G4Media.ro

Ungaria anunță că va construi 317 kilometri noi de autostrăzi în următorii…

Sursa: Ministerul Transporturilor

Ungaria anunță că va construi 317 kilometri noi de autostrăzi în următorii 10 ani și va extinde benzile altor 265 de kilometri

Consorţiul condus de fondul de capital privat Themis a câştigat dreptul de concesiune pentru construirea şi întreţinerea autostrăzilor pentru următorii 35 de ani în Ungaria. Până în 2032, în prima decadă a concesiunii, se vor construi 317 km de autostrăzi noi şi se vor executa extinderi de benzi pe o lungime de 265 km, a declarat Antal Rogán, ministrul responsabil pentru concesiuni, conform MTI.

Ministrul responsabil pentru concesiune a anunţat că un consorţiu condus de fondul de capital privat Themis a câştigat dreptul de concesiune pentru construirea şi întreţinerea autostrăzilor pentru următorii 35 de ani. Procedura respectă din toate punctele de vedere standardele UE, cu o licitaţie unică pentru construcţia tronsoanelor noi şi pentru întreţinere, precizează MTI.

Construcţiile noi trebuie realizate pe o lungime de 317 km până în 2032, iar extinderea benzilor va totaliza 265 km în primii zece ani. Ministrul a menţionat tronsoanele autostrăzii M1 de la Bicske, Komárom, Tatabánya, tronsoanele M7 de la Székesfehérvár şi Balatonvilágos, segmentele M3 de la Gödöllő, Bak, Gyöngyös, Hatvan şi Kerekharaszt, prelungirea M3 până la frontiera de est şi unele porţiuni ale autostrăzii M83. Potrivit contractului, exploatarea şi întreţinerea se va efectua pe o lungime de 1 044 km pe toată perioada de 35 de ani a concesiunii, iar toate lucrările de pe tronsoane sunt considerate investiţii de interes naţional, a spus el.
În ceea ce priveşte modelul financiar al proiectului, ministrul a precizat că statul plăteşte cheltuielile, costul întreg al construcţiei şi întreţinerii urmând să fie achitat pe o perioadă de 35 de ani. Concesionarul trebuie să contracteze pe propria cheltuială creditul necesar pentru realizarea proiectului.

Ministrul a spus că veniturile de care dispune statul vor acoperi costul concesiunii, statul ungar nu va transfera drepturile aferente perceperii taxei de drum.

Autostrăzile existente, precum şi cele nou construite, vor rămâne pe toată perioada în proprietatea statului, a menţionat Antal Rogán.

sursa: News.ro, Sursa : Ministerul Transporturilor 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

9 comentarii

  1. Mai avem putin si legam Sibiul de Pitesti, si de acolo via Bucuresti-Giurgiu si Constanta, principala ruta de transport comercial.Mai faceti un pod peste Dunare.

    • Dacă partidele PNL și PSD vor rămâne la guvernare 10-15 ani, în România nu se vor construi autostrăzi și căi ferate. Doar vorbe…

    • Și atunci, nu merg ei pe calea corectă în toate, de vreme ce totul la ei e mai ok decât la noi, mai dezvoltați ca noi, fac mai mulți km de autostrăzi decât ai noștri – cu toată „poziționarea incorectă” a lui Orban, cum o numesc ai noștri – dar sănătoasă pentru ei; Orban fiind calificat că patriot pentru poporul său? NOUĂ nu ne place de Orban – dar „pentru ai lui” el este patriot! La fel, politicienii lor – lucru care, iată se măsoară în dezvoltare și nu numai.
      (Unii de pe’aici, dau vina pe electorat „cică electoratul e de vină, că nu votează cu cine trebuie”.. dar adevărul e altul: că la noi ORICE PARTID ajunge la Putere, ajunge să se dedea și la ticăloșii! Și nu se opresc până nu ajung prin pușcării!)

    • Nu-l mai numiți erou pentru ce „se va face”! La cât au promis și ai noștri, ăștia sunt SUPEREROI. Așteptați cu laudele pentru când vor fo gata toate. Oricum, sa faci 300 km de autostrada, într-o tara neteda de 200 km, nu constituie mare investiție.

  2. Apreciez știrea stimabilii jurnaliști însă în articolele de genul e atât de folositor și necesar sa puneți și o hartă. Cu siguranță dacă ați fi cautat puțin mai mult ați fi găsit o harta cu planurile viitoarelor autostrăzi ungurești.

  3. Of, ce rau e orban, strica natura.

  4. La capitolul asta e de inteles de ce atat romanii cat si maghiarii prefera unul care fura dar si face.
    In Ro singurele alternative de 30 de ani sunt unii care fura dar si fura, schimbati la 4 ani cu altii care fac la fel dar au alte culori.
    .
    Dpdv pragmatic ar fi cel mai bun unul care face dar mai si fura asa mai pe ascuns, milioane nu milarde.
    Sau si mai bine unul care si-a facut deja miliardele cinstit, in afara sistemului.
    Cum ar fi Dineş de la UiPath sau Tiriac daca ju ar fi asa batran.

    • ai dat o de gard cu tiriac🤣 in rest sunt de acord

      atata hatereala pe orban al lor nu am vazut de la toti “democreteii” fasciti fara sa stie
      nu i vad pe vreunul sa comenteze la stirea asta (ma refer la bolovanii gen draggy, alx_zero, cio chips si putinel)
      probabil le a dat blue screen la papagalachi, sau inca nu le a venit o idee tampa gen “proiecte facute cu ruble” 🤮

  5. Oare planul Orbaniei se bazeaza si pe bani europeni?