G4Media.ro

Transportul public din București-Ilfov va fi reorganizat până în toamnă: benzi proprii…

Sursa foto: Primăria București

Transportul public din București-Ilfov va fi reorganizat până în toamnă: benzi proprii pentru transportul în comun, extinderea pistelor pentru biciclete, încurajarea modurilor alternative de transport

Transportul public din zona București-Ilfov va fi reorganizat până în toamnă, prin crearea de benzi proprii pentru transportul în comun, extinderea pistelor pentru biciclete, încurajarea modurilor alternative de transport și alte măsuri, anunță Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov.

În perioada mai – septembrie, Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI) va reorganiza rețeaua de transport la nivelul întregii regiuni, în vederea optimizării acesteia. Noul sistem va avea în vedere dezvoltarea durabilă a regiunii până în anul 2030, ținând cont și de proiectele din Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) București – Ilfov 2016-2030 și dezvoltarea continuă a zonei, se arată într-un comunicat de presă.

Reorganizarea vizează crearea de benzi proprii pentru transportul în comun, extinderea pistelor pentru biciclete, încurajarea modurilor alternative de transport și alte măsuri. În acest sens, un exemplu ar fi benzile proprii realizate sau aflate în procesul de avizare și execuție, precum cele de pe Bd. Gh. Magheru, Calea Griviței (în zona Gării de Nord, pe ambele sensuri), pe Calea Dorobanți (între Piața Dorobanți și Șoseaua Ștefan cel Mare) sau Str. Dristorului.

Tot în acest an vor fi puse bazele Proiectului de Tren Metropolitan, în vederea includerii în Programul integrat de transport a acestui mod foarte utilizat la nivel regional în toată Europa, se arată în comunicat.

O altă măsură va fi eficientizarea liniilor urbane și regionale, așa cum a fost cazul liniei urbane 135, care pătrundea foarte mult în Județul Ilfov și a fost reorganizată, prin înființarea unei linii regionale și reorganizarea unor linii urbane și regionale.

„Întrucât în această perioadă ar putea apărea necesitatea unor modificări punctuale pe anumite linii, TPBI așteaptă din partea călătorilor sugestii și informații referitoare la funcționarea liniilor de transport la adresa de e-mail office@tpbi.ro.
La rândul lor, specialiștii vor urmări atent gradul de încărcare a vehiculelor și, acolo unde va fi cazul, TPBI va interveni punctual și va adapta numărul de vehicule potrivit cererii, capacității de transport a operatorilor, dar și în funcție de bugetul primăriilor din cele 41 de localități membre”, se mai arată în comunicat.

sursa foto: Primăria București

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

36 comentarii

  1. Benzile unice pentru RATB si biciclete sunt premizele unui dezastru pentru transportul auto in Bucuresti. Vom avea mai multa poluare si timpi uriasi petrecuti in trafic. Deja se vede prostia facuta de Firea pe Splaiul Independentei, cu banda pentru biciclete. Toate masinile, inclusiv RATB stau la cozi uriase si blocaje in trafic. Nu poti face dreapta decat de pe banda din mijloc, blocandu-i pe cei care vor sa mearga inainte. Nu asa se rezolva transportul in Bucuresti.

    • Toate orașele civilizate fac benzi unice și pentru autobuze.

    • Eu zic sa taci. Adica tu ce vrei, benzi pt masini si iar masini? Eu puneam taxa de poluare in centru, amenzi pt parcare interzisa pe banda rulanta si va linisteam cu masina in centru pusa pe avarie unde aveti voi chef. Dar asta imi place: intai vrem schimbari si apoi tipam ca de ce se fac schimbari.

    • Exact. Toate masinile vor sta la cozi, in timp ce autobuzele si bicicletele vor circula fara probleme pe benzi dedicate. Ce nasol, va trebui sa renunti la masina.. 😉

    • Da, va fi un dezastru pentru snobii care se incapataneaza sa mearga doar cu masina personala.

    • Bine ca nu esti primar 🙂

    • Asa e, va fi un dezastru pentru ca deja stim cum va fi… a se vedea experimentul pe DN1 a lui Firea care a busit de tot circulatia cand s-a facut, noroc ca a tinut putin.

  2. „încurajarea modurilor alternative de transport” – adică sa ne cumpărăm cai sau sa mergem pe jos. Logoree ecologista (neomarxista)
    Eu as propune renunțarea la limita de viteza în bucureati/ilfov. Garantat rezultate palpabile

  3. Unde? Pe autostrada suspendata a lui Oprescu? Alti bani aruncati catre firmele de partid! A incercat si Firea acelasi lucru, si la intrarea in Bucuresti era coada pana in Ploiesti. Nu ar fi mai bine aruncati banii pe niste pasaje, tuneluri si orice altceva de a face deplasarea mai usoara. Si apoi blocate benzile pt autoturisme?

