G4Media.ro

SURSE Răsturnare de situație în cazul șicanării din trafic de la Teleorman:…

sursa foto: captura Digi24

SURSE Răsturnare de situație în cazul șicanării din trafic de la Teleorman: șoferii de TIR vin cu altă variantă și spun că ei ar fi vrut să îl ajute pe conducătorul autoutilitarei

Șoferii tirurilor implicați în accidentul de la Teleorman, în urma căruia un om a murit decapitat, le-au declarat polițiștilor că ei, de fapt, ar fi încercat să îl ajute pe conducătorul autoutilitarei și nu să îl șicaneze – au precizat surse apropiate anchetei pentru g4media.

Mai precis, potrivit surselor, șoferul autoutilitarei ar fi vrut să depășească cele două tiruri, nu ar fi reușit să facă manevra decât după primul, iar când s-a reîncadrat pe bandă primul tir a frânat crezând că va reuși să îl depășească.

De cealaltă parte, cel care conducea autoutilitara a susținut că i s-a părut a fi o șicană organizată din partea șoferilor tirurilor.

Cercetările vor stabili ce parte are dreptate, acesta fiind și motivul pentru care oamenii legii nu au luat nicio măsură față de vreo persoană implicată în acest incident tragic.

Reamintim că vineri seara, șicanarea din trafic dintre șoferii unui TIR și al unei autoutilitare s-a soldat cu moartea unui bărbat, prin decapitare, vineri seară, pe Drumul European 70, pe raza județului Teleorman.

Sursa Foto: captura/digi24

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

29 comentarii

  1. Au vrut să îl ajute să ajungă pe lumea cealaltă !

    • Da, cam asa ceva. Frinezi cind cel care te depaseste este deja in depasire nu cind este in spatele tau. Despre cel din spate… Fara cuvinte. Cind vezi ca masina care te-a depasit vrea sa intre in fata ta este normal sa-i lasi loc suficient si sa fii pregatit pentru frinare. Doar ca unii „profesionisti” sint profesionisti in prostie si magarie.

  2. Am facut si eu o greseala de genul asta cand eram incepator. Am incercat sa ajut o masina care ma depasea cam riscant, deja venea o masina din sensul opus destul de aproape, asa ca am franat. Dar exact in acel moment si-a dat seama si soferita masinii care ma depasea ca manevra e prea periculoasa, si a franat si ea, incercand sa se replieze in spatele meu. Ocazie cu care am incercat sa o ajut si mai mult, si am franat si mai puternic, asa ca nu s-a putut replia in spatele meu. Din fericire cel care venea pe sensul opus a avut timp sa opreasca, dar ne-am speriat serios toti.

    De atunci nu mai fac o astfel de pr.ostie. Daca nu anticipez un impact iminent, nu franez in timp ce incearca cineva sa ma depaseasca ca sa-l ajut. Incerc sa pastrez o viteza constanta. Poti sa incurci mai mult decat sa ajuti, daca procedezi altfel.

    Conform legii, nu e ilegal sa franezi sau sa incetinesti cand esti depasit, doar marirea vitezei e interzisa. Dar de cele mai multe ori e bine sa te abtii sa reduci viteza. Cel mai important e sa fii predictibil intr-o astfel de situatie.

    • Ca de obicei, intuiția ta e greșită.
      Au vrut să îl bată și după accident, cum poți să crezi că tiriștii au avut intenții bune ?

      Cum explici faptul că prin țări puternic vaccinate apar probleme cu infectările ? Nu și -au făcut suficiente doze ? S-au vaccinat la chiuvetă olandezii ?

    • Sa megi 2 TIRuri „cur in cur” e cea mai mare prostie pe care conducatorii profesionisti romani o fac. Lasa loc frate, ca nu avem toti Ferrari sa depasim 2 TIRuri…

    • Nu am spus ca ii cred pe soferii respectivi. Ce spuneam e ca si daca ar spune adevarul, tot e o pro.stie ce a facut cel care a franat.

    • Si cazuri noi apar peste tot ca protectia dupa vindecare sau dupa vaccinare scade in timp, deci trebuie refacuta periodic prin boostere. Altfel s-ar fi terminat de mult aceasta pandemie.

    • Mario 5 Pot sa aibe si 100.000 cazuri pe zi … numarul deceselor e de cel putin 10 ori mai mic decat in Romania.

