G4Media.ro

Stadiul autostrăzii Sibiu-Pitești: 10 oferte pentru 10 kilometri. Un singur lot din…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

11 comentarii

  1. Ma ajuta cineva referitori la costuri? 2 miliarde lei pentru proiectare si executie 10 km de autostrada. Adica 200.000.000 lei/km, adica 42.280.000 euro/ km? WTF man? Muta muntii si pun Delta pe traseu?

    • Buna ziua. Lotul 3 este atat de scump, in parte, si din cauza tunelului care trebuie construit in zona dealului Momaia. Va fi un tunel cu o lungime de 1,35 kilometri. Potrivit standaredelor de cost aprobate actualizate in 2018 investitia pentru realizarea unui metru de tunel rutier cu 2 benzi pe sens si banda de urgenta este de 31.043 euro. Si acest standard de cost nu include toate cheltuielile. Asta inseamna ca doar constructia tunelului va inghiti aproape 42 de milioane de euro. Sigur, este un cost estimativ, pentru ca pana la urma cat va costa acest lot vom afla cand cei de la CNAIR vor anunta castigatorul. De regula, in urma licitatilor costurile scad. Oricum, realizarea unui tunel costa mult oriunde in lume si difera in functie de tehnologia aleasa. Ca sa-ti dau cateva cifre, Comisia Europeana a publicat acum ceva ani un studiu despre constructia de tuneluri din Europa. Potrivit acestui studiu (pe care il poti gasi aici https://ec.europa.eu/regional_policy/sources/docgener/studies/pdf/assess_unit_cost_rail/annex_13_case_study_tunneling.pdf) costul per kilometru de tunel varia in cazul proiectelor analizate intre 25 și 30 de milioane de euro. In cazul unor proiecte complexe, acest cost a sarit si de 80 de milioane de euro per kilometru. Sper ca ajuta aceste informatii.

    • Imi cer scuze, era vorba despre lotul 4 Tigveni-Curtea de Arges, nu lotul 3.

  2. Pe mine ma enerveaza la culme faptul ca un drum de 123 de km este impartit in 5 bucati, pentru fiecare dintre ele se face aia, se face ailalta, si-ajungem la 100 de ani pana o vedem gata, ca ba n-a facut ala nu stiu ce, ba ca a depasit ala costul sau perioada si se trezeste cuc si reziliaza contractul, cum a facut la ultima investitie in infrastructura, Lugoj-Deva. Cum dracu de nu se pot gasi unul sau doi sa faca autostrada asta, si e nevoie sa fie impartita in 5 bucati, pentru fiecare caiet de sarcini, studii, licitatii, contestatii si-altele, si-altele, de imbatranim pana vedem ceva gata in tara asta. Explicatia e simpla : cu cat mai multe bucati si bucatele, cu-atat mai multe spagi mari si mititele. Sa fiti ai dracului, psd-alde, cu metoda voastra, si sa nu va mai suporte romanii o zi, nenorocitilor cu buzunarele doldora!

    • Pisi, ca sa intelegi si tu.Desi de la postacii tefelisti nu prea am pretentii.Impartirea pe loturi e de cand lumea si nu are treaba cu cine guverneaza ci cu ce stabileste cel care face studiul de fezabilitate, pentru ca ideea e de a da sanse cat mai multor companii la licitatii.Daca tu ai cifra de afaceri de 100 de milioane de lei, sa zicem, eu nu iti voi da un contract de 800 de milioane, ca nu te cred in stare sa il duci la capat.Daca insa impart autostrada de 800 de milioane in loturi de 200, si alea se construiesc cam in 3-4 ani, am incredere sa iti dau contractul, pentru ca cifra ta de afaceri de 100 de milioane pare sa depaseasca valoarea anuala a lucrarilor din contractul meu, capisci?Ideea e ca trebuie sa dai sanse mai multora ca cica daca e concurenta iese pretul final mai mic la licitatie.Asa ne invata UE, doar pe noi, pe altii mai smecheri nu.Si problema e ca facem pe banii lor.
      Inainte sa imi vii cu un exemplu din Austria, unde Strabag si Porr fac autostrazi singure, gandeste-te ca egalitatea nu e pentru catei.Slugile de romani sunt cam cel mai prostanac popor din Europa, asa ca daca iti zice stapanul de la Bruxelles, Berlin, Paris etc ceva, te executi, nu comentezi.Sper ca am fost explicit.

    • Boul baltii psdiste, vrei sa spui ca psd e la butoane ”de cand lumea”, nu ca imparteala la hotie ne-o baga pe gat UE, da-i drumul de-aici!

    • Hai ma pisi, te-ai suparat?Nu trebuia.
      Tu esti ultima dovada ca a-i spune unui prost (ma rog, in cazul asta unei proaste) ca e prost (proasta) nu ajuta la mare lucru, chiar daca ii explici si de ce e asa.Hai, du-te si postaceste (nu te gandi la prostii) tefelistic in alta parte 😛

  3. Da nu era prinsa in marele “plan de guvernare” cu care se bate peste brosa Chanel doamna prim – sinistra? Credeam ca va fi gata in guvernarea marilor licurici din psd.

  4. cat? 2023? poate 20023. 🙂

  5. la pastele cailor

    • Alții visează să ajungă pe alte planete, iar romanul visează la o autostradă. E de râs-plâns :))