G4Media.ro

TAROM trece la restructurări. Primul pas: plecări voluntare din companie, cu salarii…

TAROM trece la restructurări. Primul pas: plecări voluntare din companie, cu salarii compensatorii

Timp de 30 de zile, TAROM le dă angajaților posibilitatea de a părăsi voluntar compania. Până pe 28 septembrie cei care vor decide să plece de bună voie din companie vor primi între 4 și 7 salarii compensatorii, potrivit unui document obținut de G4Media.

Până la finalul anului compania aeriană ar urma să ajungă la 1.233 de salariați, asta în condițiile în care în prezent pe statele de plată ale companiei se află peste 1.800 de persoane, potrivit bugetului de venituri și cheltuieli, care a fost publicat în Monitorul Oficial în iunie. Ceea ce înseamnă că după aceste plecări voluntare ar putea urma un val de concedieri colective.

Situația financiară a companiei s-a înrăutățit pe fondul pandemiei de COVID-19 și a restricțiilor de zbor adoptate de autorități în încercarea de a limita răspândirea noului coronavirus. Guvernul a adoptat luna aceasta o ordonanță de urgență pentru acordarea unui ajutor în valoare de 317 milioane de lei către transportatorul aerian de stat.

„Compania TAROM S.A (…) a decis să ofere angajaților săi posibilitatea retragerii voluntare din activitate. Planul de încetare a raporturilor de muncă prin acordul părților va intra în vigoare începând cu data de 28.08.2020 și va expira la data de 28.09.2020, la orele 16.00.”, se arată în documentul obținut de G4Media.

Cei care vor alege să părăsească TAROM vor primi:

  • 4 salarii brute dacă au o vechime în companie între 3 și 10 ani
  • 5 salarii brute dacă vechimea lor este între 10 și 20 de ani
  • 7 salarii brute dacă au o vechime de peste 20 de ani în TAROM

Nu-și pot depune cererea de părăsire voluntară a companiei:

  • Cei care au contract de muncă pe perioadă determinată
  • Cei care în 9 luni îndeplinesc condițiile de pensionare pentru limita de vârstă
  • Cei care au fost angajați în ultimii 3 ani
  • Cei care sunt în curs de cercetare disciplinară

„Este vorba despre plecări voluntare. Nu putem estima în acest moment câți angajați își vor manifesta interesul”, a declarat directorul general al TAROM, Mihăiță Ursu, contactat de G4Media.

Transportatorul aerian de stat a beneficiat deja de un ajutor de salvare în valoare de circa 37 de milioane de euro. În plus, luna aceasta Guvernul a aprobat un nou sprijin pentru TAROM.

”Se propune autorizarea Ministerului Finanţelor Publice să emită, la solicitarea Tarom, o garanţie de stat pentru contractarea de către beneficiar a unui împrumut în limita sumei de 312.744.200 lei, pe o perioadă de şase ani, cu titlu de ajutor de stat”, se arată în ordonanța de urgență adoptată de Executiv.

Ministrul Transporturilor, Lucin Bode, în urmă cu o lună la un post de televiziune că România nu va ajunge în situația țărilor care nu au companie aeriană națională și că în urma planului de restructurare TAROM ar trebui să revină pe profit în 2024. Ultimul an cu profit pentru transportatorul aerian de stat a fost 2007.

Sindicatele acuză clasa politică pentru falimentarea TAROM

Într-o scrisoare deschisă, Sindicatul Însoțitorilor de Bord acuză clasa politică de falimentarea companiei. „Nu ne mai amenințați că aceasta este ultima noastră șansă în condițiile în care voi, clasa politică, sunteți cei care ne sufocați cu manageri incompetenți, consilieri și contracte păguboase, voi sunteți cei care v-ați bătut joc de banii din conturile TAROM, iar acum vă pregătiti să jefuiți și patrimoniul TAROM, sub pretextul eficientizării. Voi sunteți cei care ne  mințiți că vreți să ne ajutați, facilitându-ne ajutoare de salvare care de fapt sunt împrumuturi cu dobânzi uriașe, voi ne mințiți că vreți să optimizați flota și costurile, când în realitate cumpărați avioane diverse la prețuri exorbitante care din stadiul de contract nu-și pot acoperi cheltuielile, indiferent de gradul de încărcare. Voi ne mințiți cp făcând restructurare, vom salva compania, în condițiile în care ponderea salariilor în structura cheltuielilor nu depășește 16-17% și doar printr-un calcul simplu putem observa că și dacă am restructura și jumătate din salariai, problema pierderilor tot nu s-ar rezolva”, scrie în documentul citat.

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

12 comentarii

  1. Dupa ce le-am platit somaj tehnic cu o gramada de bani au ajuns tot la restructurari. Frumos!
    Felicitari Guvernului si Conducatorului Iubit!

