Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Consiliul UE a anunțat marți că a dat undă verde unei reforme privind taxarea rutieră (eurovinieta), prin care introduce un nou instrument la nivelul Uniunii pentru ca vehiculele grele, inițial camioanele cele mai mari, să poată fi taxate în funcție de emisiile de CO2. Sistemul se va aplica începând din 2026.
„Aceste noi norme de tarifare rutieră și un nou regim de abordare a emisiilor de CO2 reprezintă un pas înainte important pentru îndeplinirea obiectivelor UE în materie de climă. Stimularea utilizării vehiculelor celor mai nepoluante și mai eficiente din punctul de vedere al consumului de combustibil va face transportul mai durabil”, a declarat Jernej Vrtovec, ministrul sloven al infrastructurii, președintele Consiliului.
Vinietele bazate pe durată pentru vehiculele grele vor fi eliminate treptat din rețeaua centrală TEN-T în termen de opt ani de la intrarea în vigoare a directivei. În cazurile în care aplică un sistem de viniete comun, cum ar fi Tratatul privind eurovinieta, statele membre vor avea la dispoziție încă doi ani pentru a adapta sau a întrerupe sistemul respectiv.
Citește integral pe economedia.ro
Plus o taxa de pod.
Care la persoanele fizice e neConstitutionala.
Dar se castiga atat de mult si de usor din ea (de unii).
„Grele”, adică și X5, Q7, XC90, LC, LR HSE, etc?
Nu, bolizii ăia și avioanele private ale ursulei, nu se taxează.
Taxe mai mari pe tiruri -> preturi mai mari la raft.
Lantul de aprovizionare cat mai scurt? Precum in multe tari de la vest de noi, unde datorita legilor nu vor ajunge produse romanesti ever…
Asa e, dar macar ajung/vor ajunge ale noastre pe raftul supermarketurilor
Pai de unde banet pentru toti bolsevicii functionari de la Bruxelles.