    • @Vlad – in mod normal acea franare cu care vrei sa ajuti pe cel care te depaseste o poti face doar daca cel care depaseste este paralele cu tine deja. Sa franezi cand cel care vrea sa depaseasca este inca in spatele tau – asa ceva nu se face

    • @Vlad
      Conform decretului 328 (inaintea erei noastre si inca cativa ani dupa 🙃) cel depasit nu are voie nici sa accelereze nici sa franeze in cazul in care din urma vine un autovehicul care si-a manifestat intentia de depasire. Era o intrebare capcana (contraventie referitoare la depasire care se sanctioneaza cu suspendarea permisului) in chestionare. Are sens pentru motivul pe care l-ai descris. Dar multi nu stiu. Daca acum nu mai este prevazut explicit…
      Nu franezi cand esti depasit!
      Nu poti sa stii ce plan si-a facut celalalt. In ultima instanta poti sa franezi cand e deja in lateral ca sa-i scurtezi durata de repliere.
      Sunt intr-adevar niste reglementari mai subtile. La fel, de exemplu, ca si prioritatea la schimbarea pozitiei de pe banda 3 pe 2 fata de cineva care trece de pe 1 pe 2. Foarte putini cunosc. Fiindca codul rutier se transmite 99% pe cale orala de la instructor la elev. Sau prin invatarea pe de rost a solutiilor la chestionare.
      Acuma, nu trebuie sa pornim de la premiza ca soferii de tir sunt profesionisti, in sensul ca au facut o scoala mai inalta decat soferii de autoturism privat.

    • @kafka Da, in cazul meu era deja in paralel cu mine cand am franat, din ce mai tin minte. De asta nu a mai putut reveni in spatele meu. Dar ar fi trebuit sa astept un pic mai mult, ca sa fiu sigur ca nu va renunta la depasire.

      Pentru un TIR este mai complicat de estimat exact distanta fata de masina din spate, si daca este sau nu este in paralel deja sau nu. Deci teoretic ar fi posibil sa spuna adevarul si sa nu fi fost cu intentie. Dar se pare ca anterior s-au certat prin radio si au fost amenintari, deci e posibil sa fi fost intentionat ce a facut soferul de TIR.

      @Inapasevedeinvers, nu exista interdictia de a frana cand esti depasit. Nici in decretul 328 despre care vorbeai, nici in regulamentul actual.

      Decretul din 1966:

      „Conducatorul vehiculului ce urmeaza a fi depasit trebuie sa creeze conditii pentru depasire, fiind obligat sa ia urmatoarele masuri:

      a) sa nu mareasca viteza cu care circula, atunci cind i se semnalizeaza ca urmeaza a fi depasit;

      b) sa se angajeze cit mai aproape de marginea din dreapta a drumului (100- 500 lei).”

      Regulamentul actual:

      „Conducătorul de vehicul care urmează să fie depăşit este obligat:

      a. să nu mărească viteza de deplasare;

      b. să circule cât mai aproape de marginea din dreapta a părţii carosabile sau a benzii pe care se deplasează.”

    • Sunt eu vechi dar nu m-as duce chiar la versiunea initiala 1966 – in timpul scolii de soferi – de stat, aia de la Ilioara – care avea si un numar obligatoriu de ore la clasa, ni s-a atras atentia explicit asupra acestei situatii. Deci e posibil sa fi fost una din republicari. In orice caz e un tip de situatie care nu se lasa la aprecierea conducatorului auto caruia nu i se cere sa fie profesor de logica sau filozof pentru a fi admis la scoala de soferi.
      Dar, finca veni vorba: mai stiti ca, pe vremuri dadeai totusi un examen de admitere la scoala de soferi? Asta, si pentru ca asa era „Sistemul”: orice trebuia restrictionat – ca sa simta cetateanul ca mereu este cumva dator statului, cel care ii da – dar parca totusi era un filtru.
      Acum cand se da permisul „la chiuveta”…

    • @Inapasevedeinvers Da, nu stiu ce sa zic, posibil sa fie o regula nescrisa asta cu franarea. Nu gasesc in nicio versiune a legilor interdictia franarii cand esti depasit. Luand la rand toate modificarile pe care le-am putut gasi, singurele modificari relevante la 328 au fost in 1998, s-a adaugat:

      „Dacă lăţimea insuficientă, profilul sau starea părţii carosabile nu permite, datorită intensităţii circulaţiei din sens opus, depăşirea cu uşurinţă şi fără pericol a unui vehicul lent, lung sau greu ori obligat să respecte o limită inferioară de viteză, conducătorul unui astfel de vehicul este obligat să reducă viteza şi, la nevoie, să elibereze banda de îndată ce este posibil pentru a lăsa să treacă vehiculele care îl urmează.

