
Sunt toți influencerii bogați? În Italia, unul din trei nu ajunge la 1.000 de euro pe lună / Cei mai mulți creatori de conținut susțin că Instagram plătește cel mai bine. Apoi TikTok și YouTube
Potrivit unui studiu realizat, doar 4% dintre creatorii de conținut încasează mai mult de 10.000 de euro pe lună, 35% mai puțin de 1.000 de euro. Doi din trei influenceri sunt nemulțumiți: „Suntem plătiți cu întârziere”, scrie Corriere della Sera.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
Creatorii de conținut din Italia sunt mulți. Această țară are cel mai mare procent dintre ei din Europa, 28% declarând că fac această muncă cu normă întreagă.
Printre motivele care îi împing pe tineri și pe vârstnici spre această alegere, câștigul este principalul motiv pentru 36% dintre ei. Iar în unele cazuri, așteptările mari plasate în acea lume magică a perfecțiunii, faimei și box office-ului au fost deziluzionate.
În ceea ce privește remunerația, de fapt, sunt 9% dintre creatori care câștigă între 5.000 și 10.000 de euro pe lună și doar 4% depășesc acest prag.
74% câștigă mai puțin de 5.000 de euro pe lună, în timp ce cea mai mare felie încărcată de like-uri și „inimi” este reprezentată de 35%, care duc acasă o remunerație de mai puțin de 1.000 de euro pe lună.
Cifrele reies din raportul „Creator Economy 2025” realizat de Kolsquare, o companie franceză specializată în Influencer Marketing și B Corp, care a analizat un eșantion de aproximativ 1.000 de creatori de conținut cu 5.000 de urmăritori sau mai mult care lucrează în 14 sectoare diferite pe piețele europene.
O comparație cu anul trecut arată că în fața unei piețe în creștere, veniturile creatorilor de conținut au scăzut în 2025. „Este, totuși, o scădere moderată”, explică directorul general al DeRev, Roberto Esposito, „cu mult sub șocurile înregistrate anul trecut, când taxele ajunseseră la -47,4% pe Facebook, -21% pe YouTube și -19% pe TikTok.
În special, pe Facebook și YouTube, taxele au scăzut cu o medie de 5,5% și, respectiv, 6,55%, în timp ce pe TikTok au scăzut cu 2,03%. Instagram a rezistat, cu o creștere de +0,43%.
Dar, în fața scăderii taxelor, sectorul creării de conținut a încheiat anul 2024 cu o cifră de afaceri de 370 de milioane de euro (+6,32% față de 2023). Forțele motrice au fost, în primul rând, domeniile Fashion & Beauty (26%), Food & Beverage (18,2%), Gaming & Tech (15%) și Travel & Lifestyle (12,5%).
Și conform estimărilor DeRev, 2025 ar trebui să se încheie cu un venit de 385 milioane, ceea ce ar marca o nouă creștere de 4,05%.
Potrivit sondajului Kolsquare, femeile sunt de două ori mai susceptibile de a câștiga mai puțin de 500 de euro pe lună decât colegii lor bărbați (38% față de 23%).
Un decalaj care este și mai pronunțat atunci când ne uităm la sume mai mari: 43% dintre femeile creatoare câștigă mai puțin de 1.000 de euro pe lună, comparativ cu 24% dintre colegii lor bărbați, în timp ce doar 20% dintre femei câștigă peste 3.000 de euro pe lună, comparativ cu 32% dintre bărbați.
Sfera feminină este, de asemenea, cea mai amenințată de hateri, fiind adesea vizată de comentarii privind sexul și genul (48%) sau de atacuri body shaming (52%).
Potrivit raportului Kolsquare, 53% dintre creatori câștigă cel mai mult din Instagram, depășind cu mult veniturile obținute pe TikTok (14%) și YouTube (13%).
Există, de asemenea, un neașteptat loc patru pentru LinkedIn, listat ca principală sursă de venit la 9% dintre respondenți.
67% câștigă bani prin parteneriate plătite și conținut sponsorizat, în special în Italia, care se află la coada listei când vine vorba de vânzarea directă de produse.
Mai mult de jumătate lucrează ca afiliați sau pe comision, care este tendința cu cea mai rapidă creștere în Europa, iar aproximativ o treime câștigă din propriile programe de monetizare ale platformelor, în special în Germania.
În Franța, totuși, există o cultură a trocului: 69% spun că au acceptat cadouri în schimbul unor colaborări neplătite.
Dar doi din trei influenceri spun că au fost plătiți cu întârziere, șapte din zece spun că au primit cereri nerealiste și nepractice din partea brandurilor.
Există și o notă pozitivă: 63% spun că nu au primit niciodată o comunicare lipsită de respect din partea brandurilor și, în general, creatorii consideră că primesc o compensație corectă
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.