G4Media.ro

Temele pentru vacanță: De la copiii îngropați în teme și activități extracurriculare,…

Temele pentru vacanță: De la copiii îngropați în teme și activități extracurriculare, la copiii abandonați în seama after school-ului – Scrisoarea unui părinte

Temele pentru acasă cunosc două mari extreme: fie sunt atât de multe, încât copilului nu-i mai rămâne nimic să facă neprogramat, după școală, after, scris și activități, fie sunt ignorate total în “familiile răzvrătite” sau cu copii abandonați în responsabilitatea after school-ului. “Încearcă cineva, părinte, profesor sau coleg, să îi integreze cât de cât, să înțeleagă dacă acești copii pricep ceva la clasă?”, spune într-o nouă scrisoare trimisă Edupedu.ro părintele îngrijorat de școala care îi va primi în curând copiii.

 

Foto: Pexels.com

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

1 comentariu

  1. Temele au fost concepute pentru două scopuri:

    1. Să-l facă pe copil ocupat cu ceva în așa fel încât părinții să nu-l abuzeze cu tot felul de prostii neadecvate pentru vârstă (cluburi, muncă, „hobby” etc). Astfel, copilul este protejat de părinți siniștri care își închipuie că „trebuie” să facă ceva atunci când nu e cazul (99%). Părinții, în special mamele, nu știu ce să facă, așa că își transformă copilul într-un alt obiect de manevrat în viața de zi cu zi: obiect de gratificat în fața „prietenelor și colegelor”, obiect în care e folosit pe post de servant să-i țină geanta sau să aibă grijă de geantă, să care plasele sau alte prostii șamd.
    Temele, fiindcă nimănui nu i-a plăcut așa ceva, nu sunt făcute să fie plăcute. Asta este „by default, in its design”. Nu, nu temele sunt inutile sau grele sau mai știu eu cum; temele sunt așa fiindcă oamenii, care n-au predat o lună la clasă și-și închipuie că e floare la ureche, nu înțeleg „dece aia, de ce ailantă”, fiindcă sunt prea proști să fi înțeles vreodată că temele i-a ajutat să devină oameni. Ce fel de oameni, asta e alegerea omului, temele sunt unealtele care i-au oferit omului să parcurgă viața și să devină om. Dacă omul e putret, primește ordine de zi pe unitate de la oamenii cu epoleți să scrie articole sau să pălăvrăgească, iarăși, este fix alegerea omului respectiv de a ales așa viață putretă.

    Așadar, temele protejează copilul de părinți siniștri și stupizi.

    2. Temele sunt făcute să exerseze creierul copilului. Copilul e copil, până când nu va mai fi, iar acesta se maturizează, creșterea făcând stop – și fizic, și mental. Până când face stop, copilul trebuie să-și exerseze creierul, să nu stagneze, să nu „putrezească”. E adevărat că alimentația care agită nervii și secrețiile neruocerebrale (cum ar fi sucurile sau energizantele sau țigările sau drogurile) cauzează dereglări. Se-ntâmplă; însă aceste prăjeli ale creierului pot fi evitate, ceea ce ține și de voință/înțelegerea copilului.
    Fiindcă vorbim de teme, creierul copilului este în continuă creștere și dezvoltare. Da, poeziile acelea nu au un rost, decât acela în care să exerseze materia gri al creierului și mușchii ce materializează circumvoluțiunile. Da, exercițiile acelea nu au alt rost decât să masze creierul să gândească, să calculeze, să ajungă la o concluzie. Da, temele îl ajută pe copil, pe termen foarte lung (pe aria inconștientului și subconștientului) să-și aleagă un țel în viață, pe lângă pălăvărgeala taților cu „ce vrea piața”. Da, lecția de muzică, desen, încearcă să sporească și să încurajeze copilul pentru artele de orice fel, indiferent de nărav, conformist sau non-conformist.

    Temele nu au fost făcute pentru părinți. Au fost făcute pentur copil. Părinții, iarăși, demonstrează cât de stupizi sunt.