G4Media.ro

Studiu: Criza de pe piața forței de muncă determină firmele din industrie…

Foto: USAMV

Studiu: Criza de pe piața forței de muncă determină firmele din industrie să investească în digitalizare

Două treimi dintre companiile românești din industrie sunt decise să investească semnificativ în digitalizare în următorii trei ani, problema resursei umane calificate fiind critică pentru 80% dintre ele, potrivit unui studiu de piață. Cele mai semnificative investiții în digitalizare vizează investiții în producție (79%), în control (50%) și în planificare (46%).

Problema lipsei resurselor umane afectează întreaga piață a muncii din România, iar companiile din industrie se îndreaptă tot mai mult spre tehnologie, automatizare și digitalizarea proceselor, arată concluziile studiului de percepție ,,Digitalizarea în companiile industriale din România’’, realizat de Cult Market Research, la comanda Academia Industrială.

Potrivit studiului, majoritatea companiilor (74%) consideră că digitalizarea, reprezentată de noile tehnologii, robotizare, servicii cloud, sisteme inteligente și Big data, reprezintă principalul factor ce poate contribui la creșterea eficienței activității desfășurate.

Pe lângă digitalizare,modernizarea și formarea forței de muncă reprezintă, de asemenea, aspecte ce pot crește eficiența companiilor, în opinia a 61% dintre companii.

În prim-plan se află companiile mari, cu peste 1000 de angajați și bugete semnificative, interesate să investească în digitalizarea producției (79%), controlul activității (50%) și planificare (46%). 28% dintre respondenți mizează pe digitalizare pentru procesele generale de operare, iar 26% pentru sprijinul decizional.

,,A patra revoluție industrială, denumită generic Industria 4.0, este încă la început de drum în România. Deși aflate în etape incipiente ale implementării digitalizării, companiile din industrie privesc digitalizarea drept principala modalitate prin care pot crește eficiența companiei. Totuși, companiile nu profită la capacități maxime de noile tehnologii’’, arată concluziile studiului.

Motivele țin, în primul rând, de condiții financiare și de infrastructură insuficiente – doar o treime dintre companiile din industrie dețin bugetele și infrastructura necesare pentru a-și digitaliza activitatea. Dincolo de restricțiile bugetare și de infrastructură, firmele se confruntă cu lipsa oamenilor instruiți în domeniu.

Industria textilă se confruntă mai mult cu lipsa muncii calificate în activități ce presupun abilități digitale și cu dificultăți de finanțare, comparativ cu celelalte ramuri industriale, potrivit studiului citat. Pe de altă parte, industria echipamentelor electrice și electronice deține în cea mai mare măsură resursele financiare pentru a realiza digitalizarea(raportat la nevoile proprii,conform unei evaluări proprii),

Studiul de percepție ”Digitalizarea în companiile industriale din România” a fost realizat de Cult Market Research, la comanda Academia Industrială, în perioada octombrie 2018 –martie 2019 prin metoda PAPI (chestionar pe suport hârtie, realizat față în față) și CAWI (chestionar online). La cercetare au răspuns 300 de reprezentanți ai companiilor din diferite ramuri industriale, de la fabricarea de mașini și utilaje, fabricarea autovehiculelor, industria prelucrării lemnului, industria alimentară, industria textilă, industria metalurgică, la industria IT, fabricarea maselor plastice etc.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează