G4Media.ro

Taximetriștii protestează miercuri în Piața Victoriei și Piața Constituției din București. Ei…

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

Taximetriștii protestează miercuri în Piața Victoriei și Piața Constituției din București. Ei cer limitarea numărului de mașini și în cazul aplicațiilor alternative

Sute de taximetrişti protestează miercuri, în intervalul orar 9:00 – 14:00, în Piaţa Constituţiei şi Piaţa Victoriei din capitală, solicitând modificări legislative privind transportul în regim de taxi şi transportul alternativ. Taximetriștii sunt hotărâți să rămână în stradă pe termen nelimitat, dacă nu vor fi efectuate modificările legislative.

Preşedintele Asociaţiei Pentru Drepturile Taximetriştilor Independenţi (ADTI), Radu Viorel, a precizat pentru Agerpres:

„La ora 12:30 mergem din nou la Guvern, unde vom avea o nouă rundă de discuţii despre reglementarea transportului alternativ şi a modificării Legii 38 privind transportul de persoane în regim de taxi şi închiriere. Totodată, vom solicita creşterea vechimii autoturismelor taxi, de la 10 la 15 ani, deoarece operatorii de transport nu-şi mai pot cumpăra alte maşini noi, venind după o criză economică. Dacă nu vor fi făcute modificările legislative, nu avem altă variantă decât să rămânem în stradă pe termen nelimitat.”

Pe lângă modificările pe care le cer transportatorii la serviciile de transport, cea mai mare problemă a taximetriştilor şi a operatorilor de transport în general este cea de număr, mai spune Radu Viorel:

„În cazul aplicațiilor, numărul de mașini este nelimitat. Nu există niciun control, e ceva ireal. În spatele acestor aplicaţii sunt nişte fonduri de investiţii care îşi permit orice. Aceste fonduri de investiţii au în portofoliu miliarde. Ei îşi permit să facă orice, oricând, oriunde. Piaţa locală este sub asediu. Deci, nu mai este vorba că cineva are ceva cu multinaţionala, cu corporatismul. Piaţa locală va cădea, dacă Guvernul şi legiuitorii nu vor lua măsuri.”

Potrivit acestuia, politicul nu a ţinut cont că există o lege privind transportul de persoane, transportul public şi a dat o lege paralelă care face acelaşi lucru, dar cu condiţii, „mult mai relaxate şi mult mai libere decât la taxi”.

„Noi, fiind transport public local, ne aflăm sub autoritatea locală. Trebuie să ne asigure un mod de viaţă real, în sensul de a ne recupera investiţia, de a efectua transportul de persoane în condiţii legale. Ori, avem un concurent în piaţă care este la liber şi el poate să aducă maşini din toată România. Treaba este foarte, foarte gravă. Guvernul Dăncilă a greşit când a legiferat aşa ceva. Atenţie, nu ne face un cadou. Noi suntem prestatori şi executanţi ai acestui serviciu. Suntem operatori de transport care, sub protecţia unei legi, am făcut nişte investiţii. La volanul unui taxi stă un şofer. Şoferul are în spate o soţie, copii, şcoală, întreţinere. Adică nu este un cadou pe care-l face, este o problemă socială. Toţi oamenii ăştia rămân fără servicii”, a adăugat preşedintele ADTI.

Potrivit unui comunicat al Jandarmeriei Capitalei, adunarea publică de miercuri, 7 februarie, este organizată de Asociaţia Şoferilor de Taxi Bucureşti-Ilfov.

Reprezentanţii Asociaţiei solicită respectarea art. 6 din Legea 204/2019 cu privire la fiscalizarea curselor şi comisioanelor printr-o entitate fiscală înregistrată la ONRC, cu suspendarea avizului tehnic până la intrarea în legalitate, precum şi limitarea copiilor conforme, pe criterii similare cu cele aplicate serviciului de taximetrie, având ca rezultat protejarea calităţii vieţii şi a aerului, aglomerării traficului din marile oraşe.

De asemenea, taximetriştii cer eliminarea posibilităţii de emitere a copiei conforme pentru auto deţinute de operatori cu contract de comodat sau închiriere, ridicarea pragului de autorizare la vechimea maşinii, minim E6, interzicerea colantării sau aplicarea regulamentelor locale cu privire la reclame, pe autoturisme la platformele digitale, precum şi eliminarea „tarifului dinamic”, potrivit recomandărilor de la Consiliul Concurenţei cu privire la practicile înşelătoare.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

7 comentarii

  1. Un taxi autohton la 10 ani e deja praf, pericol pentru siguranta. Nu pot sa imaginez cum va arata la 15 ani vechime. De fapt ei vor sa transporte pasagerii cu niste mizerii de masini.

    • Clientul poate cere actele masinii si sa vada cat de veche e masina! Daca vrea intra in masina daca nu, nu! Astea erau legi ca sa reduca concurenta! Noroc ca au aparut si cei care lucreaza prin aplicatii de transport. Ce trebuie sa faca statul este sa dereglementeze si domeniul taxiurilor, nu sa bage bete in roate si celorlalti!

  2. eu nu vad nici o problema daca taximetria clasica dispare complet

  3. Nu am nimic personal cu taximetristii, dar sper sa fiti absolut acoperiti de cei privati si eliminati de pe piata. Motivul este ca refuzati sa va adaptati. Oferiti servicii jalnice, preturi ridicate(chiar si in 2024 lumea sta la negocieri cu voi, fara bon in mana) si lipsa de atitudine profesionala. Daca astea sunt serviciile pe care le oferiti, acum poate si pe o masina de 15 ani, pentru binele tuturor, mai bine nu.

  4. Daca vor sa nu mai fie UBER sau BOLT , sa li se impuna masini de bun simt nu toate cojile plus in aplicate posibilitatea platii cu cardul (nu ca nu se poate sau nu am rest) si ,foarte important, sa se poata lasa FEEDBACK sa stie lumea ce fel de sofer este si sa decida daca il accepta sau nu… nu sa vina tot felul de agresivi si aroganti

    • adica un fel de uber/bolt samd 🙂

  5. Dar pe beneficiarii acestui tip de transport public, taximetia, nu-i intreba nimeni?! Eu ca bebeficiar de servicii asimilate activitatii de taximetrie imi doresc DEREGLEMENTAREA taximetriei.