G4Media.ro

Spania acuză Franţa că blochează sosirea la Paris a trenurilor operatorului feroviar…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

2 comentarii

  1. Cam asa se pune punctul pe i! Ea, Ioropa, tot viseaza cai verzi energetici pe pereti de lut! Cea mai importanta masura ce trebuie luata pentru a visa macar, la a atinge tinte verzi, la….pastele cailor, e transpurea unui plan trans-european de/pe cale ferata. Si evident investitii masive in material rulant, in trenuri, intr-un cuvant in infrastructura! Creezi in felul asta conditii, calatorilor care vor putea alege intre tren, avion si masina. Sa transporti in Europa, in 2024, marfuri, cu tirul din Lisabona la Constanta, e de noaptea mintii! Tot transportul de marfuri ar trebui gandit pe cale maritima si cale ferata (mai ales). Si uite asa rezolvi mare parte din problema poluarii. OK, vor trebui vreo 10-15 ani (pe putin) sa pui infrastructura cat de cat la punct!
    Si mai important, asa cum bine subliniaza Spania, trebuie acord intre tarile membre. Altfel vom avea in continuare aberatii de genu: trenul Viena -Salzburg-Munich, care costa cat nu face! De la Viena la Salzburg, pret „decent” ca esti in Haustria. De la Salzburg la Munich, pretul biletului se poate si dubla, doar ca treci granita si-s tot felul de taxe/tertipuri intra comunitare (cam ca roaming-ul, pe vremuri)!

    Dar stai, Franta are Air France, Peugeot, Citroen, Renaut; Germania are Lufthansa, grupul VAG, BMW si Mercedes. Prin urmare, slabe sanse, noi Ioropenii sa vedem asa ceva. In schimb avem cote de gen taxe pe chinezarii, si ajutoare pentru „baticati”
    Si ne miram cum naibii extremistii de orice culoare sunt pe val!

  2. Am văzut un documentar cum căile ferate franceze prefera sa lase vagoanele vechi sa ruginească prin depouri decât sa le vând unor operatori privați din alte tari, tocmai ca sa nu le facă lor concurenta.
    La fel, cine a avut Interrail știe ce probleme mari sunt sa prinzi un bilet ca sa poți călători intre Europa centrala si Spania.
    Legătură cu Germania de mare viteza e greoaie, ca nu mai spun de trenurile regionale de la granita care sunt din an in Paste.
    Iar Paris Bruxelles e o rușine pentru piață libera din Europa, practic nu exista concurenta