Unitatea medicală amenajată în Sala polivalentă a universității de medicină din Târgu…

Sursa foto: UMFST Târgu Mureș

Unitatea medicală amenajată în Sala polivalentă a universității de medicină din Târgu Mureș a primit primii doi pacienți cu COVID-19, aflați în stare critică

Unitatea medicală amenajată în Sala polivalentă a universității de medicină din Târgu Mureș a primit primii doi pacienți cu COVID-19, aflați în stare critică. Decizia ca în unitatea din județul Mureș să fie internați pacienți cu simptomatologie severă a fost luată în urma discuțiilor dintre reprezentanții Departamentului pentru Situații de Urgență conduși de secretarul de stat, dr. Raed Arafat, prefectul județului Mureș, Mara Togănel, și reprezentanții instituțiilor medicale direct implicate în activitatea acestei unități medicale, anunță instituția prefectului.

Primele 10 locuri dotate cu aparate de ventilare mecanică pentru pacienții în stare critică au fost operaționalizate în cursul zilei de luni, următoarele 10 urmând să fie pregătite până la finalul acestei săptămâni. De asemenea, în unitatea medicală din județul Mureș vor fi disponibile alte 30 de locuri pentru pacienții cu o simptomatologie moderată.

„Având de vedere presiunea imensă pusă pe secțiile ATI la nivel național, județul Mureș s-a alăturat luptei din linia 1 cu Unitatea de Suport Medical pregătită tocmai pentru un astfel de scenariu. În primă fază, au fost operaționalizate un număr de 10 paturi, urmând ca până la finalul acestei săptămâni să dublăm capacitatea. A fost un efort constant și susținut, însă vreau să transmit un mesaj de mulțumire și încurajare personalului medical care intră, în prima linie, în lupta cu boala. Toate cele 140 de persoane sunt angajați ai spitalelor din județul Mureș, cărora le mulțumesc pentru ceea ce vor face astfel încât în această unitate să salvăm vieți”, a spus prefectul județului Mureș, Mara Togănel, citată în comunicat.

Unitatea de Suport Medical Covid-19 Târgu Mureș a fost amenajată în urma punerii la dispoziție a spațiului de către Universitatea de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie “G. E. Palade” din Târgu Mureș.

Sursa foto: UMFST Târgu Mureș