G4Media.ro

STUDIU Circa 45% dintre români s-au implicat activ în acţiuni de susţinere…

Sursa foto: Facebook ISU București Ilfov

STUDIU Circa 45% dintre români s-au implicat activ în acţiuni de susţinere şi întrajutorare a refugiaţilor ucraineni

Aproximativ 45% dintre români declară că s-au implicat activ în acţiuni de susţinere şi întrajutorare a refugiaţilor ucraineni şi tot 45% că intenţionează să se implice, se arată într-un studiu de specialitate, publicat joi, relatează Agerpres.

Conform sursei citate, comportamentul de ajutorare al românilor se diminuează, în condiţiile în care războiul dintre Federaţia Rusă şi Ucraina se transformă într-unul de lungă durată.

Totodată, tinerii cu vârste cuprinse între 18 şi 24 de ani manifestă într-o măsură semnificativ mai mare intenţia de întrajutorare (59%) comparativ cu eşantionul total, arată cel mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research.

„Observăm un comportament dar mai ales o intenţie de ajutorare în uşoară descreştere a românilor faţă de martie 2022, când s-au înregistrat valori de 52%, respectiv 61% pentru cele două atitudini. Dacă ne referim la topul celor mai importante categorii de asistentă necesare refugiaţilor, acestea continuă să fie asistenţa medicală (57%), serviciile de cazare (55%) şi alimentele (51%). În timp ce nevoia de asistenţă medicală înregistrează o valoare similară celei din martie, celelalte două categorii au scăzut cu 15, şi respectiv 21 puncte procentuale”, susţin autorii studiului.

Pe de altă parte, la mai mult de 7 luni de la izbucnirea conflictului armat, se evidenţiază noi nevoi pentru refugiaţii ucraineni şi anume serviciile de consiliere psihologică (26%) sau asistenţa financiară (18%).

Peste trei sferturi dintre români (77%) consideră că ţara noastră a fost proactivă în acordarea de ajutor umanitar refugiaţilor din Ucraina, într-o măsură semnificativ mai mare persoanele de peste 55 ani (82%), în timp ce 63% cred că ţările vecine Ucrainei au oferit ajutorul necesar acesteia.

De altfel, mai puţin de jumătate dintre români (40%) cred că ţările vecine României ne-ar ajuta într-un context similar, procent semnificativ mai mic decât cel înregistrat în urmă cu 6 luni (55%).

În ceea ce priveşte comportamentul individual, în prezent doar 41% dintre români ar fi dispuşi să-şi ofere locuinţa pentru cazarea refugiaţilor dacă ar avea spaţiul necesar, iar 39% să se ofere voluntari pentru a ajuta în situaţia refugiaţilor – pentru ambele acţiuni caritabile înregistrându-se descreşteri de aproximativ 20% din martie până în prezent.

„Poporul român continuă să manifeste un comportament de întrajutorare persistent, privind cauza refugiaţilor din Ucraina, chiar dacă este bine cunoscut faptul că, de-a lungul istoriei, relaţiile celor două state vecine nu au fost armonioase întru totul. Acest fapt nu este deloc surprinzător întrucât statornicia şi mobilizarea rapidă în situaţii de criză fac parte din ADN-ul românesc. Dacă vecinului mai puţin prietenos i-a luat foc casa, românul nu stă pe gânduri, pune mâna pe găleată şi ajută la stingerea acestuia înainte să ajungă pompierii”, a afirmat Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research.

Totodată, jumătate dintre români (51%) au o părere pozitivă despre răspunsul şi implicarea autorităţilor publice în criza refugiaţilor din Ucraina în timp ce 41% îmbrăţişează o părere neutră în această privinţă – scoruri asemănătoare în comparaţie cu luna martie.

În cazul companiilor private, se evidenţiază o scădere de 16% a celor care au o părere pozitivă (46%) şi o creştere de 12% a celor care au o părere neutră (45%) despre implicarea acestora.

„Chiar dacă nivelul de pesimism continuă să fie predominant în mentalitatea românilor (39% vs. 45% în martie), observăm o tendinţă de creştere a nivelului de optimism şi siguranţă cu privire la viitorul României în contextul actual, faţă de valorile înregistrate la începutul anului (25% vs. 21% în martie)”, arată cercetarea.

O perspectivă mai optimistă se evidenţiază atât în rândul bărbaţilor (30% vs. 21% femei) cât şi al tinerilor între 18-24 ani (35%).

„Dacă ne îndreptăm atenţia asupra situaţiei Ucrainei observăm aceeaşi tendinţă, 34% dintre români se declară pesimişti cu privire la viitorul şi siguranţa acesteia, cu 20% mai puţin decât în martie. Pe lângă faptul că nivelul de optimism este şi el în uşoară creştere (18% vs. 13% în martie), 5 din 10 români consideră că starea de război din Ucraina se va termina în maximum un an”, precizează studiul.

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 19-24 septembrie 2022 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta de peste 18 ani, din România, utilizatori de internet. Mărimea eşantionului a fost de 1.003 respondenţi, iar eroarea maximă de eşantionare pentru targetul general este +/-3,1% la un nivel de încredere de 95%.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...