G4Media.ro

Traficul în cartierele supra-aglomerate de pe Bulevardul Uverturii (Sectorul 6) şi comuna…

Foto: G4Media

Traficul în cartierele supra-aglomerate de pe Bulevardul Uverturii (Sectorul 6) şi comuna Chiajna (IF), dat peste cap din cauza mai multor șantiere la rețeaua de apă cu termene de execuție prelungite de curând cu încă un an

Deşi se află pe raza Sectorului 6, şantierele din cauza cărora mii de bucureşteni, dar şi locuitori ai comunei Chiajna (IF) petrec zilnic în plus zeci de minute în trafic sunt ale companiei Apa Nova. Acestea au început pe 1 februarie 2022 şi ar fi trebuit să fie finalizate un an mai târziu, numai că atunci când termenele expirau, acestea au fost prelungite cu încă un an.

Dacă în unele cazuri, şantierele blochează mai multe străzi pe care miile de locuitori ale ansamblurilor rezidenţiale din zonă sunt nevoiţi să le ocolească petrecând în trafic alte zeci de minute în plus, în cazul Bulevardului Uverturii, principala arteră care leagă comuna Chiajna (IF) de Capitală, şantierele obturează în diferite locuri, benzile de circulaţie.

„Este dificil şi dimineaţa, şi după-amiaza, şi seara. Tot timpul este blocat. Stăm efectiv aiurea în trafic, iar aceste şantiere care nu se mai termină odată amplifică şi mai tare haosul. Până să fie aceste şantiere, eu ieşeam în Uverturii în fix 5 secunde. Sunt 20 de metri. Dimineaţa fac un ocol care îmi ia cel puţin 20 de minute”, a declarat pentru G4Media.ro, o şoferiţă care locuieşte într-un ansamblu rezidenţial de pe strada Stupca.

Într-un răspuns pentru TVR, compania Apa Nova susţine că extinderea autorizației de construire a fost necesară din mai multe motive:

-întârzierea emiterii avizelor și condiționarea avizelor de intervenție post obținerii autorizației de construcție, care au determinat revizuirea proiectului (circa 4 luni);

-devierea rețelelor subterane și supraterane în zona camerelor de lansare/tragere;

-timpul de mobilizare al constructorului, care deține utilajul de microtunelare (utilaj de fabricație germană, care vine din Polonia);

-înlocuirea soluției de alimentare EE din generator în branșament electric (cu efect de reducere noxe și zgomot, în schimb necesită aceleași proceduri administrative ca la o autorizație);

-datorită consistenței solului, pe primele tronsoane executate, viteza de avansare a utilajului care face microtunelarea nu a fost cea scontată, acest aspect fiind remediat ulterior”.

Dacă nu apar situații neprevăzute, spune compania, lucrările vor fi finalizate în octombrie / noiembrie 2023.

Într-o postare pe Facebook, Primăria Sectorului 6 spune că a urmărit modul în care se desfăşoară lucrările şi că a luat măsuri atunci când a fost cazul.

„Colegii de la Departamentul Monitorizare din cadrul Primăriei Sectorului 6 au urmărit în permanență lucrările, solicitând în mai multe rânduri executantului, firma Dimar SRL, să elibereze trotuarele de materialele depozitate, pentru ca pietonii să se poată deplasa mai ușor și să împrejmuiască perimetrul lucrărilor. Polițiștii locali au aplicat, la rândul lor, amenzi firmei. În urma demersurilor făcute de instituția noastră, Apa Nova s-a angajat ca, de astăzi, să notifice prin SMS rezidenții de pe toate străzile din zona extinderii rețelei, pentru ca oamenii din zonă să fie informați la timp asupra modificărilor de trafic care apar.”

Specialiştii în administraţie publică sunt de părere că în astfel de situaţii trebuie aduse în discuţie, penalizările.

„În Bucureşti, traficul este infernal. O ştim cu toţii. Practic, orice lucrare pe stradă, chiar şi de anvergură redusă, adaugă timpi suplimentari de deplasare. Orice şantier care se prelungeşte înseamnă mai mult haos şi blocarea traficului şi mai tare. Orice lucrare de reabilitare presupune un termen pe care constructorul şi-l asumă. Firesc ar fi ca depăşirea acestor termene să genereze şi nişte penalităţi. Măcar să vedem nişte resurse suplimentare în buget dacă nu suntem în stare să ne facem traba la timp.”, este de părere Dragoş Dincă, prof. univ., Adminstraţie Publică, SNSPA.

În prezent, Apa Nova are în derulare în zona Orșova / Uverturii trei șantiere de investiții pentru extinderea și redimensionarea rețelelor publice de apă potabilă și canalizare, respectiv: un șantier finalizat, de înlocuire a rețelei de azbociment de pe Strada Orșova; două șantiere în execuție, ale căror stadii de implementare sunt după cum urmează: lucrările privind privind redimensionarea și extinderea rețelei de apă de pe Bulevardul Uverturii și Strada Sporului sunt executate într-o proporție de 70%, restul putând fi finalizat doar după încheierea lucrărilor la rețeaua de canalizare; lucrările privind redimensionarea și extinderea rețelei de canalizare Orșova / Cernișoara / Stupca / Ajustorului / Bulevardul Uverturii sunt executate în proporție de 53%.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...