  4. Toate orasele mari care nu sunt aglomerate au investit in benzi unice de transport in comun si pt biciclete numai habarnistii de Bucuresti cer si mai multe pasaje si benzi pt masini. Prosti mai sunteti unii

  5. Primarul general cu ” profesionisti” i din Primăria Generală ramanem inca 4 ani in jurul cozii.Luati specialisti in infrastructura urbană din țări civilizate si ce-ți vedea diferenta uriașă cu ceea ce facem noi.Nu poti castiga licitația iar ulterior sa lucrezi pasaje , trotuare sau sensuri giratoriu cu persoane fără nicio o calificare luate din mediul rural

  6. Ideea e bună dar cred că trebuie lucrat și la mentalitate.
    Într-o țară abia ieșită din sărăcie e de înțeles că mulți încearcă să arate că le merge bine pe plan material, și cel mai simplu mod de a face asta e să ai o mașină scumpă, că deh, casa nu poți să o cari după tine, doar dacă ești melc…
    Sper într-o zi să fie depășită faza asta, prosperitatea să fie ceva banal, de la sine înțeles și care nu merită scos în evidență.
    Până atunci propun ca biletul de autobuz să fie 100RON, la urcarea în autobuz să fii întâmpinat cu un pahar de Moet, să fie o muzică smecheră, niște lumini și să vezi cum se înghesuie lumea :))

    Altfel cred că trebuie dezvoltat transportul alternativ și simultan trebuie făcute și pasaje și tunele pentru cei care chiar au nevoie de mașină.
    București are o densitate mare a populației, deci doar pasajele și tunelele nu vor rezolva problema.

  7. Clima Bucureștiului nu favorizează transportul de masa cu bicicleta. Omul obișnuit nu are cum sa meargă zilnic pe bicicleta unde are treaba. Iarna temperatura dimineața e frecvent sub -10 grade cu vânt plus ghețuș. Vara ajunge frecvent la +35 cu soare. Sa fim cinstiti: in București pistele pentru biciclete sunt mai mult pentru agrement. Nu ai cum sa ajungi din punctul A in punctul B și sa îți faci treaba acolo, fie și doar cumpărături.
    Aia care vorbiți de Amsterdam sau Copenhaga, întâi verificați clima de acolo, apoi citiți cum au transformat complet orașele pentru decongestionarea traficului (și acolo era groaznic in anii 70), cu ce bani și in cât timp.

    • Vezi că în Olanda și țările nordice e mult mai frig iarna, bate vântul și plouă de câteva ori pe săptămână iar aia tot merg cu bicicleta. Ăștia care vă plângeți, n-ați mers cu bicicleta mai mult de 1 km.

    • @Bogdan iarna e mai frig la Amsterdam decât la București??? Unde ai făcut școala băiete?

    • Ușor D
      M-a învățat mă-ta

    • Bogdan

      Da’ du-te ba mucosule la tine pe ulita si da-te cu bicicleta cat vrei, vezi ca pe ma-ta o da la pedale tot satu’

    • In tarile nordice e semnificativ mai frig, iar iarna dureaza mai mult. La Amsterdam ploua de 5 ori mai mult ca la noi, si e vant tot timpu’. Diferenta e ca locuitorii de acolo nu sunt nici osmeni care s-au nascut lipiti de masina, nici cocalari care vor sa-si arate mereu potentialul financiar, si nici meteodependenti ca noi. Acolo nu se plange nimeni de vreme, pentru ca sunt oameni normali.

  8. nici un cuvant despre parcari, linii noi de metrou… unde facem banda de autobuz ? peste masinile parcate pe banda intai?

    • Soluția nu e să se facă mai multe parcări, ci mai puține iar cele existente să fie semnificativ mai scumpe astfel încât să fie descurajată deținerea și folosirea de mașini personale

  9. Din anii ’90 noi am pornit cu stangul.
    In momentul in care ai autorizat turnuri de birouri in centrul orasului ai terminat-o cu traficul.
    Noi inca nu avem cultura transportului in comun.
    80% dintre masinile care sant in trafic la orele de varf sant cu o singura persoana.
    Daca transportul in comun este optimizat, stii sigur la ce ora pleci si la ce ora ajungi, cred ca foarte multi ar renunta la masina proprie.
    Mai e si alta problema, foarte multe familii au 2-3 masini.
    Taxe mai mari pentru firmele care au flote de masini. Fiecare angajat are masina de serviciu desi ei lucreaza la birou.

  10. Capitala a fost invadata de noii bucuresteni, majoritatea din judetele rosii, unde nu mai sunt locuri de munca… au venit cu cazanele din dotare si tupeul de sofer de provincie cu carnetul luat pe camp… deja parcarile si strazile sunt ocupate de masini cu nr de orice judet vreti… nici dumnezeu daca ar fi ales primar, nu ar mai putea salva Bucurestiul…

  11. Mai terminati dracu cu pistele pt biciclete, in afara de hipsterii figuranti ce oameni normali se pot deplasa la munca sau la cumparaturi, sau sa-si duca copiii la scoala pe doua roti! Mai lasati-ne cu solutiile voastre de rahat!

    • Daca as putea merge cu bicicleta la munca m-as duce, acum imi este cam frica ca trebuie sa merg prin cateva zone ude se merge cam tare. In Berlin am folosit si bicicleta si trotineta si a fost ok.

    • Baietii aia de la glovo si food panda cum se pot deplasa toata ziua pe doua roti ? Mai iesiti din mentalitatea asta de oameni nascuti in masina !

    • Copiii nu au picioare? se pot duce singuri la școală, nu le cade rangul

      Dacă sunt prea mici îi poți duce la școală, pe jos. Presupun că școala e în cartier, aproape, și nu ți-ai cumpărat locuință într-un capăt al orașului dar vrei ca odorul neprețuit să învețe la școala aia bună din celălalt capăt… că asta ar fi, ce ar fi., snobism, nesimțire? alege tu

  12. Hai ca asta e tare!
    (uite ca nu va cred, fiindcă singura soluție pentru București ar fi cu dronele care ar putea sa fie parcare pe autoturismele deja parcare….)

  13. Auzim aceleasi gogorite perpetuate de 20 de ani.. domnilor postaci nu mai sfidati cu atata usurinta realitatea ca picati in ridicol. In orasele alea mari in care sunt piste pentru biciclete, infrastructura o permite, pentru ca daca mergi pe unele strazi adiacente marilor bulevarde, nu mai sunt acele piste. Ai unde sa faci pista de biciclete cand ai minim 4 benzi pe sens, altfel se vor bloca intersectiile cum se intampla si acum dimineata. Tot insista unii cu centrul orasului.. voi nu locuiti in Bucuresti?? e aglomerat peste tot la orele de varf. Solutia este evident largirea bulevardelor, metrou in zonele limitrofe unde s-a construit mult si prost si sosea de centura cu mimim 6 benzi ca e pentru viitor nu prezent. Masurile de mai sus.. fumigene si atat.

    • Inteligentă ideea cu lărgirea bulevardelor. Demolăm blocurile care le străjuiesc și apoi se rezolvă problema.

  14. Toata lumea e experta in probleme de trafic. Astia suntem noi romanii: experti in orice!

  15. Ca pieton eu VREAU să la facă naibii odată piste de biciclete, ca să pot mă plimb liniștit pe trotuar. Iar cele trasate în prezent pe trotuar să fie desființate.
    Chiar și așa ar putea să nu fie destul. Cu pista de biciclete cu două benzi de pe Victoriei, tot se găsesc nesimțiți care se dau cu bicla pe trotuar.

  16. Romanu merge cu masina clar , ba cum sa mergi cu bicicleta ? ! saracii merg cu bicicletele , sa mearga acolo pe trotuar , la ei acasa … referitor la hautobuze , sa le scoata pe toate si tranvaiele si troilebuze si motociclete sa mearga doar astia $mekerii cu: Q7 , X15 , X17 , Pantamera , H-audi , Mertan , 600 SL … si gata

  17. Cobor dimineața cu bicla din Sos. Fundeni spre Sos. Pantelimon, aproximativ 300 de zile din an.
    Mă uit pe banda de urcare spre Colentina, șir interminabil de mașini și mă bucur că sunt pe „contrasens”.
    Timpul este cea mai importantă resursă, fiecare îl folosește după propria percepție.
    Media de vârstă a crescut dar calitatea vieții a scăzut.
    Orele de sport sunt istorie, copii din grădinițe petrec ore bune în locurile de joacă, călare unii peste alții, fără jocuri de mișcare inteligente.
    Vor deveni adulți și vor sta cuminți în trafic, călare unii peste alții…
    Opinia mea este minoritară, dar existăm și noi, săracii cei bogați.