G4Media.ro

Tesla reduce prețurile în SUA, China și Germania, pe măsură ce concurența…

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media.ro

Tesla reduce prețurile în SUA, China și Germania, pe măsură ce concurența se întețește

Tesla a anunțat reduceri agresive de prețuri în China și Germania, la scurt timp după ce a redus prețurile în Statele Unite, în condițiile în care cel mai mare producător mondial de vehicule electrice (VE) se confruntă cu scăderea vânzărilor și cu o concurență tot mai mare pe piețele principale, relatează CNN.

Duminică, gigantul EV a redus cu 14.000 de yuani (1.932 de dolari) prețurile de pornire a patru modele vândute în China continentală, cea mai mare piață de peste mări. Modelul Y, cea mai bine vândută mașină a companiei în această țară, începe acum la cel mai mic preț din istorie, de 249.900 yuani (34.502 dolari).

În Germania, cea mai mare piață a Tesla din Europa, prețul modelului 3 cu tracțiune spate a fost, de asemenea, redus cu 2.000 de euro (2.132 de dolari), ajungând la 40.990 de euro (43.707 dolari), potrivit site-ului oficial al acestuia.

Primele reduceri au fost anunțate vineri în SUA, când Tesla a redus prețurile pentru trei dintre cele cinci modele ale sale. Prețurile Model Y, Model X și Model S au fost reduse cu 2.000 de dolari fiecare, în timp ce cele pentru Model 3 și Cybertruck au rămas neschimbate.

Avalanșa de reduceri vine într-o perioadă dificilă pentru Tesla. Acțiunile sale s-au prăbușit cu peste 40% de la începutul anului până în prezent, după ce a raportat o scădere a livrărilor trimestriale pentru prima dată în aproape patru ani și a anunțat reduceri de personal echivalente cu peste 10% din personalul său global.

Sâmbătă, directorul general al Tesla, Elon Musk, a declarat că și-a amânat călătoria planificată în India, invocând obligații „foarte grele” la nivelul companiei. El urma să ajungă în această țară în această săptămână pentru o vizită care ar fi trebuit să includă o întâlnire cu premierul Narendra Modi și confirmarea faptului că Tesla va construi o fabrică în cea mai populată țară din lume.

China devine mai dură

În China, cea mai mare piață de vehicule electrice din lume, reducerile de preț ale Tesla sunt de așteptat să exacerbeze un război al prețurilor existent într-un sector extrem de competitiv.

Luni, producătorul chinez Li Auto(LI), condus de antreprenorul miliardar Li Xiang, a reacționat anunțând că reduce prețurile tuturor celor patru modele ale sale cu efect imediat. Modelul său Li Mega, despre care spune că este cel mai mare EV pentru pasageri din lume, se vinde acum cu 30.000 de yuani (4.142 de dolari) mai ieftin.

Compania americană se confrunta deja cu o concurență acerbă în această țară.

Tesla a fost detronată pentru scurt timp de compania chineză BYD ca fiind cea mai bine vândută marcă de vehicule electrice din lume în al patrulea trimestru al anului trecut. În comparație cu Tesla, mașinile BYD sunt mai accesibile.

Modelul său entry-level se vinde în China pentru echivalentul a puțin sub 10.000 de dolari. În schimb, Model 3 de la Tesla, cel mai ieftin model al său, costă în prezent de trei ori mai mult, la 231.900 de yuani (32.017 dolari) în China, în urma reducerii de preț de duminică.

Războiul prețurilor EV-urilor din China a început în octombrie 2022, când Tesla a redus prețurile pentru a stimula vânzările, deoarece consumatorii au redus cheltuielile în contextul unei economii în încetinire. Aproape toți marii producători, , inclusiv producătorii de vehicule pe benzină, au urmat exemplul, afectând marjele de profit ale întregii industrii auto.

Concurența continuă nestingherită în 2024, peste 30 de mari producători auto anunțând noi reduceri de prețuri.

Vineri, XPeng, producătorul de vehicule electrice cu sediul în Guangzhou, a declarat că va oferi subvenții în valoare de 500 de milioane de yuani (69 de milioane de dolari) pentru cumpărătorii care achiziționează patru dintre modelele sale.

În martie, BYD a redus prețul de pornire al celui mai accesibil vehicul electric, hatchback-ul Seagull, cu 5%, până la 69.800 de yuani (9.670 de dolari). Mai târziu în aceeași lună, Xiaomi, producătorul de smartphone-uri, s-a alăturat cursei EV-urilor prin lansarea sedanului SU7 pentru a se confrunta cu Tesla.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

2 comentarii

  1. Măcar Tesla pierde concurența cu China, UE este așa de tare înglodată in reglementări că nici nu are o firmă care să facă așa ceva și dacă ar avea ar fi cea mai scumpă și ar da faliment!

    • Evident. In UE ai reglementat pana si emisiile produse de pneuri la franare. Trebuie si aia din Bruxelles sa-si justifice salariul, asa ca reglementeaza orice. Pe urma ne miram de de UE nu mai conteaza asa de mult in comertul mondial.