G4Media.ro

Ungaria a inaugurat cel mai mare terminal feroviar intermodal din Europa, lângă…

Sursa foto: STRINGER / AFP

Ungaria a inaugurat cel mai mare terminal feroviar intermodal din Europa, lângă frontiera cu Ucraina / Peter Szijjarto: Capacitatea de transbordare a terminalului va atinge 800 de tone de cereale pe oră

Ministrul ungar de externe şi al comerţului, Peter Szijjarto, a inaugurat marţi un terminal feroviar intermodal la Fenyeslitke, în apropierea graniţei cu Ucraina, a cărui construcţie a costat 30 miliarde de forinţi (73 milioane de euro), informează MTI, preluată de Agerpres.

Luând cuvântul la ceremonia de inaugurare, Szijjarto a spus că terminalul va juca un „rol enorm” în facilitarea exporturilor de grâne din Ucraina spre rutele comerciale din Adriatica. Capacitatea de transbordare a terminalului va atinge 800 de tone de cereale pe oră, capacitatea anuală urmând să ajungă la 1 milion de containere, a precizat el.

Szijjarto a mai afirmat că terminalul intermodal feroviar, cel mai mare şi mai modern din Europa, a fost finalizat în timp record şi utilizând soluţii digitale. Terminalul va permite încărcarea simultană, rapidă şi în siguranţă a patru trenuri cu lungimea de 740 metri, a adăugat ministrul ungar. Potrivit acestuia, în jur de 500 de persoane vor lucra la terminalul East-West Gate (EWG).

Potrivit materialului de presă distribuit la eveniment, EWG va fi primul terminal intermodal bazat pe tehnologie verde şi care foloseşte propria reţea 5G pentru comunicaţii interne şi operarea dispozitivelor sale tehnologice. Instalaţia va fi alimentată cu energie verde, în acord cu strategia UE privind transportul feroviar şi clima. Un parc solar de înaltă performanţă şi un sistem de pompare a căldurii vor furniza energie electrică, iar în zona terminalului vor fi utilizate numai echipamente de tracţiune şi maşini electrice.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

5 comentarii

  1. O abordare cu doua taisuri. Creaza dependenta si impiedica o alta constructie de export cereale pe cale ferata din Ukraina pe directia vest. Poate fi folosita ca instrument de presiune politica prin suspendarea tranzitului. Koorva moghior e in stare de orice. Neamuri proaste de stepa ca si muskali.

    • … păi dacă noi n-am fost în stare să lățim niște linii. Bravo lor și noapte bună în continuare astora de la București.

  2. uitati sa spuneti ca trenul din ucraina nu poate sa mearga direct in europa deorece in fostul imperiu sovietic trenurile au alt ecartament. la trenurile de pasageri la granita erau ridicate cu cricuri si se schimbau boghiurile. la trenurile de marfa ar fi mai complicat si ineficient.

  3. @rumburak

    Transport intermodal înseamnă printre altele transportul containerelor, vagoanelor cu marfa pe tren, nu e nevoie de traversarea graniței cu trenul. Se ridică container sau remorca cu macaraua și se pune pe tren.

  4. Situația actuală e temporară, europa exporta cereale, nu importa