
Sper că experții în științele educației consultați de ministru vor ști să-i explice că scopul evaluării intermediare (extemporale, teze) este diferit de cel al evaluării inițiale și de cel al evaluării finale – cercetătorul Dacian Dolean
Schimbarea structurii anului școlar de la semestre la module nu ar avea niciun impact asupra reducerii gradului de analfabetism funcțional, potrivit unui scurt interviu acordat de cercetătorul Dacian Dolean pentru Edupedu.ro. Acesta spune că „nu am citit nici un studiu în literatura de specialitate care să demonstreze că schimbarea structurii anului școlar este un factor care ar putea îmbunătăți semnificativ rata alfabetismului funcțional”.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
Specialistul explică faptul că ideea testărilor standardizate finale și inițiale „este foarte bună”, cu o condiție: „aceste tipuri de evaluări au fost deja pilotate, dacă există indicatori psihometrici buni, dacă s-a asigurat structura logistică pentru administrarea lor în mod corespunzător”.
Reamintim că miercuri, 30 martie, ministrul Sorin Cîmpeanu a anunțat modificări substanțiale ale structurii anului școlar, prin trecerea de la semestre la module, precum și susținerea pentru eliminarea obligativității tezelor. Cînd a fost întrebat ce rezultate speră să obțină Ministerul Educației după desființarea semestrelor și eliminarea tezelor?, Cîmpeanu a răspuns: „o pregătire a elevilor și o evaluare mai corectă pentru a ști ce carieră este recomandabil să îmbrățișeze”.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank© 2025 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
2 comentarii