
UE a convenit asupra unui acord privind drepturi pentru pasageri și constrângeri pentru companiile aeriene
Cele 27 de ţări ale UE au convenit joi asupra unei serii de constrângeri impuse companiilor aeriene pentru a proteja drepturile pasagerilor, compensaţiile pentru întârzieri şi termenul de răspuns la reclamaţii, notează AFP.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
Noul cadru stabilit prin acest acord îşi propune să stabilească reguli „mai simple şi mai clare” pentru pasageri, păstrând în acelaşi timp concurenţa între companiile aeriene în cadrul pieţei interne, potrivit unui comunicat al Consiliului UE, organismul care reprezintă cele 27 de state membre.
Textul, aprobat de miniştrii transporturilor din statele membre, urmează să fie prezentat Parlamentului European.
Acesta a fost apărat de preşedinţia poloneză a UE, care a salutat depăşirea „unei etape istorice” în această chestiune, după 12 ani de negocieri.
Acordul stabileşte „peste 30 de noi drepturi” pentru pasageri, aplicabile între momentul în care îşi cumpără biletul şi momentul în care ajung la destinaţie, a salutat ministrul polonez Dariusz Klimczak.
Ministrul francez al transporturilor, Philippe Tabarot, a declarat într-un mesaj pe reţeaua X că este „mulţumit de compromisul” la care s-a ajuns la nivelul Uniunii Europene.
El a citat mai multe progrese concrete, în special drepturi sporite pentru pasagerii cu dizabilităţi sau mobilitate redusă, un mecanism automat de compensare în cazul anulării zborului şi criterii de compensare pe care companiile aeriene vor fi obligate să le respecte în caz de întârziere.
„Acest text ar fi putut fi mai ambiţios, dar este o etapă importantă pentru a continua îmbunătăţirea calităţii serviciilor oferite utilizatorilor transportului aerian”, a adăugat Tabarot.
Asociaţia Airlines for Europe (A4E), care include printre altele Air France-KLM, Lufthansa, Ryanair şi easyJet, şi-a exprimat dezamăgirea faţă de acord.
Aceasta a reproşat textului că introduce „şi mai multă complexitate” în comparaţie cu propunerea iniţială a Comisiei Europene din 2013.
În timpul acestor negocieri, a fost ridicată ideea – apărată de companiile aeriene – de a creşte pragul de compensare a pasagerilor de la trei la cinci ore de întârziere. Această idee a fost respinsă de Germania.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.