G4Media.ro

Soluția pentru blocajele de trafic care afectează marile aglomerări urbane: taxele speciale

sursa foto: Pexels

Soluția pentru blocajele de trafic care afectează marile aglomerări urbane: taxele speciale

Traficul în marile orașe ale lumii s-a înrăutățit și anul trecut, comparativ cu perioadele anterioare, șoferii petrecând în trafic în medie 100 de ore, arată un studiu INRIX, companie americană de management al traficului, citat de agenția de presă Reuters.

Analistul specializat pe transporturi al companiei a declarat că cea mai eficientă măsură pentru reducerea blocajelor în trafic s-a dovedit până acum a fi taxa de blocaj (congestion fee), respectiv o taxă introdusă la ore de trafic maxim pe o autostradă sau segment de stradă urbană.

În Statele Unite, unde cele mai aglomerate orașe în trafic au fost Boston, Chicago, Philadelphia, New York City și Washington, șoferii au pierdut în blocaje 99 de ore. Pierderile cauzate economiei americane au fost estimate la circa 88 miliarde dolari anul trecut, conform INRIX, care a ajuns la această estimare analizând datele oficiale.

În Marea Britanie situația a fost și mai dificilă, timpul mediu pierdut în trafic fiind de circa 115 ore, cu Londra detașându-se la acest capitol (aici, timpul mediu a fost de 149 de ore). Urmează Belfast (112 ore), Bristol (103 ore), Edinburgh (98 ore) și Manchester (92 ore).

La nivel global, cele mai afectate orașe de trafic sunt: Bogota, Rio de Janeiro, Mexico City, Istanbul și Sao Paolo.

Statistica – care analizează datele din 975 de orașe din 43 de țări – nu include nicio localitate din România. Mai multe date pot fi găsite aici.

O astfel de taxă de congestie a avut rezultate vizibile în orașe precum Stockholm, Singapore, chiar și Londra. De anul viitor, și New York va adopta o măsură similară, fiind primul oraș din SUA care apelează la această metodă.

INRIX este o companie americană înființată în 2005 care oferă soluții de management al traficului pe baza analizei datelor furnizate de senzori rutieri și vehicule.

Foto: Trafic aglomerat în India / Pexels

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

13 comentarii

  1. Sa inteleg ca este mai bine sa incepi cu o taxa in loc sa incepi prin modernizarea si prioritizarea transportului in comun?

    • Bine zis. Solutia putea fi propusa si de un copil de gradinita. Platesti o firma sa iti spuna ca sa pui o taxa si gata asta e solutia. Bullshit.

    • Nu incerca sa intelegi mami, sa nu-ti crape capu’ cumva! Ratatilor…

    • Ce s-a mai ofuscat asistatul pedeserast, mai ”sa-i crape capul” ăla de postac ”ratat” al mafiei PRO-PSD, probabil din cauză că și ”mami” a lui cea Sâr-muită e ”fana” a ”taxelor”.

    • Solutiile sunt: incurajarea mersului cu transportul in comun (care presupune: modernizarea flotei, extinderea benzilor de autobuz, dimensionarea corespunzătoare a flotei va nr de calatori) concomitent (lucru esential) cu masuri pentru descurajarea mersului cu auto personal (introducerea de taxe de congestie in zonele foarte aglomerate, majorarea impozitului pe auto).
      Articolul vizeaza, evident, doar o masura de descurajare a utilizarii auto personal.

  2. La noi n-ar avea efect, unu , pt ca nu ar plati-o hastagrezistii, care nu platesc nimic, doi, pt ca nu se va introduce, sa nu se tavaleasca hastagrezistii pe jos in fata guvernului…

    • Problema tine de incompetenta si coruptia generalizata

    • Bine ca ar plati-o asistatii…. ce gluma. Astia nici paine nu au cu ce sa cumpere.

    • Iar ”se tăvălește” pe sus asistatul analfabet când ” se introduce” înapoi în pantaloni, că el nu e ca ”hastagrezistii”, spre deosebire de care, la mafia PRO-PSD, se ”plătește” tot asistaților pedeseraști, din ce se fură.

    • O alta interpretare ar spune ca votantii psd nu ar plati. Vezi si taxa oxigen recent anulata, este cel mai bun exemplu – unde o taxa similara a fost anulata pentru ca electorarul lui Firea s-a opus.

    • E o alta interpretare dar proasta! Mai cerceteaza sau intreaba-ti prietenii useristi daca ar plati ceva din banii luati la negru, sau din ce le dau parintii de droguri…

    • Nu mai e nevoie, a ”cercetat” deja boarfa asistată și are ”interpretarea” care nu e ”proastă”: toți ”useristii iau bani” numai ”la negru” și ”nu plătesc nimic”, în vreme ce mafia PRO-PSD ”ia bani” numai ”la alb” și ”plătește tot”. De fapt, mafia securistă nici nu ”ia bani”, deloc, îi scoate pe cloacă și ”plătește” cu ei.

  3. Soluția sa masoare pe bune noxele la efectuarea ITP-ului nu intereseaza pe nimeni.
    Ăla de la RAR si-a dat demisia dar rămâne lângă ciolan. Ca Vanghelie la Sector 5.