G4Media.ro

Sindicat TAROM: Începând cu 23 august nu va decola niciun avion al…

Sursa foto: Facebook/Tarom

Sindicat TAROM: Începând cu 23 august nu va decola niciun avion al companiei, între orele 4:00-7:00 / Sindicaliștii amenință inclusiv cu greva generală din cauză că nu au ajuns la un acord în ce privește revendicările salariale

Sindicatul Unit TAROM (SUT) a demarat acţiunea de strângere de semnături în vederea declanşării Conflictului colectiv de muncă la TAROM, cerinţă transmisă deja către angajator prin consemnarea în procesele verbale ale negocierii, potrivit unui comunicat remis joi Agerpres.

„Începând cu 23.08.2022, în semn de protest al membrilor Sindicatului Unit TAROM (SUT) piloţi, între orele 04-07 nu va decola niciun avion al Companiei TAROM. Calendarul protestelor va începe cu Notificarea angajatorului SC TAROM SA cu privire la organizarea de către Sindicat a unor greve de avertisment, 2 zile săptămânal, cu încetarea lucrului, dar nu mai mult de 2 ore, urmând ca la o dată stabilită de către Sindicat, să urmeze greva generală propriu-zisă, cu respectarea tuturor normelor legale”, se menţionează în comunicat.

Sindicaliştii din cadrul TAROM precizează că, în data de 23 iunie 2022, au fost demarate negocierile în vederea încheierii unui nou Contract Colectiv de Muncă la nivel de unitate, iar termenul agreat de părţi pentru încheierea unui contract expiră în data de 23 august 2022.

„Negocierile s-au desfăşurat cu dificultate, fără a se ajunge la un acord cu privire la revendicările salariale formulate de Sindicatul Unit Tarom (SUT)”, se menţionează în comunicat.

Reprezentanţii sindicatului susţin că au depus toate diligenţele pentru încheierea unui Contract Colectiv de Muncă, însă până la data transmiterii comunicatului conducerea societăţii nu a dat curs niciuneia dintre revendicările formulate de SUT, cu excepţia creşterii bonului de masă de la 10 la 30 lei.

„Dacă până la data de 23 august 2022 (dată agreată pentru încheierea contractului colectiv de muncă) nu se va ajunge la un acord cu conducerea societăţii cu privire la revendicările formulate, salariaţii au posibilitatea declanşării conflictului colectiv de muncă şi a organizării grevei generale, cu respectarea condiţiilor legale”, se subliniază în comunicat.

Conform sursei citate, la şedinţa din data de 16 august 2022, compania TAROM a prezentat o ofertă, care a fost considerată inacceptabilă de către Comisia de negociere a CCM la nivel TAROM din partea Sindicatului Unit TAROM, având în vedere faptul că această ofertă nu acoperă, în unele departamente, nici măcar inflaţia pe anul 2022, de 15%.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

32 comentarii

  1. Dar nu-i ține nimeni cu forța la Tarom, ce atîta grevă… Sînt locuri de muncă și prin altă parte, la privat. Eventual și o recalificare, că nu toți angajeazăn tăietori de frunze la cîini.

    • Tot rasfoiesc Constitutia… dreptul la liber zbor…, nu e.
      Am impresia ca zboară pentru ei, nu pentru noi

    • Puneți taromul pe butuci!! Sa nu cumva sa rămână ceva din el! L-ați capusat, l-ați furat, acum faceți greva generala!
      Este povestea clasica românească despre cum sa distrugi o tara.

    • TAROM este necesara pentru Romania, dar firmele low cost au doar cativa angajati, platesti multi bani daca vrei sa renunti la calatorie, schimbi bagajul, nu sunt operatori call center care sa converseze cu pasagerii.

  2. Foarte bine!

  3. Da-i pe toti afara. Compania nu a mai avut profit din 2007. Sa-i vedem unde se duc, ca de angajat, stim cum s-au angajat.

    • Și pe lîngă lipsa profitului au primit și ajutoate de la stat de vreo 6 ori, bani aruncați pe fereastră…

  4. Hai cu falimentul! TAROM e plină de familii întregi, paraziți bugetari hrăniți din subvenții.

  5. pai la cate sinecuri sunt .. se mai mira cineva ca pentru muncitori nu sunt posibile mariri de salarii ?

  6. Ca si cum te-ar ameninta un hot, ca de maine nu te mai fura.
    Sa extinda greva la 24h/7 zile pe saptamana, permanent. Noi nu ne suparam.
    Si compania evident, ar trebui sa dispara.

  7. O leaca de „reforma” aici nu se poate? Normal ca nu, la ce increngatura de putoriiiiiri spijinite politic aveti. Copii, frati, parinti, cumetri, nasi, nurori…..toate gasti bine infipte de toate partidele.

  8. intarzieri cam de fiecare data – cel mai putin 1/2 de ora daca ai noroc, preturi din ce in ca mai mari, avioane noi vax….nu prea e clar daca cineva curata cu adevarat aceasta companie.

