G4Media.ro

Twitter retrage vechile bife albastre, cândva o garanție a faimei și autenticității

Sursa foto: Facebook / Elon Musk

Twitter retrage vechile bife albastre, cândva o garanție a faimei și autenticității

Ce au în comun Papa, Donald Trump și Beyoncé? Cu toții și-au pierdut joi bifa albastră de pe Twitter, cândva un semn de credibilitate, după ce platforma a pus în sfârșit în practică amenințarea lui Elon Musk și a retras insigna celor care refuză să plătească, scrie agenția AFP, citată de boursorama.com.

Rețeaua de socializare și-a schimbat rapid înfățișarea pe măsură ce conturile au pierdut marca distinctivă, care era obținută în trecut după verificarea identității utilizatorului și în anumite condiții, inclusiv notorietate.

Bifa a dispărut de pe conturile unor celebrități precum Justin Bieber, Cristiano Ronaldo, Bill Gates și Lady Gaga, precum și de pe cele ale multor jurnaliști, profesori și activiști. Chiar și @jack, contul cofondatorului Twitter Jack Dorsey, a rămas fără bifă.

Pe partea politică, mulți aleși au pierdut-o și ei, dar unii au primit în acest proces bifarea gri, rezervată conturilor guvernamentale sau anumitor organizații. Este cazul lui Kevin McCarthy, liderul republicanilor din Camera Reprezentanților din SUA.

Insigna albastră semnalează acum utilizatorii care plătesc opt dolari pe lună pentru a avea această distincție și alte beneficii „Twitter Blue” (mai multă vizibilitate, privilegii tehnice, mai puține reclame), cum ar fi Donald Trump Junior sau Dalai Lama.

„Știu că voi fi judecat pentru că am bifă albastră, dar nu contează, am nevoie de buton pentru a-mi edita tweet-urile”, a scris pe Twitter Marques Brownlee, un creator de conținut cu 6 milioane de utilizatori.

Alții și-au exprimat surprinderea, cum ar fi autorul de best-seller-uri Stephen King, urmărit de 7 milioane de persoane.

„Contul meu de Twitter spune că m-am abonat la Twitter Blue. Asta nu este adevărat. Contul meu de Twitter spune că am dat un număr de telefon. Acest lucru nu este adevărat”, a spus el joi pe platformă.

„Vă rog, namaste”, i-a răspuns Elon Musk.

Patronul a precizat într-un alt tweet că a „plătit personal pentru unele abonamente”.

Modificările legate de noul sistem de autentificare provoacă un lanț de controverse pe platformă.

Postul public de radio american NPR a părăsit recent site-ul după ce a fost etichetat drept „media afiliată la stat” și apoi „media finanțată de guvern”.

„Twitter verified”, contul pentru abonamentul cu plată Twitter Blue, a avertizat miercuri că rețeaua socială va elimina bifele albastre obținute înainte ca Elon Musk să cumpere compania la sfârșitul lunii octombrie și să își impună viziunea inversă față de filosofia anterioară.

„Pentru a rămâne autentificate pe Twitter, persoanele fizice se pot abona la Twitter Blue aici”, a precizat contul oficial.

Data nu a fost aleasă la întâmplare: 20 aprilie, pronunțată 4/20 în engleză, este sinonimă cu canabisul în Statele Unite. Iar patronul Tesla și SpaceX este atât de pasionat de glumele pe această temă încât a cumpărat platforma la 54,20 dolari pe acțiune.

Putere pentru popor?

Multimiliardarul a provocat în mai multe rânduri confuzie în ceea ce privește lansarea Twitter Blue. În noiembrie, el a declarat că vrea să „dea mai multă putere poporului” și să abolească „actualul sistem de domni și țărani, între cei care au bifă albastră și cei care nu o au”.

El a spus că „mesajele de la conturile verificate vor fi afișate în mod implicit”, în timp ce tweet-urile de la persoanele care nu au plătit vor fi tratate ca „spam”.

Potrivit acestuia, abonamentul ar trebui, de asemenea, să ajute la lupta împotriva profilurilor false și a conturilor automate și să diversifice veniturile, în timp ce multe mărci au fugit de platformă.

Între noiembrie și ianuarie, jumătate dintre primii 30 de agenți de publicitate de pe Twitter au încetat să mai cumpere spațiu publicitar pe platformă, potrivit Pathmatics.

Mărcile sunt reticente în a cheltui pe o platformă „plină de haos, schimbări arbitrare și incertitudine”, a declarat săptămâna trecută Jasmine Enberg de la Insider Intelligence.

Potrivit firmei de cercetare, veniturile Twitter vor scădea cu 28% în acest an. Iar analistul nu crede că Twitter Blue va reuși să compenseze acest deficit.

„Bifa albastră nu mai este un semn de credibilitate”, din moment ce oricine poate plăti pentru ea, a spus ea.

„Reprezintă faptul de a avea influență pe o platformă care se deteriorează în ceea ce privește relevanța culturală și sprijinul pentru Musk. Persoanele și organizațiile care fuseseră autentificate anterior nu mai au niciun motiv să plătească, iar mulți utilizatori nu vor să pară că îl susțin pe Musk.”

Pe de altă parte, Twitter a renunțat la etichetele „afiliat la stat” și „finanțat de guvern” de pe conturile de presă, potrivit unei analize efectuate vineri de AFP asupra mai multor pagini importante de pe platformă.

Multe dintre marile instituții media din țările occidentale, Rusia, China și alte țări care aveau anterior oricare dintre aceste etichete nu le mai afișau vineri.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...