avut o creștere solidă.
Vânzările de îmbrăcăminte prêt-à-porter au crescut și ele cu două cifre, cu o „performanță încurajatoare” din partea Chloé, a adăugat el.
Rupert a mai spus că „incertitudinile globale continue vor necesita în continuare agilitate și disciplină,” dar că Richemont este bine pregătit pentru provocările viitoare.
„Viziunea noastră pe termen lung, susținută de o situație financiară sănătoasă, reprezintă o formulă dovedită care a permis o creștere de șapte ori a vânzărilor în ultimii 25 de ani și rămâne esențială pentru strategia noastră,” a încheiat el.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.