Home » COHERO4EU » SONDAJ EXCLUSIV G4Media Cât de multe știu tinerii despre fondurile europene? Cele mai cunoscute proiecte sunt în infrastructură și educație/ Cei cu o părere pozitivă despre UE au fost expuși în număr mai mare la proiecte cu fonduri europene

SONDAJ EXCLUSIV G4Media Cât de multe știu tinerii despre fondurile europene? Cele mai cunoscute proiecte sunt în infrastructură și educație/ Cei cu o părere pozitivă despre UE au fost expuși în număr mai mare la proiecte cu fonduri europene

26 nov. 2025
17
SONDAJ EXCLUSIV G4Media Cât de multe știu tinerii despre fondurile europene? Cele mai cunoscute proiecte sunt în infrastructură și educație/ Cei cu o părere pozitivă despre UE au fost expuși în număr mai mare la proiecte cu fonduri europene
sursa foto: Freepik
Ascultă articolul
Un sondaj de opinie în rândul tinerilor între 18 și 35 de ani, la nivel național, derulat la solicitarea G4Media arată cât de multe știu aceștia despre fondurile europene, politica de coeziune și proiectele implementate în localitatea lor precum și cine a implementat aceste proiecte.
G4Media și Europuls au prezentat rezultatele sondajului, realizat de Mercury Research în cadrul proiectului COHERO4EU  „Eroii coeziunii: bune practici și perspective din România”. Studiul a explorat modul în care tinerii cu vârste între 18 și 35 de ani percep fondurile europene și impactul acestora în România, într-un moment decisiv pentru conturarea bugetului Uniunii Europene pentru perioada 2028-2034.
Rezultatele arată că aproape toți știu multe sau au auzit de fondurile europene însă nu știu la fel de multe despre noțiuni mai detaliate precum politica de coeziune sau un anumit tip de fonduri. O concluzie relevantă este aceea că atitudinea pozitivă față de Uniunea Europeană în general este semnificativ mai mare în rândul celor care au fost expuși sau spun că au beneficiat de proiecte europene. De asemenea, cei care au membri de familie în diaspora par să fie mai informați despre proiectele finanțate de UE. Printre cele mai cunoscute proiecte se regăsesc inițiative vizibile la nivel local; infrastructura, mai ales cea de transport, proiectele de educație, proiectele de mediu, însă există încă numeroase zone în care fondurile europene și beneficiile lor sunt mai puțin cunoscute.
Sondajul a mai arătat că tinerii se informează în principal prin mediul online, rețelele sociale și publicațiile digitale, iar aceasta indică necesitatea unei comunicări mai accesibile și adaptate stilului lor de consum informațional. Datele obținute oferă o imagine clară asupra nivelului de informare al tinerilor și subliniază importanța creșterii vizibilității fondurilor europene și a impactului lor concret în comunități.
Dezbaterea organizată de G4Media și Europuls despre rezultatele sondajului poate fi urmărită aici.

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Citește și