  9. Să nici nu mai vină la muncă acei trântori. Falimentul acestei întreprinderi aduce de fapt economii la buget. Noi, contribuabilii le plătim salarii. Să vină la sapă la rabarbură dacă rămân fără job. Dar trebuie să plătească suma de 559 EUR pentru a face curs de protecția plantelor, adică să învețe să dea cu sapa. Și dacă chiar vor să câștige bani trebuie să fie eficienți. Altfel mâncă buruienile pe care le taie.

  10. Nu mai au amantele bani de genți Louis Vuitton?
    Dar serviciile Tarom de ce nu se îmbunătățesc?

  11. Situatia de la TAROM e tipica companiilor de stat din Romania: capusate politic, cu pierderi uriase an de an, de 20-30 de ANI, pierderi compensate an de an de la Bugetul de stat(!!!), familii intregi lucrand, adica calcandu-se pe picioare pe salarii uriase in birourile TAROM, TAROM nici azi in August 2022 NU a prezentat Bilantul anului 2021!!!
    De cativa ani se discuta, la cererea Comisiei Europene, de RESTRUCURAREA si EFICIENTIZAREA companiilor de stat, de management profesionist la companiile de stat, de guvernanta corporativa la companiile de stat: discutii au ramas!

  12. 21.07.2022: „Sorin Grindeanu referitor la situaţia de la TAROM: Avem un plan de restructurare pe care TREBUIE să-l punem în aplicare
    Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a declarat, joi, la Slatina, că la TAROM trebuie pus în aplicare planul de restructurare agreat împreună cu Comisia Europeană astfel încât compania aeriană să poată primi ajutorul financiar şi să poată fi salvată, potrivit Agerpres.
    „La TAROM ştiţi că avem un plan de restructurare pe care trebuie să-l punem în aplicare şi pe care l-am agreat împreună cu CE. Eu inclusiv acum două săptămâni am avut o discuţie cu doamna vicepreşedinte al Comisiei, cu doamna Vestager, legat de TAROM şi de CFR Marfă. Răbdarea mea ajunge undeva la limită legată de management şi de ceea ce se întâmplă la TAROM şi am transmis aceste lucruri. Eu îmi doresc şi noi ne dorim la Guvern ca acest plan de salvare să fie pus în practică astfel încât să primim ajutorul şi compania să fie salvată şi nu voi ezita să iau decizii indiferent de consecinţe, ca să încerc să salvez compania TAROM. Este un brand naţional pe care nu ne permitem să-l pierdem şi Guvernul va face eforturi din acest punct de vedere”, a spus Grindeanu.
    Ministrul a susţinut că TAROM a fost adusă în situaţia de acum de echipele de conducere.
    “Dar trebuie să înţeleagă şi cei care sunt la TAROM, în management, că perioada asta – şi nu neapărat managementul de acum, pentru că această companie a ajuns în această situaţie pentru că au fost echipe de management succesive care au dus-o în această situaţie – această perioadă TREBUIE să se încheie şi TREBUIE să se înţeleagă că ne dorim cu toţii să salvăm TAROM-ul. Am avut discuţii inclusiv în vizita din Emiratele Arabe, unde am fost împreună cu premierul, de a găsi variante astfel încât să salvăm TAROM-ul, sunt optimist, asta nu înseamnă că nu voi lua decizii rapid în ceea ce înseamnă TAROM”, a mai declarat ministrul Transporturilor.

    • VOBE GOALE. SINGURUL LUCRU PE CARE-L FACE ACEST individ ESTE SA ANAJEZE SUTE, MII DE LACUSTE DE PARTID PE LA FIECARE ORGANIZATIE DIN „SUBORDINE”

  13. Vine acum si un taromist să ne amenințe că ne riscăm viața dacă nu zburam cu Tarom.
    Doar în Tarom sunt profesioniști!

  14. Oamenii lucreaza în condiții foarte grele. Când sa câștige, 2 bani? Poate vor urma investiții masive în Tarom, chiar salarii mai mari dacă asta înseamnă personal mai specializat. Astfel vom beneficia cu toții de servicii mai bune.
    Mi se pare normal sa câștige și cu 100% mai mult

    • Nu am nimic împotriva sa castige mai mult, dar nu prea îi vad competenti. Taromul este in pierdere si poporul plătește incompetența lor.
      Sunt acolo să facă profit. Ai oameni patrioți care zboară cu Tarom si cu toate astea, ma repet sunt incompetenți.
      Taromul nu trebuie să mai primească bani de la stat si oricum nu va mai primi, că nu te lasa UE să strici orzul pe gâște!

    • Silvestrule, in ceea ce te priveste, eu vad doua variante: 1. esti oligofrem; 2.esti angajat Tarom.

  15. Drulă daca era le0 dadea. … dar nu ca salariu lunar ci in functie de profit.
    Normal e sa iti doresti sa lucrezi la o companie care ARE profit! Altfel stii si singur ca e mai bine sa pleci…

  16. Din păcate, Tarom, companie de stat, este pe pierdere de zeci de ani. Nu știu de ce trebuie ținută în viata.

    • Tarom trebuie ținută în viață pentru că aparține unei mafii a cărei famiglii nu prea știu multe în afară de a căpușa statul.

    • Nu vrea nimeni sa inteleaga de ce in Grecia au vandut compania lor nationala de transport aerian?

  17. Desfintati odata aceasta GAURA NEAGRA a economiei romanesti = TAROM ! