G4Media.ro

USR propune un proiect de lege pentru ieftinirea poliţelor RCA, anunță Claudiu…

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

USR propune un proiect de lege pentru ieftinirea poliţelor RCA, anunță Claudiu Năsui

USR propune un proiect de lege pentru modificarea legii privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) care prevede eliminarea suprataxării clienţilor prudenţi pentru a fi subvenţionaţi clienţii riscanţi şi ca service-urile să lucreze în contract cu asigurătorii, iar beneficiarii de despăgubiri să poată primi şi suma echivalent, transmite News.ro.

„Autoritatea de Supraveghere Financiară s-a complăcut în ultimii 10 ani cu escroci care au pus preţuri la RCA insuficiente pentru a acoperi daunele. S-a complăcut pentru că aşa ieftineau pe termen scurt RCA pe piaţă. Dar, pe termen lung, toate schemele piramidale dau faliment. Aşa că toate daunele ajungeau la Fondul de garantare şi tot contribuabilii trebuiau să suporte costurile. Incompetenţa ASF este una din cauzele scumpirii RCA, pentru celelalte cauze am depus un proiect de lege prin care eliminăm factorii care scumpesc artificial RCA”, a afirmat deputatul USR Claudiu Năsui, conform unui comunicat de presă al partidului.

Unul din factorii care cresc artificial valoarea despăgubirilor şi, implicit, preţul RCA este suprataxarea clienţilor prudenţi şi subvenţionarea clienţilor cu risc ridicat.

În prezent, asiguraţii cu risc ridicat sunt alocaţi la un preţ plafonat către asigurători, mai spune sursa citată. Plafonarea primelor pentru asiguraţii cu risc ridicat nu înseamnă, însă, că aceştia nu produc daune. Înseamnă doar că despăgubirile pentru aceste daune trebuie suportate de alţii. Pentru a acoperi costul clienţilor riscanţi, asigurătorii trebuie mai departe să crească preţul RCA pentru clienţii prudenţi. Astfel că, în final, clienţii prudenţi ajung să plătească mai mult pentru RCA pentru a subvenţiona clienţii riscanţi.

Al doilea factor care scumpeşte artificial poliţa RCA este suprataxarea serviciilor prestate şi decontate de unele service-uri auto în baza asigurărilor RCA.

„Lucrul acesta se întâmplă din cauza art. 6 din Legea 132/2017, care împiedică asigurătorii să aibă un control pe costurile facturate de service-urile auto. De aceea, service-urile au ajuns să practice două seturi de preţuri: cele normale de piaţă şi unele duble pentru reparaţii decontate prin RCA. Pentru a opri suprataxarea de către service-uri, proiectul USR propune ca asigurătorii să lucreze cu service-urile cu care au contract şi să se menţină opţiunea pentru păgubiţi de a primi contravaloarea daunei cu care să-şi poată repara maşina oriunde doresc”, mai indică sursa menţionată.

USR invită partidele la guvernare să voteze proiectul care va duce la ieftinirea poliţelor RCA, pentru că plafonarea nu rezolvă problema de fond şi nu va împiedica creşterea preţurilor odată ce este înlăturat plafonul, iar aplicarea ei pe termen lung ar descuraja intrarea pe piaţă a altor asigurători şi, mai mult, i-ar putea împinge pe cei existenţi să iasă din piaţă.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

8 comentarii

  1. Buna idee, bravo.

  2. Absolut de acord. Si mai e o problema: sistemul de bonus/malus este incorect. Indiferent ca este un incident cu putina vopsea zgariata sau un accident cu daune majore, la final, si unul si celalalt primesc aceleasi doua puncte penalizare anul urmator (verificat pe propria mea asigurare).

  3. Bravo, Claudiule!

  4. 1 – Datele oficiale arată faptul că devalizarea Astra, Carpatica, City, Euroins NU AU FOST FALIMENTE DE PIATA ci fraude colosale ale asiguratorilor. S-au deschis dosare penale. 2 – reparațiile in service-uri se fac sub garanție, sub răspunderea service-ului (nu a asiguratorului), acestea sunt verificate iar pentru serviciile și bunurile comercializate se plătesc salarii, taxe si impozite la bugetul de stat. 3 – Allianz a fost amendată de Consiliul Concurenței cu amenda istorică de 11 milioane de euro tocmai pentru înțelegeri cu service-urile auto în paguba clientilor. Acum USR vrea sa legifereze tocmai aceste înțelegeri …. E clar, ce interese ascund aceste intelegeri. Daca preturile polițelor RCA sunt scumpite din cauza despăgubirilor, sa ne spună experții din asigurări unde sunt cele peste 2 miliarde de euro care au fost scoși din țară prin vehicule financiare „inteligente” înainte de insolvență … Mai lăsați gargara, nu suntem toți spălați pe creier. Daca se mai continua cu aceste mizerii, trebuie devoalat tot, facem curățenie. Nu pingpongalatolontan