  2. Tarom trebuie dat la straini, ca sa nu mai fie condus de ticalosii care o paraziteaza acum, care apropos sunt toti o familie.

  3. Familii intregi formate din bunici, parinti, copii vor parasi valuri, valuri Taromul !

    PS. E bine si in ceasul al 50-lea ! :)))))))

  4. Dacă nu ar mai exista companie aeriană de stat, politicienii cum ar mai putea călători gratis, chiar și în afara deplasărilor de serviciu? Cum ar mai suna ei la directorul unei companii private să țină avioanele la sol ca în 2019 la moțiunea de cenzură?

  5. Excelenta Scrisoarea sindicalistilor din TAROM, desi si ei profita de nepotismul din TAROM!
    TAROM, ca mai TOATE companiile de Stat(Excepptie cele din Energie!), e pe pierderi de ani de zile, in timp ce clientela politica, numita de fiecare partid ajuns la guvernare, se lafaie pe Salariii URIASE, nepotismul a atins cote greu de egalat intr-o companie similara in alta Tara!
    Miliarde peste Miliarde pompate de ANI de zile si uite cum arata TAROM: asa arata cam TOATE Companiile de stat, politizate, stufoase si ineficiente!!
    Adica, adevarate gauri negre, cu Pierderi URIASE an de an(adica Cheltuieli mai MARI decat Veniturile!), piederi COMPENSATE de 30 de Ani de la Bugetul de Stat, lafairea politrucilor pe BANI publici!!!

    • @lili:
      Daca exista un „desi si ei” scrisoarea lor nu mai are cum primi gradul de excelenta pe care i l-ai conferit !

      PS. Sindicalisti au beneficiat si ei din plin de „febra nepotismului” care a cuprins TAROM-ul cu ani in urma !

      PPS. Sa stii ca nu am glumit cand am spus ca la TAROM au ajuns sa fie contemporane trei generatii ale aceleiasi familii ! Chiar sindicalistii stiu (demult) de ce !

  6. Cei care au rude în Tarom n-ar trebui să primească salarii compensatorii. Ei vor fi reangajați peste câtva luni din nou, pe motiv de organigramă incompletă.

  7. Buna afacere. Te angajezi pe pile, pleci cu salarii compensatorii, si apoi te angajezi la alta companie de stat tot pe pile. Macar nu vand tara ca mine lucrand in multinationala. Bravo lor.

  8. Ce pretenții poți să ai de la un guvern, condus de un alcoolist. Nu vor sau nu îi duce mintea să producă bani. Din 1990 toate guvernele, nu au știut decât să concedieze personalul, și bineînțeles privatizări care au distrus România.

    • Pai, daca ne gandim la ce „performante” a ajuns TAROM in vremea guvernului Veoricai, de exemplu, ai multa „dreptate”, adica habar nu ai ce spui, ca de obicei bati campiile PSDiste pline de balarii!!!

      G4media: „TAROM a acumulat în ultimul deceniu pierderi de peste 3 miliarde de lei. A fost numit al patrulea director din acest an: Mădălina Mezei
      20 Iunie 2019
      După mai bine de un deceniu de pierderi, TAROM, compania aeriană de stat, nu este deloc într-o formă bună, potrivit unui raport întocmit de un auditor independent și adoptat pe 31 mai de Consiliul de Administrație al companiei.
      “Societatea înregistrează la data de 31 decembrie 2018, PIERDERI cumulate în sumă de 3.019 milioane lei(adică 3,019 MILIARDE Lei, n.r) din care Pierderea exercițiului curent este de 182,8 milioane lei. Aceste elemente prezintă indicii cu privire la riscuri semnificativ privind capacitatea Societății de a genera resurse suficiente necesare continuării activității în perioadele următoare”, scrie în raportul citat, consultat de G4Media.ro.
      La finalul anului trecut, compania aeriană de stat avea 1.910 angajați.
      ULTIMUL An cu Profit pentru compania aeriană, la care statul român prin Ministerul Transporturilor deține 97,22% din acțiuni, a fost 2007.
      Pe 11 martie Ministerul Transporturilor și-a confirmat angajamentul său în susținerea procesului de restructurare a TAROM ce “vizează restructurarea operațională și de flotă pentru obținerea ajutorului de stat în viitorul apropiat” necesar achiziției de aeronave noi și continuarea activității.
      Pierdere de peste 182 milioane lei în 2018.
      Potrivit documentului citat, gaura din bugetul companiei se ridica la finalul anului trecut la 182,77 milioane lei.
      Practic, TAROM a încheiat 2018 cu o pierdere mai mare decât în 2017, când gaura din Buget a fost de 175,5 milioane lei.”
      https://www.g4media.ro/tarom-a-acumulat-in-ultimul-deceniu-pierderi-de-peste-3-miliarde-de-lei-ministerul-transporturilor-a-platit-cu-bani-de-la-buget-dobanzile-la-imprumuturile-pentru-achizitia-de-avioane.html

      NU iti e rusine sa minti in asemenea hal, toate comentariile tale sunt exemple de manipulare si minciuna, marca PSD?!
      Rusine!!!

