G4Media.ro

Trafic record de mărfuri în porturile maritime românești, în 2021/ Cerealele reprezintă…

sursa foto: Portul Constanța

Trafic record de mărfuri în porturile maritime românești, în 2021/ Cerealele reprezintă aproape 40% din traficul total

Traficul total de mărfuri în porturile maritime românești a înregistrat 67,5 milioane tone în anul 2021, o creștere de 11,77% față de 60,3 milioane tone în 2020, fiind cel mai mare trafic de mărfuri din istoria porturilor maritime românești, a transmis, miercuri, Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța (CN APMC).

Până la acest trafic record, în top figurau rezultatele înregistrate în anul 1988, de 62,3 milioane tone, în anul 2008, de 61,8 milioane tone și în anul 2019, cu 66,6 milioane tone.

În traficul total, cea mai mare pondere, de 37,3%, o dețin cerealele, urmate de petrol brut 10%, articole diverse 9,2%, produse petroliere 8,1%, minereuri de fier, deșeuri de fier 7,1%, îngrășăminte (naturale și chimice) 6,1%, și combustibili minerali solizi, cu 5,1%, a mai transmis sursa citată.

Din traficul total, 76% reprezintă trafic maritim și 24% reprezintă traficul fluvial. Atât traficul maritim, cât și cel fluvial au înregistrat creșteri semnificative. Traficul maritim a crescut cu 13,44%, la 51,62 milioane tone, iar cel fluvial cu 6,7% și a atins 15,86 milioane tone, față de 2020.

„În 2021, traficul de cereale a atins un record absolut de 25,17 milioane tone, față de 21,9 milioane tone în 2020, fiind cel mai mare trafic de cereale înregistrat, consolidând poziția portului Constanța de hub european de cereale.
Creșteri semnificative de trafic se mai regăsesc în cazul următoarelor grupe de mărfuri: petrol brut, produse petroliere, combustibili minerali solizi, produse metalice, minereuri, semințe uleioase și fructe oleaginoase.
Scăderi de trafic au fost înregistrate în principal la îngrășăminte, produse chimice și celuloză și deșeuri de hârtie. O scădere se observă și în traficul de containere și anume 6,16 milioane tone în 2021 față de 6,34 milioane tone înregistrate 2020. Aceeași situație se regăsește și în numărul de TEU-uri, respectiv 631.964 în 2021, comparativ cu 643.727 în 2020”, se mai arată în comunicatul transmis miercuri.

14.604 nave au făcut escale în porturile maritime românești în 2021, față de 14.380 nave în 2020.

În portul Constanța zona Constanța, traficul de mărfuri înregistrat în 2021 a fost de 61,2 milioane tone, față de 53,84 milioane tone în 2020.

În portul Constanța zona Midia, traficul de mărfuri înregistrat în 2021 a fost de 6 milioane tone, comparativ cu 2020, când s-au înregistrat 6,15 milioane tone.

În portul Mangalia, traficul de mărfuri înregistrat în 2021 a fost de 338.472 tone, față de 2020, când s-au înregistrat 366.445 tone.

sursa foto: Portul Constanța

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

6 comentarii

  1. Daca te uiti la cifre, iti dai seama ce economie de doi bani are Romania: aproape 50% materii prime (cereale, fier vechi). Nasol.

    • Ciudat, lipseste cuvantul „export” din articol.
      Ma lamureste sinle mine cineva: cât costa tona de grau la sursa si cat la export?

    • Romania are o economie foarte buna, cerealele sunt 6%, sau erau in 2019 .
      Cel mai mult exportam piese de masini, masini, electronice etc 48% dupa avem petrol, metale procesate, textile plastic si cauciuc.
      Nush daca lumea chiar nu stie sa se caute informatia ori scrie intentionat asa lucruri

      https://oec.world/en/profile/country/rou

  2. Exportam doar materie primă în toate domeniile dar cel mai mult în agricultură iar noi importăm pâine congelata, alimente de proasta calitate, deșeuri, carne etc. Sa ne fie rușine ca o țară cu asa potențial agricol sa nu asigurăm hrana ptr piața românească . Subvențiile în cazul de față nu le mai văd rostul.

    • Exportul de cereale e de 5% exportul de produse industriale e enorm pe langa doar piesele auto si masinile sunt 15% , de unde vine ideea asta ca exportam doar materii prime ?

  3. Pai asa e si-n tarile bananiere,exporta cel mai mult banane :))))))