G4Media.ro

Starbucks plănuiește să deschidă echivalentul a două noi cafenele pe săptămână în…

Sursa foto: Pexels

Starbucks plănuiește să deschidă echivalentul a două noi cafenele pe săptămână în India, țară iubitoare de ceai

Starbucks plănuiește să opereze 1.000 de magazine în India până în 2028, deschizând echivalentul unei noi locații la fiecare trei zile în următorii patru ani, pe măsură ce cererea de cafea crește în cea mai rapidă creștere economică din lume, relatează CNN.

Pentru a-și atinge obiectivul, compania se va concentra pe deschiderea de cafenele în orașele mai mici și, de asemenea, își va dubla numărul de angajați din țară, până la 8.600, a precizat marți într-un comunicat.

Starbucks are în prezent 390 de magazine în India, unde operează de peste 11 ani prin intermediul unui joint-venture de 50% cu Tata Consumer Products, o unitate a unuia dintre cele mai cunoscute conglomerate indiene. Prima sa locație a fost Mumbai, unde a deschis o cafenea cu două niveluri, cu mobilier local și decorat cu imagini ale metropolei.

În afară de gama obișnuită de latte și Frappuccino, Starbucks oferă și băuturi pe care le numește „de inspirație indiană”, inclusiv cafea cu filtru din sudul Indiei și masala chai, un amestec de ceai lăptos îndulcit și condimente.

În timp ce mulți indieni încă își încep ziua cu o ceașcă aburindă de chai, apetitul pentru cafea este în creștere, atât lanțurile locale, cât și cele internaționale proliferând în întreaga țară.

În timpul unei vizite în India în această săptămână, directorul general al Starbucks, Laxman Narasimhan, a declarat că India a devenit „una dintre piețele Starbucks cu cea mai rapidă creștere din lume”.

Națiunea sud-asiatică, cu o clasă de mijloc în creștere, devine o piață cheie pentru companiile occidentale, mai ales într-un moment în care China se confruntă cu o serie de probleme economice, inclusiv cu o cerere scăzută a consumatorilor.

Cu toate acestea, în pofida încetinirii creșterii economice din China, aceasta din urmă este încă cea mai mare piață de peste mări a Starbucks și cea cu cea mai rapidă creștere. Gigantul băuturilor își propune să aibă acolo 9.000 de magazine până în 2025, față de aproape 6.500 în prezent.

Anul trecut, Starbucks a investit peste 200 de milioane de dolari într-un nou campus în partea de est a Chinei. La momentul deschiderii, în septembrie, compania a declarat că a fost cea mai mare investiție pe care a făcut-o vreodată pentru un centru de producție și distribuție a cafelei în afara Statelor Unite.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează