G4Media.ro

UE a suspendat toate zborurile cu aparatul Boeing 737 MAX. Președintele Trump…

UE a suspendat toate zborurile cu aparatul Boeing 737 MAX. Președintele Trump și CEO-ul Boeing au discutat la telefon

Decizia în bloc luată la nivelul UE vine după ce, în prealabil, Agenţia Europeană pentru Siguranţa Aviaţiei (EASA) a decis marţi suspendarea tuturor zborurilor în Europa cu avioane Boeing 737 MAX, în urma tragediei aviatice produse duminică în Etiopia, relatează agenţia Reuters, preluată de Agerpres.

Potrivit CNN, președintele Donald Trump și CEO-ul Boeing, Dennis Muilenberg, au discutat telefonic, pe fondul crizei de imagine prin care trece compania.

Mai mult, există posibilitatea ca aparatele aflate în aer să fie trase imediat la sol, urmând a fi direcționate spre cel mai apropiat aeroport.

România nu are acest tip de aeronavă în dotarea companiei naționale Tarom, dar a contractat trei aparate care ar urma să vină în următorii trei ani.

Într-un comunicat emis de EASA se menţionează că această ”măsură de precauţie” se aplică de marţi începând cu ora 19:00 GMT şi vizează ambele modele de Boeing 737 MAX date până în prezent în exploatare, respectiv MAX 8 şi MAX 9.

Decizia survine după ce autorităţile aeronautice din Regatul Unit, Franţa, Irlanda, Austria, Olanda, Italia, Belgia şi Norvegia au suspendat accesul acestui tip de avion în spaţiul aerian al acestor ţări.

Regatul Unit a fost prima ţară europeană care s-a alăturat marţi unui număr tot mai mare de state care au suspendat zborurile cu avioane Boeing 737 MAX, după ce un avion de acest tip aparţinând companiei Ethiopian Airlines s-a prăbuşit duminică, cu 157 de persoane la bord.

Apoi, ministrul german al Transporturilor, Andreas Scheuer, a declarat că spaţiul aerian al Germaniei a fost închis pentru aeronave Boeing 737 MAX.

Franţa a decis de asemenea să interzică accesul avioanelor Boeing 737 MAX în spaţiul său aerian, a anunţat Direcţia Generală a Aviaţiei Civile (DGAC).

„Având în vedere circumstanţele accidentului din Etiopia, autorităţile franceze au luat decizia, ca măsură de precauţie, de a interzice orice zbor comercial efectuat cu un Boeing 737 MAX către, de pe sau peste teritoriul francez”, a anunţat DGAC într-un comunicat.

Autoritatea Aviatică Irlandeză (IAA) a anunţat la rândul ei suspendarea temporară a zborurilor cu avioane Boeing 737 MAX în spaţiul aerian irlandez după accidentul mortal din Etiopia.

„Decizia IAA a fost luată ţinând seama de pierderea fără precedent a două avioane Boeing 737 MAX în ultimele luni”, se arată în comunicat. „Deoarece momentan nu avem suficiente informaţii de pe cutia neagră a avionului prăbuşit în Etiopia, am emis, ca măsură de precauţie, instrucţiuni pentru a opri orice zbor comercial cu Boeing 737 MAX al oricărui operator care aterizează, decolează sau zboară în spaţiul aerian irlandez”, a precizat IAA.

Austria a decis şi ea suspendarea zborurilor cu avioane Boeing 737 MAX, din motive de securitate până la o notificare ulterioară, a anunţat ministrul Transporturilor. „Siguranţa este principala prioritate în aviaţie”, a subliniat ministrul Norbert Hofer, adăugând că măsura vizează protejarea pasagerilor, a piloţilor şi a membrilor echipajului.

Olanda a dispus de asemenea închiderea spaţiului său aerian pentru aeronave tip Boeing 737 MAX 8, a anunţat agenţia de presă ANP, citând Ministerul Transporturilor.

Şi Italia s-a alăturat ţărilor care interzic accesul aeronavelor tip Boeing 737 MAX în spaţiul lor aerian în urma accidentului din Etiopia. Măsura „de precauţie” este valabilă până la o notificare ulterioară, a anunţat Autoritatea Aviaţiei Civile din Italia, ENAC, potrivit unui comunicat. Compania Air Italy are trei avioane Boeing 737 MAX 8 în flota sa, fiind singura companie italiană care are în flotă acest tip de aeronavă.

Belgia se va alătura mai multor ţări europene şi îşi va închide spaţiul aerian pentru aeronavele tip Boeing 737 MAX, a anunţat ministrul Mobilităţii, Francois Bellot, într-un mesaj postat pe Twitter, notează dpa. „Belgia va interzice, de asemenea, survolarea teritoriului său de către aeronavele Boeing 737 MAX”, a scris Bellot pe Twitter. Decizia este în curs de oficializare şi va fi comunicată tuturor părţilor interesate, a declarat un purtător de cuvânt al ministerului său.

