
Toate plăţile online pentru achitarea taxelor şi impozitelor, suspendate 3 zile în Sectorul 4 / Din ianuarie, toate plățile se vor face exclusiv online, prin ordin de plată sau la aparatele SelfPay
Toate plăţile online pentru achitarea taxelor şi impozitelor datorate Sectorului 4 vor fi suspendate începând de vineri, 31 decembrie ora 12.00, până pe 3 ianuarie 2022, ora 07.00. Începând din ianuarie, toate plăţile datorate bugetului local al Sectorului 4 se vor face exclusiv online, prin ordin de plată sau la aparatele SelfPay, anunță Primăria Sectorului 4 într-un comunicat.
Susține G4Media. Click AICI pentru a redirecționa 3.5% din impozit - online, gratuit și simplu.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
Măsura este necesară pentru interconectarea sistemelor informatice prin intermediul cărora începând cu anul 2022, locuitorii Sectorului 4 vor putea interacţiona cu autoritatea locală, indiferent de tipul problemelor pe care vor dori să le rezolve, precizează primăria.
Totodată, în aceeaşi perioadă, vor fi efectuate procedurile necesare pentru închiderea anului fiscal 2021 şi deschiderea noului an fiscal 2022.
Persoanele care deţin un contract de închiriere a unui loc de parcare şi care nu şi-au achitat încă datoriile către bugetul local au posibilitatea de a face acest lucru până miercuri, 5 ianuarie 2022, fără ca sistemul informatic să le rezilieze contractele la termenul prevăzut iniţial de 31 decembrie.
Începând din ianuarie 2022, toate plăţile datorate bugetului local al Sectorului 4 se vor face exclusiv online, prin ordin de plată sau la aparatele SelfPay, iar pentru aceasta, contribuabilii din Sectorul 4 vor avea la dispoziţie un nou instrument de plată online, pe lângă cele consacrate deja. Noua metodă va putea fi folosită începând cu data de 1 ianuarie 2022, la adresa http://taxeimpozite.ps4.ro din cadrul noii platforme electronice a Sectorului 4 al Municipiului Bucureşti, http://start.ps4.ro.
Accesul în această platformă se va face pe baza unui cont unic de identificare, atribuit de autoritatea locală a Sectorului 4 fiecărui deţinător de rol fiscal de pe raza sectorului. Contul va fi comunicat fiecărui cetăţean în parte, până la sfârşitul acestui an, printr-o scrisoare trimisă la adresa de domiciliu şi în care se vor regăsi toate informaţiile necesare referitoare la utilizarea contului, precum şi o decizie de impunere prin care se va comunica valoarea totală a taxelor şi impozitelor datorare bugetului local pentru anul 2022.
Persoanele care întâmpină dificultăţi cu plăţile online vor fi sprijinite. Acestea vor avea la dispoziţie 30 de aparate SelfPay, destinate exclusiv pentru plata taxelor şi a impozitelor locale. Ele vor fi amplasate în cele mai aglomerate zone comerciale de pe raza Sectorului 4. Astfel, zece dintre acestea vor fi montate în Grand Arena, atât la parterul centrului comercial, în imediata apropiere a căilor de acces, cât şi la etajul 1, în locaţia în care, până de curând, a funcţionat Primăria Sectorului 4, se arată în comunicat.
Restul aparatelor se vor regăsi în următoarele locaţii: Sun Plaza, Piaţa Progresul, Piaţa Apărătorii Patriei, Piaţa Sudului, Piaţa Covasna, Metro Berceni, Auchan Berceni, Selgros, Carrefour, Hornbach, precum şi în benzinării şi supermarket-uri de pe raza sectorului.
„Practic, prin introducerea celor 30 de aparate SelfPay, se suplimentează semnificativ capacitatea «punctelor» în care cetăţenii pot face plăţi. Mai mult, automatele fiind amplasate în interiorul spaţiilor comerciale, oamenii nu vor mai fi nevoiţi să stea la coadă afară, în frig, ci vor putea să facă plăţile în condiţii mult mai confortabile. Toate aceste aparate vor fi asistate zilnic de angajaţi ai Primăriei Sectorului 4, care îi vor ajuta pe cei ce nu sunt familiarizaţi cu acest sistem de plată să îşi achite dările. Automatele utilizează o tehnologie foarte simplă şi uşor de folosit, pe care, de altfel, locuitorii Sectorului 4 o au la dispoziţie de mai bine de trei ani, din momentul în care plata taxelor şi a impozitelor locale a devenit posibilă cu ajutorul aparatelor de plată, pe care cetăţenii le folosesc deja. În acest sistem, contribuabilii (persoane fizice/juridice) se identifică în baza de date cu ajutorul CNP/CUI, află ulterior, valoarea datoriilor şi aleg să facă plăţile integral sau parţial. De precizat că toate cele 30 de aparate ale autorităţii locale sunt configurate să elibereze restul în bani”, se mai arată în comunicat.
Noile sisteme de plată nu exclud, însă, instrumentele pe care cetăţenii Sectorului 4 le folosesc deja, precum ghişeul.ro, aplicaţia „Primăria Sectorului 4”.
Primăria mai anunță că digitalizarea administraţiei Sectorului 4 nu vizează doar plata online a taxelor şi impozitelor. „Toate interacţiunile cu Primăria, fie că vorbim de acte pentru maşini sau proprietăţi, certificate şi autorizaţii de construire, documente necesare autorizării comerciale sau schimbarea cărţilor de identitate etc., vor putea fi posibile prin intermediul aceluiaşi cont unic, atribuit fiecărui cetăţean în noul sistem electronic al Sectorului 4 şi care va cuprinde toate Direcţiile din cadrul administraţiei locale ce interacţionează cu contribuabilii”, anunță Primăria Sectorului 4.
În ajutorul celor care nu reuşesc să folosească din start această modalitate se înfiinţează „Centrul de interacţiune cu cetăţenii Sectorului 4”. Amenajat în Mall Grand Arena, la etajul 1, cu 16 birouri specializate, unde angajaţii Primăriei îi vor consilia pe cetăţeni în eliberarea actelor şi a acordurilor pe care aceştia le solicită.
Pentru evitarea aglomeraţiei, oamenii vor avea posibilitatea să se programeze online, telefonic la 021.9441 sau la recepţia Centrului din Grand Arena.
sursa foto: Pexels
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank