G4Media.ro

STUDIU Pandemia grăbeşte transformarea centrelor oraşelor în zone prietenoase cu pietonii şi…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

11 comentarii

  1. poate in alte tari, in romania nici gand.

  2. Discutiile astea tot apar dar degeaba. Firea si alti primari doar au tras dungi prin parcuri (ca sa produca accidente) sau au taiat din strazi si cica au facut traseu de bicicleta/trotineta.
    Hai sa facem niste parcari bloc/subteran, sa civilizam transportul in comun, chestii simple
    Ca oricum la cat de cald e vara si cat de frig e iarna, raman foarte putine luni cand poti sa folosesti bicicleta/trotineta ca sa mergi la serviciu.
    Sau sa facem strazi incalzite, ca in tarile nordice, unde e asfalt uscat langa nameti de zapada si atunci poate va merge lumea cu bicicleta de Craciun.

  3. Pandemia tocmai ce a arătat importanta automobilului PROPRIETATE PERSONALA. Cu transportul în comun, urban și interurban, sever restricționat deplasarea cu autoturismul e adesea singura opțiune.
    Avem un exemplu recent în bucuresti: magistrala 5 de metrou, inaugurata cu surle și trâmbițe după ani de amânări și la nici doi luni de la inaugurare hopa! restricții de acces în stație!
    OK, rămân la dispoziție variantele de hipsteri și alți spălați la creier digitali: trotinetele (uber nu se pune ca e tot automobil). Sa vedem cum e pe ploaie și le zăpadă cu trotinetele.
    Ce a arătat pandemia e ca multe orașe sunt prea mari. Vezi cazul new-York, acum pustiu. Sau prea înghesuite vezi Madrid. Da, poți închide total fără excepții (adică și pentru biciclete, trotinete, politie etc) circulația în centrele istorice.
    Restul cu „digitalizarea”, protecția mediului etc. e vorbărie. Vrem sau nu urbanizarea înseamnă poluare

    • In Amsterdam e plin de biciclete, desi e frig si ploua. De ce oare? Cat de spre zapada, cand a nins ultima oara in Bucuresti de exemplu?

    • @Varlaam Iarna trecuta.

    • @alazor Iarna trecuta nici nu a fost zapada in Bucuresti. Cate zile pe an e zapada mai mult de 20 cm de nu se poate merge cu bicicleta (cu cauciucuri de iarna)? Pe ploaie se merge bine-merci cu pelerina de ploaie. Nu spun ca toti ar trebui sa faca asta, dar obsesia pentru masina personala ce reiese din mesajul la care am raspuns pare cam nesanatoasa…

    • @varlam
      In Amsterdam iarna merg pe patine

      Eu poate am obsesie cu mașina personala cum au alții cu digitalizarea

  4. Varlaame, nu compara cu Amsterdam. Acolo e traditie veche si se construiesc pistele de biciclete alaturi de drumuri inca din start. La noi de unde sa taie? Din drumuri sau din trotuare? In tarile unde s-a taiat din drumuri s-a produs mai mult rau decit bine. Basca ca s-au trezit sa faca gramezi de locuri de parcare pentru handicapati desfiintind locuri de parcare normale.

    • @Mirica : sa taie din masinile parcate pe trotuar, de exemplu. Sau ocuparea a 3/4 din trotuar cu masinile personale parcate tine tot de „traditie veche”?

  5. Asta e ideea, fuga de aglomeratii, pana la urma cei care-si permit o casa la 20-30 km de Bucuresti(sub 20 ai deja alta aglomeratie) acolo vor pleca. Faci un drum saptamanal la supermarket, unul la serviciu, restul acasa. Relaxat, in curtea ta, pe terasa ta, in livada ta, fara atatea reguli si pericole. Un caine, o pisica, bunicii cu gospodareala, copiii cu joaca in aer liber… Ca pandemia va trece peste cativa ani, asta e adevarat, dar ce-ti strica sa ai o casa la tara la 30 km de Bucuresti, ai unde sa tragi in weekend, sa nu mai stai ore intregi pe drumul spre munte. Solutii sunt doar ca nu le vedem, ne-a orbit rutina asta zilnica care ne-a dat senzatia ca am devenit dependenti de oras.

  6. CE SA FAC BA PE SARACIA AIA DE CE AM CUMPARAT BMW ??? HUOOO