G4Media.ro

Transportatorii afirmă că s-au trezit cu controale inopinate de la ANAF prin…

Transportatorii afirmă că s-au trezit cu controale inopinate de la ANAF prin care a fost reîncadrată retroactiv diurna șoferilor ca venit salarial. Ministrul Finanțelor cere Fiscului să vină cu soluții

Transportatorii rutieri din România afirmă că ANAF a realizat controale inopinate la firmele din sector, în urma cărora a decis reîncadrarea diurnei șoferilor ca venit salarial. Companiile trebuie acum să plătească impozite și contribuții retroactiv pe cinci ani, pentru aceste venituri, deși la controale anterioare nu au fost descoperite probleme cu diurna, afirmă acestea. Ministrul Finanțelor solicită Fiscului să vină cu soluții la această problemă și anunță că a fost înființat un grup de lucru pentru analiza legislației din transporturile rutiere.

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită intervenția de urgență a Guvernului pentru clarificarea controalelor fiscale pe diurnă, având în vedere verificările recente la firmele de transport rutier, precum și emiterea unor procese verbale care au vizat reîncadrarea diurnei ca venit salarial și plata impozitelor și contribuțiilor aferente retroactiv pe 5 ani.

„Clarificarea trebuie făcută urgent pentru că o mare parte din firmele controlate în ultima perioadă pe diurnă și care au avut în ultimii 5 ani control fiscal de fond nu au fost notificate în RIF (rapoartele de inspecție fiscală, n.r.) de inspectorii fiscali că ar fi o problemă cu plata diurnei. Transportatorii nu înțeleg cum la o distanță de 2-3 ani după terminarea controlului de fond, ANAF revine cu un control inopinat și reîncadrează retroactiv diurnele ca și venit salarial. Acest lucru nu este normal deoarece o rezoluție a unui control inopinat să schimbe retroactiv rezoluția controlului de fond, efectuat de același organ fiscal”, arată UNTRR.

Citește integral pe economedia.ro

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

11 comentarii

  1. Tb sa prospere firmele de transport din germanika si franzika.

    • În caz că nu știi, șoferii profesioniști în cele mai multe cazuri semnează stat de plată pentru SALARIUL MINIM PE ECONOMIE ‼‼‼
      O bătaie de joc a oamenilor care muncesc 13 sau 15 ore pe zi și care-și asumă riscuri enorme, cel puțin în România‼‼‼

    • Atunci, George, hai sa facem altfel. Firmele de transport sa nu mai plateasca in diurna, ci sa plateasca doar salariu, ce trebuie impozitat. Atunci va oferi un salariu de 1000-1200 Euro. Ii mqi convine vreunui sofer sa stea pe comunitate pt 1200 Euro?? Iti zic eu….nu!
      Pai de ce nu ofera mai mult? Pai iti zic tot eu. Tu crezi ca firmele romanesti pot face nazuri pe piata transporturilor. Cursele bine platit pe Bursa transporturilor sunt oferite firmelor din Vest, chiar daca suni sa iei o cursa platita bine, cand iti cere licenta si vede ca esti din Est, pir si simplu nu iti da cursa, asteapta un transportator vestic. Asa ca transportatorii romani, se multumesc cu cursele „la mana a doua” lq cu vreun contract de caraus pt vreo firma mare din care scoate 4000-4500 euro/luna/camion. Din banii aia cheltuie 2500 euro cu soferul (salariu, diurna,deplasare,telefon), contabil, taxe la stat, amortizare,leasing si altele. Daca ar plati soferul cu SALARIU de 2200 Euro, taxele la acest salariu, vor fi cam tot atat…deci firmei nu ii mai ramane nimic. Saracii soferi, cat de chinuiti sunt…..

  2. Toată lumea știe de această practică. Inclusiv ANAF-ul știe de multă vreme. Șoferii pe cursele externe pot câștiga și 2000 de euro, pe cartea de munca salariul minim restul,chipurile, diurnă. La fel, cel puțin jumătate din microîntreprinderi sunt salarii mascate pentru a fenta plata contribuțiilor. Urmările le simțim cu toții: deficite in bugetul de pensii, pensii mici, împrumuturi pentru plata pensiilor. Nici nu vreau să mă gândesc ce va urma peste 20 de ani. Situația de azi se poate numi fericită. Nu există nimic mai ticălos și mai pervers in țara asta decât însuși statul român și reprezentanții ei de vază.

  3. Toți ăștia care plângeți țara sunteți niște bugetari care luați bani degeaba. Da, este bine să plătim impozite pe orice vreți voi, pentru ca să aveți salariile pentru care nu produceți decât piedici și hârtii.

  4. Sunt niște jigodi vor tot de la noi șoferi sa ia bani dar de ce nu fac cu grupe salariale cu era pe vremea lui Ceausescu suntem încadrați ca niște oameni ne calificați pana și maturatorul de pe strada au sporuri…..Iar noi nimic un salariu de că. ….Și o diurna de mancare dar polițaii și mulți alți directori salari mari si nici numi fac datoria care pana la urma dacă nu am fi noi iar mânca șobolani sunt niște hoți toti😈😈😈😈

  5. Cred ca este printre putinele activitati care aduc venituri la buget …pai daca stau mai mult de 120 de zile nu statului Roman trebuie sa plateasca impozit ci in statele unde au stat….asa e legea Europeana…
    Adica respectivii angajatorii au incalcat o lege in care nu mai este valabila delegearea si detasarea…deci in tot cazul ANAF nu are dreptul sa il considere salariu care trebuie platit in Romania

  6. Ce urmeaza in urma acesytor controale: plecarea soferilor din tara asa cum au plecat si muncitorii in constructii, zilierii, capsunarii….si asa mai departe.
    Sa se faca legi sa nu mai fie oamenii nevoiti sa plece din tara

    • Din 2008 lucrez ca șofer de camion. Apoi , în urma cu opt ani, a venit și soția și de atunci lucrăm în echipaj, tot pe camion. Am lucrat angajați mai mult la firme din străinătate, copii au crescut fără sa putem să fim lângă ei în fiecare zi, ci o dată la 3 luni. Pentru că statul român, prin distrugerea economiei, nu prea ne-a lăsat altă variantă.
      Toți banii câștigați au ajuns în țară , cheltuieli cu traiul zilnic, renovat casa pentru ca fiecare copil sa aibă camera lui.
      Iar în ultimii ani am investit în copii, ca să aibă fiecare o activitate care îi place și din care să câștige ceva bani, practic doua afaceri începute și puse pe direcția bună.
      De un an, am zis sa venim să lucrăm la o firma românească, tot ca șoferi, chiar dacă banii sunt mai puțini cam cu 1000 de euro la fiecare, dar măcar ajungem acasă după fiecare cursă.
      În anul ăsta, am mai pus pe picioare încă o afacere, o seră cu flori și plante ornamentale care în timp sper sa ne dea posibilitatea mie și soției mele să renunțăm la șoferie
      Dar de când cu sera, am și muncit ca sclavii, chiar și cu ajutorul copiilor. De șapte luni noi nu mai avem o zi liberă, fie sărbătoare, sau weekend. Ca așa e la început în orice afacere, trebuiesc să tragi cu dinții, ca să faci treabă. Nu mai vorbesc de banii investiți….
      Și acum vine statul, prin ANAF și zice că vrea să impoziteze și diurna pe care o primim ca șoferi, inclusiv pe ultimii cinci ani. Deja au făcut asta câtorva firme.
      Asta automat o să oblige patronii să ne dea nouă, șoferilor, mai puțini bani.
      Asta în condițiile în care o grămadă de angajați la stat se pensionează înainte de 50 de ani și primesc pensii speciale adunate tot din taxele plătite de noi.
      Asta cred ca e picătură care umple paharul. Dacă statul nu renunță la jaful ăsta, ne bate gândul să vindem tot și sa plecăm, cu copii cu tot.
      Și ca noi sunt mulți….
      Sa rămână statul cu funcționarii lui, cu asistații sociali și cu infractorii de care are grijă mai mare decât de copii, de bătrâni și de fraierii care muncesc.
      Bine zicea cineva: România e țara care pedepsește munca și răsplătește lenea.

  7. Da Dom ule Telenor N-am, chiar sunt chinuiți șoferii, de ce spun asta?…… pt că știu, știu cum este să stai departed de familie, știu cum este să faci mâncare lângă camion, știu cum este să faci un „duș” cu șerve5ele umede, pt faptul că n-ai prins loc într-o parcare normală, mai știu că unii dintre noi colindă Europa fără a avea nevoie de navigator, descurcându-se cu una, două sau chiar trei limbi, străin, cărâmd material primă sau produsul finit, medicamentele sau oxigenul necesar spitalelor, aprovizionând magazinele la prima oră pt ca unii să poată să cumpere pâinea sau laptele copilului, seara find prea beți sau prea proști pt a se gândi la asta…….. oricum, pe Tema asta ar fi multe de spus.

  8. Da Domnule Telenor N-am, chiar sunt chinuiți șoferii, de ce spun asta?…… pt că știu, știu cum este să stai departe de familie, știu cum este să faci mâncare lângă camion, știu cum este să faci un „duș” cu șerve5ele umede, pt faptul că n-ai prins loc într-o parcare normală, mai știu că unii dintre noi colindă Europa fără a avea nevoie de navigator, descurcându-se cu una, două sau chiar trei limbi, străin, cărâmd materia primă sau produsul finit, medicamentele sau oxigenul necesar spitalelor, aprovizionând magazinele la prima oră pt ca unii să poată să cumpere pâinea sau laptele copilului, seara find prea beți sau prea proști pt a se gândi la asta…….. oricum, pe Tema asta ar fi multe de spus.