    • @cicada1314 – Da’ tot n-ai explicat de ce preturile pentru o reparatie particulara sunt la jumatate fata de una pe asigurare? Sau vrei sa spui ca nu sunt aceleasi salarii sau aceleasi garantii? Adica cum, daca ma duc cu banii mei pentru o revizie, asa, ca vreau eu, service-ul nu imi da garantie pentru lucrare? Incerci tu sa justifici niste preturi umflate artificial, da’ nu-ti iese. Iar povestea cu scosul din tara prin vehicule inteligente, poate ne dai si noua sursa ca nu am auzit de asta.

    • @Kafka – o să încerc să te lămuresc cu privire la una din intrebări.
      Dacă se duce Gheorghe , particular, pe banii lui, să facă o reparație la BMW-ul lui, consilierul care preia comanda deja știe că trebuie să fie pe buget minim, și va alege cele mai ieftine piese disponibile pe piața aftermarket. De exemplu, Gheorghe are de schimbat un kit de ambreiaj? Consilierul va găsi cel mai ieftin kit de ambreiaj pentru modelul de BMW al lui Gheorghe. Să zicem 500 de euro…
      De ce? Pentru că preferă ca Gheorghe să nu facă atac de panică după care să dea în sindromul Tourette în recepție, aflând că îl costă reparația cu piese BMW 1000 de euro. Dacă Gheorghe are ceva dare de mână, consilierul o să îi recomande reparația cu piese OEM (original equipment manufacturer), adică produse de fabricantul care le face și pentru BMW (doar nu crezi că producătorii de mașini își fabrică ei înșiși piesele, nu?). Produsul OEM e undeva pe la 7-800 de euro.

      Când te duci cu reparație pe asigurare, convenția e că reparația se face cu piese exclusiv originale, mașina fiind readusă la starea dinainte de daună, cu piese care au trecut de controlul de calitate al producătorului mașinii, produse conform tuturor standardelor sale. Doar dacă piesa nu mai este disponibilă de la producător se va căuta mai întâi OEM și , abia la sfârșit, de la producători aftermarket (care sunt mai ieftini cu 50%, adevărat… dar să vezi ce amuzant e când ți se topesc și eventual iau foc farurile aftermarket Made in China la primul drum mai lung noaptea).

    • @raspuns pentru Kafka – Pentru ca fie nu cunosti drepturile legale ale consumatorului, fie militezi pentru intelegeri intre anumite service-uri si asiguratori (sanctionate de Consiliul Concurentei), indiferent de situatia in care te afli am sa-ti explic in urmatoarele randuri: 1 – Tu esti clientul, nu asiguratorul. AI libertatea si dreptul de a te adresa oricarui service autorizat RAR fara nicio constrangere dintr-un contract incheiat intre service si asigurator, este vorba de proprietatea ta privata care este garantata si ocrotita de lege. 2 – Ca un bun proprietar, cand vrei sa-ti repari masina mergi la un service care ofera calitate si garantie. Institutia abilitata pentru reglementare si control in acest domeniu este RAR, nicidecum asiguratorul. Normele tehnice de reparatie sunt emise de producatorul marcii auto care ofera garantie doar pentru piese originale, si nu aftermarket. 3 – Daca tu mergi la un service si alegi reparatia neconforma si cu piese aftermarket este strict problema ta si a service-ului respectiv. Nu poti obliga pe nimeni sa aleaga astfel de reparatii, nici macar nu poti sugera asa ceva, este vorba de siguranta circulatiei, nu va jucati. Majoritatea evaluarilor facute de asiguratori sunt calculate cu preturi de piese care nu sunt garantate de producator, de aici si diferenta. In ceea ce priveste cauzele falimentelor iti sugerez sa te informezi din surse oficiale si din rapoartele lichidatorilor judiciari, chiar purtatorul de cuvant al ASF a declarant faptul ca nu este vorba de un faliment de piata din cauze economice, ci de faptul ca asiguratorul nu a respectat cadrul legal.

  5. Iar ca contraatac FSN vine si spune ca le desfinteaza de tot.
    Cunoastem deja metoda propagandista specializata in gargara.