G4Media.ro

Supermodelul Cindy Crawford vorbește despre acceptarea îmbătrânirii și cum este încă fotografiată…

Sursa foto: instagram.com / cindycrawford

Supermodelul Cindy Crawford vorbește despre acceptarea îmbătrânirii și cum este încă fotografiată / A pozat nud pentru Playboy în timp ce era imaginea brandului de ceasuri de lux Omega

Pe măsură ce luna modei continuă, supermodelul Cindy Crawford vorbește despre nostalgia anilor ’90, riscurile carierei și acceptarea îmbătrânirii.

Este greu să ți-o imaginezi pe Cindy Crawford temătoare. Privirea caracteristică a supermodelului emană siguranță, cu un contact vizual direct și un zâmbet subtil care sugerează că își amintește mereu o glumă bună. Însă chiar înainte de a împlini 35 de ani, în 2001, Crawford recunoaște că s-a simțit „un pic speriată”.

„Eram de 13 ani sub contract cu Revlon”, povestește ea pentru BBC . „Au fost minunați cu mine. Dar în industrie, modelele rareori treceau de 35 de ani. Așa funcționa atunci.” Deși urma să-i fie reînnoit contractul de milioane cu Revlon, tabloidele o numeau „prea bătrână”.

cindy crawford, moda, supermodelele, revlon
Sursa foto: instagram.com / cindycrawford

Paradoxal, aceeași presă o vâna constant pentru coperțile revistelor. Abia născuse fiica sa, Kaia Gerber, iar primul copil, Presley Gerber (acum și el model), era încă mic. „Mă gândeam: Oare mă voi retrage sau voi paria pe mine și îmi voi urma propriul drum? Am știut că trebuie să risc”, spune ea. „A fost un pariu.”

Crawford a demonstrat însă că este o expertă în luarea de riscuri calculate. Într-o industrie în care majoritatea joacă prudent, ea a știut mereu să mizeze pe originalitate. De la un simplu model de catalog din Midwest, a devenit un fenomen pe podiumurile europene. A fost printre primele care au colaborat simultan cu branduri de lux și de masă – apărând într-o reclamă Pepsi din 1991, în timp ce defila pentru Ralph Lauren și Versace. În 1996, a pozat nud pentru „Playboy„, fiind în același timp imaginea brandului de ceasuri de lux Omega. Anii petrecuți la emisiunea „House of Style” de la MTV au transformat moda haute couture într-un fenomen pop-culture.

cindy crawford, moda, supermodelele, versace
Sursa foto: instagram.com / cindycrawford

Astăzi, astfel de combinații între lux și accesibilitate sunt firești. Gigi Hadid reprezintă atât Victoria’s Secret, cât și Miu Miu, iar Kendall Jenner promovează Uber Eats și Calvin Klein. Crawford a deschis acest drum, purtând tocuri Chanel și tricouri Hanes.

Lansarea unui brand de beauty ar fi fost o mișcare previzibilă pentru cineva care a influențat milioane de femei să poarte ruj maro în anii ’90. Dar Crawford a ales o direcție diferită: a explorat o tendință emergentă de atunci, „frumusețea franțuzoaicei”, alături de dermatologul său parizian, Dr. Jean-Louis Sebagh. „Nu aveam un termen pentru asta atunci – nu existau rețelele sociale”, explică ea. „Dar în 2001, era deja această fascinație pentru cum femeile franceze îmbătrânesc frumos și chic. Iar eu am zis: ‘Știu despre ce e vorba! Este Dr. Sebagh!’”

Crawford a îmbrățișat filozofia lui Sebagh de „întreținere a vârstei” fără panică. „Este un lucru realist. Ai grijă de tine și încerci să arăți cât mai bine pentru cât mai mult timp, fără să lupți împotriva anilor câștigați.” Astfel, au decis să îmbutelieze formula sa antioxidantă, pe care Crawford o folosea de ani buni.

Au numit-o „Meaningful Beauty” și, după ce au discutat cu lanțurile de lux, au ales să o lanseze singuri, printr-un infomercial. „Era important ca Meaningful Beauty să fie accesibilă pentru toată lumea”, spune ea. „Astăzi, tutorialele de frumusețe și TikTok-urile sunt ca niște infomercialuri. Dar atunci, un infomercial însemna cuțite ginsu ieftine.”

cindy crawford, moda, supermodelele, meaningful beauty
Sursa foto: instagram.com / cindycrawford

Acum, brandurile de frumusețe direct-to-consumer sunt norma, iar Meaningful Beauty a colaborat cu vedete din generația X, precum Ellen Pompeo și Kristin Davis. Între timp, Crawford a devenit vedetă de televiziune, grație serialului „The Supermodels” de pe Apple TV+, care a relatat ascensiunea sa alături de Naomi Campbell, Linda Evangelista și Christy Turlington. „Nu cred că oamenii își dau seama cât de diferite păream pentru industria modei de atunci”, spune Crawford.

„Generația de dinainte era formată doar din fete blonde, cu ochi albaștri. Ne numeau ‘All American’, deși evident, America înseamnă mult mai mult decât atât.” Crawford susține că emisiunea a avut un succes suficient încât se discută despre un al doilea sezon. „Dacă facem asta, trebuie să continuăm să promovăm ideea că frumusețea are multe fațete”, adaugă ea.

Un exemplu al acestei diversități este chiar fiica sa, Kaia Gerber, care, la 23 de ani, seamănă izbitor cu mama sa. Recent, la Festivalul de Film de la Toronto, Kaia a purtat o rochie albă Hervé Léger, re-crearea celebrei ținute purtate de Crawford la Oscarurile din 1993. „Nu m-aș fi gândit niciodată că tendințele anilor ’90 vor reveni așa puternic”, spune ea.

Crawford continuă să fie model pentru branduri precum Donna Karan și Good American. „Sincer, nu mă așteptam să mai fiu fotografiată la această vârstă”, spune ea. Dar nu au spus unii că era „prea bătrână” pentru asta? „Se pare că s-au înșelat”, spune ea râzând.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...