
Toyota se așteaptă la o prăbușire a profiturilor cu 21% pentru exercițiul financiar 2025-2026
Gigantul auto japonez, numărul unu mondial, a anunțat joi, 8 mai, că anticipează o scădere de 21% a profiturilor pentru exercițiul financiar 2025-2026, sub presiunea suprataxelor vamale americane, potrivit BFM TV.
Susține G4Media. Click AICI pentru a redirecționa 3.5% din impozit - online, gratuit și simplu.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
Constructorul auto anticipează un profit operațional de 3.800 de miliarde de yeni (23,35 miliarde de euro) pentru exercițiul financiar în curs (din aprilie 2025 până în aprilie 2026), în scădere față de cele 4.800 de miliarde de yeni înregistrate pentru exercițiul său financiar 2024/25. Analiștii la un profit operațional de 4.7500 yeni pentru 2024-25, potrivit datelor LSEG.
„Impactul estimat al tarifelor americane implementate în aprilie și mai 2025 a fost luat în considerare provizoriu”, a precizat grupul japonez într-un comunicat.
Acest impact este estimat să coste 180 de miliarde de yeni (1,1 miliarde de euro), a precizat grupul japonez într-un comunicat.
Profit net în scădere cu 35%
Previziunile companiei privind profitul net anticipează o scădere și mai accentuată, de -34,9% în aceeași perioadă, chiar dacă vânzările ar urma să continue să crească (+1%).
Scăderea profiturilor pentru anul viitor se datorează impactului negativ al unui yen mai puternic, precum și creșterii prețurilor materialelor și impactului tarifelor vamale, a declarat grupul.
De la începutul lunii aprilie, administrația președintelui american Donald Trump a impus suprataxe de 25 % pentru automobilele importate în Statele Unite și, mai recent, pentru importurile de piese esențiale, precum motoare și transmisii.
Gigantul auto japonez, care, la fel ca și concurenții săi, suferă din cauza încetinirii vânzărilor de automobile la nivel mondial și a investigațiilor de reglementare din Japonia, este deosebit de vulnerabil la această ofensivă vamală lansată de Washington.
Toyota, un constructor foarte sensibil la taxele vamale
În 2024, Toyota a realizat un sfert din vânzările sale mondiale în Statele Unite, unde a vândut 2,33 milioane de vehicule – dintre care 1,06 milioane au fost importate din Japonia și Mexic.
Subiectul este foarte sensibil în arhipelag: automobilele reprezintă 28% din exporturile japoneze către Statele Unite, iar aproximativ unul din opt locuri de muncă din țară este legat de industria auto.
„Constructorii de automobile fac tot posibilul pentru a încerca să își relocalizeze producția în SUA, chiar dacă nu există convulsii majore (în viitorul imediat), deoarece aceste transferuri de producție necesită timp”, a declarat pentru AFP Takaki Nakanishi, de la institutul de cercetare specializat Nakanishi.
Toyota are zece fabrici în Statele Unite, dar și o prezență puternică în Mexic, unde lanțurile de producție transfrontaliere sunt acum grav perturbate, în ciuda recentelor relaxări dezvăluite de Donald Trump pentru piesele de schimb.
Vânzările mondiale stagnează
Vânzările mondiale ale Toyota au stagnat și anul trecut, scăzând cu 0,3% în exercițiul financiar 2024/25, la 10,27 milioane de vehicule (inclusiv Lexus). Această cifră își are originea în prăbușirea vânzărilor sale în Japonia până în toamna anului trecut, datorată în special rechemărilor în service ale modelului său hibrid Prius, urmate de opriri ale livrărilor ordonate de autoritățile de reglementare din cauza unor nereguli privind testele de certificare.
Vânzările Toyota în China, o piață crucială, au scăzut cu aproximativ 6% în termeni de unități pe parcursul exercițiului financiar, în fața concurenței acerbe din partea producătorilor chinezi, inclusiv BYD, campionul mașinii electrice, dar și pe fondul unei situații economice sumbre în țară.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.