    • Ia uite cu arata TAROMul PSDist:
      13 Iunie 2019. Ziaristii.com: „Nepotism și secretomanie. Tarom ascunde un adevăr scandalos: TOATA familia Directorului general e angajată la compania de stat!
      Compania Tarom, care aparține statului român prin Ministerul Transporturilor, este o cloacă în care nepotismul face legea. Printre numeroasele clanuri care belferesc la Tarom se află cel al noului director general, Mareși Cărăvan.
      Soția și copiii directorului Mareși Cărăvan sunt angajați tot la Tarom, informează mai multe surse din interiorul companiei.
      Informația a apărut prima dată într-un document publicat de Cotidianul, care arată că 800 din cei circa 2.000 de angajați ai Tarom se află în diverse relații de rudenie: părinți, copii, frați, soți, cumnați, nepoți și afini.
      TAROM înregistrează Mari PIERDERI financiare CONSISTENTE de cel puțin 12 ani.
      Ultimele cifre făcute public, cele pentru anul 2017, indică pierderi de 172 de milioane de lei.
      Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, NU e deranjat de situația catastrofală de la Tarom. Și nici de nepotismul extrem practicat în companie.
      Cazul Cărăvan.
      Mareși Cărăvan a fost numit director al Tarom la începutul lunii iunie. Fost director economic al companiei, Cărăvan e al treilea director al Tarom din acest an. El a fost numit de Consiliul de Administrație, controlat de Ministerul Transporturilor.
      Soția și cei doi copii ai lui Mareși Cărăvan lucrează și ei la Tarom. Maria Caravan este angajată la Agenția Victoria. De altfel, în declarația de avere din 2017 a lui Cărăvan, în dreptul soției sale apare faptul că este salariat Tarom. În declarațiile de avere din 2018 și 2019 nu mai apare însă locul de muncă al soției sale, a observat G4Media.ro. Secretomania arată premeditarea ascunderii unor informații sensibile.
      Fiul și fiica lui Mareși Caravan sunt angajați, de asemenea, la Tarom. Septimiu Cărăvan, economist, a ocupat postul de consilier al directorului general, dar s-a mutat în altă poziție cu două săptămâni înainte de numirea tatălui său. Sora lui Septimiu, Elena Rovana Cărăvan, este referent la Agenția Splai.
      Pe 4 iunie, Mareşi Cărăvan a primit un mandat de director general la Tarom pentru o lună, după ce fostul pilot Florin Susanu a demisionat din funcţia de director general interimar.
      Secretomanie de tip mafiot.
      La fel de grav ca nepotismul este secretomania. Reprezentanții Tarom au refuzat să răspundă întrebărilor adresate de G4Media.ro despre cei patru membri ai familiei Cărăvan. Într-un fel, au confirmat situația jenantă, susținând că „între persoanele menționate de dvs. nu au existat și nu există raporturi de subordonare directă”. Așadar, toți cei patru membri ai familiei sunt angajați la Tarom, dar în departamente diferite, fără subordonare directă. Câtă „onestitate”!
      Secretomania la Tarom seamănă cu cea din marile familii mafiote. Cei de la Tarom se ascund în spatele legislației privind protecţia datelor personale. „Având în vedere dispozițiile legale cuprinse în Regulamentul 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE, subliniem faptul că nu putem da mai multe informații despre angajați, deoarece considerăm că reprezintă date cu caracter personal”, a comunicat Biroul de presă al Tarom la solicitarea G4Media.ro.
      Și-a angajat și un nepot?!
      Aurel Curdov, liderul unui sindicat din Tarom, a încercat să justifice nepotismul extrem practicat de directorul general, dar l-a dat de gol: nu doar soția și cei doi copii ai lui Mareși Cărăvan sunt angajați la compania aviatică de stat, ci ar mai fi și un nepot!
      „Îl cunosc de mult timp pe Mareşi Cărăvan – un bun profesionist, și nu cred că această chestie cu familia afectează performanțele lui. Au existat zvonuri și despre un nepot la Direcția Tehnică, dar dacă fiecare om își face treaba la locul de muncă, nu e nicio problemă. Am auzit lucruri bune și despre membrii familiei sale”, a declarat sindicalistul Curdov pentru G4Media.ro. O filosofie absolut halucinantă!
      Alte clanuri din Tarom.
      Ancheta jurnalistică publicată de Cotidianul.ro scoate la iveală câteva dintre clanurile care activează în interiorul Tarom.”

      Gasiti pe site Clanurile PSDiste de la TAROM, Orban e de vina!!!

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.