Şi Norvegia a anunţat că îşi închide spaţiul aerian pentru toate avioanele Boeing 737 MAX, a declarat şeful Autorităţii Aviaţiei Civile, Lars Kobberstad, citat miercuri de postul de radio NRK.

Un aparat Boeing 737 MAX 8 al companiei Ethiopian Airlines, cu 157 de persoane la bord, s-a prăbuşit duminică la sud-est de Addis Abeba la scurt timp după decolare, la patru luni după un accident similar al unui avion de acelaşi tip al companiei Lion Air în Indonezia soldat cu 189 de morţi, în urma ambelor catastrofe neexistând supravieţuitori.

După prăbuşirea avionului etiopian, mai multe ţări, printre care China, Indonezia, Singapore, Oman, Coreea de Sud şi Mongolia au dispus suspendarea zborurilor cu avioane Boeing 737 MAX, la fel procedând şi numeroase companii aeriene, printre ele fiind Ethiopian Airlines, Cayman Airways, Gol, Aeromexico, Comair şi Aerolineas Argentinas.

În Europa, compania low-cost Norwegian Air şi TUI Airways s-au alăturat operatorilor care au decis să oprească la sol toate avioanele de acest tip.

În schimb, operatorii americani nu au anunţat nicio măsură de oprire la sol a respectivelor avioane, în timp ce producătorul Boeing a transmis că Administraţia Federală a Aviaţiei din SUA nu a emis deocamdată nicio dispoziţie obligatorie privind Boeing 737 MAX.

Sursa foto: Wikipedia

Doneaza prin PayPal paypal icon
Donatie recurenta

Doneaza lunar pentru sustinerea proiectului G4Media

Doneaza prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Doneaza prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

11 comentarii

  1. Tarom nu are in dotare aceste modele, dar compania Blue Air are. Ce se intampla cu acestea? De exemplu eu am patru bilete de avion cumparate de la Blue Air pentru zboruri de la Roma la Bucuresti si retur.

  2. Boeing 737 MAX este un asasin cu premeditare, nu trebuia testat pe oameni pana nu se descopereau erorile din proiectare.

    • Corect! Trebuia testat pe soareci.

    • Daca ai fi citit ceva despre subiect ai fi aflat ca avionul nu are nicio problema. De vina par sa fie niste schimbari facute la anumite manevre pe care le poate executa pilotul automat. Modificari care ori nu au fost comunicate corect, ori nu au fost incluse corect in programele de antrenament ale pilotilor.
      Decizia de a opri zborurile e corecta, dar nu implica un defect de proiectare al aparatelor.

    • Viteza verticală avea fluctuatii mari probabil din cauza unei erori de senzor si software. Trebuia oprite la sol cata vreme n-au elucidat cauza prabusirii primului Boeing 737 MAX.

    • Probabil ca avionul este atat de modern incat pilotii trebuiesc spalati mai intai pe creier si mai apoi bine instruiti. Accidentele au survenit la companii mici din lumea saraca, companii care nu au pus accent pe superinstruirea pilotilor. Un mare numar de avioane de acest tip zboara in sua. Boeing nu-si poate acuza clientii de prostie, ei tocmai au platit miliarde la achizitia aparatelor.

  3. Ca de obicei, Romania se trezeste ultima: TAROM si Blue Air au contractat acum 2 ani astfel de avioane si urmeaza sa le primesca!!!!!!!!!!!!! Marii specialisti romani in aviatie de la TAROM!

    • Pai sa fim seriosi, cand comanzi 2-3 avioane, nu ai cum sa fii printre primii beneficiari. In plus, nu stiu despre Blue Air, dar Tarom parca nici nu mai cumpara avioane. Le ia in leasing sau le inchiriaza.

    • Mai in gluma mai in serios, sigur sunt acuma cativa care gandesc asa : „Boss, acuma cu scandalul – asta oricum se va rezolva dar pana atunci, ia sa comandam acuma vreo 3-4 2.0 TDI full options cu piele si climatronic, ca sigur ni le dau la ieftineala!”

  4. @sile: Ancheta in cazul Lion Air nu s-a incheiat inca dar tu sustii ca avionul nu are nicio problema, Atata timp cat pilotii nu-l pot controla cu siguranta ca AVIONUL are o problema.

    • Eu am spus doar ce indica datele preliminare: avionul poate fi controlat de piloti, dar cineva trebuie sa le transimta si lor cum. Deja dupa peste 300 vieti pierdute, e prea tarziu.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.