      În scopul înlesnirii deplasărilor pe drumurile din afara localităţilor cu o singură bandă pe sens, conducătorul vehiculului lent, lung sau greu este obligat, cu excepţia cazului în care depăşeşte ori se pregăteşte să depăşească, să menţină o distanţă suficientă faţă de vehiculul care îl precede, pentru ca ceilalţi conducători să poată folosi, fără pericol, intervalul astfel creat. Această dispoziţie nu este aplicabilă când circulaţia este foarte intensă sau în locurile unde depăşirea este interzisă.”

      Darca ar mai fi fost inca valabile aceste reguli, TIR-ul din spate ar fi trebuit sa incetineasca si sa pastreze spatiu suficient fata de cel din fata, si nu s-ar mai fi ajuns la acest accident. Intre timp, in 2003, noul regulament de aplicare pentru noua lege a eliminat aceste prevederi.

      In schimb a aparut o regula privind franarea, dar valabila in general, nu neaparat in legatura cu depasirea:

      „Se interzice conducătorilor de vehicule să reducă brusc viteza ori să efectueze o oprire neașteptată, fără motiv întemeiat.”

  3. De obicei lovesc usor oglinda cu spatele tirului sa-i sparga parbrizul.

  4. In primul rând ,a murit un om.Prin decapitare.
    In al doilea rând a fost făcut cu premeditare.
    In al treilea rând , cunosc meseria aceasta de 28 de ani.Mie îmi era milă și pentru gazele care se striveau pe parbriz.

  5. Auzi cu cine te poti intersecta pe strazile patriei, “soferi”, posesori de permise de conducere care spun ca legea nu interzice franarea in momentul depasirii. Asta e soferul care sta pe autostrada cocotat pe banda 2 cu 129km/h si nu se da la o parte ca el deja circula cu viteza maxima legala, nu ai cum sa il depasesti…

    • Meseriasule, ia desfiinteaza-l tu pe om cu un citat din lege, sa-l umpli de rusine.

      Sau n-ai cum si e inversa situatia? 😈

    • @habarnisti, Da de ce ai vrea sa mergi pe autostrada cu mai mult decât prevede legea?

    • Daca la mine te refereai, ma retrag pe banda din dreapta, dupa depasiri pe autostrada, indiferent ce viteza am.

    • Si nu vorbeam de franare pentru a sicana, vorbeam de franare pentru a incerca sa-l ajuti pe cel care te depaseste sa reintre mai repede in fata ta. Ceea ce poate parea o idee buna, legea pare sa nu o interzica, dar in practicam am constatat, pe pielea mea, ca e o idee foarte pro.asta, mai ales daca o faci prea devreme. Deci nu stiu de ce esti atat de suparat.

  6. Nu mai folosiți sintagma „oamenii legii”. Nu exista asa ceva cum nu exista nici 2 tiristi care s-au decis sa ajute pe cineva. Ei funcționează după principiul „de ce sa plângă mama, mai bine sa plângă mă-ta”

  7. Olteni împuțiții.

  8. La neamurile de manivela, nu ai ce sa le ceri.IQ limitat, figuri, pe timpul lui Ceasca ar fi condus roaba si atat…natie spurcata care se eticheteaza si religiosi.

    • Poate nu crezi, dar pe timpul lui ceasca soferii profesionisti faceau scoala diferita de soferii amatori. Si asta nu ca categoria B C D E…

    • Pentru „Inapasevedeinvers”: probabil din cauza scolii diferite a iesit un cântecel cu refrenul „daca vreti sa nu muriti/sariti gardul si fugiti”

  9. Din cate știu, E70 are 2 benzi pe sens . Despre ce depășiri este vorba aici?
    Poate devansare, care este total altceva…

  10. Uitati-va pe filmare la fetele celor doi, se vede ca sunt oameni de doua parale. Tata si fiu sau cum spun englezii „like father, like son”. 🙁