Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Cursa de la Miami a scos la iveală primele tensiuni majore dintre Lewis Hamilton și inginerii Scuderiei Ferrari. Nemulțumit că nu este lăsat să treacă înaintea lui Charles Leclerc, pilotul britanic a atacat prin intermediul comunicației radio din timpul cursei strategia echipei de la Maranello.
Ferrari nu a avut parte nici la Miami de un weekend grozav de cursă, Leclerc încheind pe șapte, iar Hamilton pe opt.
În plus, tensiunea din sânul echipei a atins cote mari în momentul în care Hamilton s-a aflat în spatele lui Leclerc și avea un ritm mai bun de cursă.
„Am un ritm mult mai bun, de ce mă țineți în spatele lui?”, a început Hamilton discuția cu inginerul său de cursă, Riccardo Adami.
Articolul continuă mai jos
Mai mult, Lewis le-a reproșat oficialilor Scuderiei că el în China s-a dat la o parte atunci când a fost nevoit în favoarea coechipierului său.
După ce Adami i-a răspuns că echipa analizează situația, Hamilton a continuat acuzele.
„Este ridicol. O să terminăm în spatele tuturor din cauza asta. Luați o decizie, altfel pierdem tot. Faceți o pauză de ceai în timp ce luați decizia.”
Lăsat după câteva tuturi să treacă în fața lui Leclerc, Hamilton nu a reușit să se distanțeze de acesta și să plece cu adevărat în urmărirea lui Kimi Antonelli, pilot aflat pe locul 6 (poziție unde a și terminat de fapt cursa).
Cu Charles pe urmele sale și intrat în zona de DRS, lui Lewis i s-a cerut să facă din nou schimb de locuri cu coechipierul său, iar acest lucru l-a enervat și mai tare pe multiplul campion mondial.
„Serios? Acum trebuie să-i dau locul înapoi? De ce nu mi-ați spus asta înainte?!”
Răspunsul echipei a fost unul menit să calmeze spiritele: „A fost o decizie de echipă. Mulțumim pentru cooperare”.
Swapping positions 🔄
Ferrari were left wanting more in Miami 👇#F1 #MiamiGP pic.twitter.com/93m7cmKr38
— Formula 1 (@F1) May 5, 2025
LAP 39/57
📻 „This is not good teamwork”
Hamilton was not happy with his team’s orders to stay behind Leclerc, but soon the pair swap positions#F1 #MiamiGP pic.twitter.com/h48BcfU0v2
— Formula 1 (@F1) May 4, 2025
Lewis Hamilton was NOT impressed with Ferrari’s F1 strategy calls between him and teammate Charles Leclerc in Miami! 😬
Should Ferrari have let Hamilton pass Leclerc sooner? 🤔 pic.twitter.com/pRPVEMJUI0
— Crash.net – Formula 1 (@CRASH_NET_F1) May 4, 2025
La finalul cursei, Lewis Hamilton a minimalizat în direct la Sky Sports F1 toate aceste tensiuni.
„Simt că oamenilor nu le-au plăcut anumite comentarii, dar, sincer, au fost doar sarcastice. Trebuie să înțelegi contextul: suntem în cursă, sub adrenalină, luptăm pentru fiecare punct.
Mi-a plăcut cursa. Chiar dacă am plecat de pe locul 12, odată ce am pus pneurile medii, mașina a prins viață. M-am simțit competitiv și voiam doar să nu pierdem timp inutil” – Lewis Hamilton.
În privința poziției pe care a fost obligat să o cedeze la final, britanicul a adăugat: „E greu să accepți astfel de decizii în mijlocul cursei, dar lucrez cu o echipă nouă și e normal să existe ajustări. Nu sunt frustrat acum. Voi lucra cu echipa.”
Au încheiat în puncte la Marele Premiu de la Miami
1 Oscar Piastri (McLaren)
2 Lando Norris (McLaren)
3 George Russell (Mercedes)
4 Max Verstappen (RedBull)
5 Alexander Albon (Williams)
6 Kimi Antonelli (Mercedes)
7 Charles Leclerc (Ferrari)
8 Lewis Hamilton (Ferrari)
9 Carlos Sainz (Williams)
10 Yuki Tsunoda (RedBull)
1 Oscar Piastri (McLaren) 131 puncte
2 Lando Norris (McLaren) 115
3 Max Verstappen (RedBull) 99
4 George Russell (Mercedes) 93
5 Charles Leclerc (Ferrari) 53
6 Kimi Antonelli (Mercedes) 48
7 Lewis Hamilton 41 (Ferrari) 41
8 Alexander Albon (Williams) 30
9 Esteban Ocon (Haas) 14
10 Lance Stroll (Aston Martin) 14
11 Yuki Tsunoda (RedBull) 9
12 Pierre Gasly (Alpine) 7
13 Carlos Sainz (Williams) 7
14 Nico Hulkenberg (Sauber) 6
15 Oliver Bearman (Haas) 6
16 Isack Hadjar (Racing Bulls) 5
17 Fernando Alonso (Aston Martin) 0
18 Liam Lawson (Racing Bulls) 0
19 Jack Doohan (Alpine) 0
20 Gabriel Bortoleto (Sauber) 0.
1 McLaren 246 puncte
2 Mercedes 141
3 RedBull 105
4 Ferrari 94
5 Williams 37
6 Haas 20
7 Aston Martin 14
8 Racing Bulls 8
9 Alpine 7
10 Sauber 6.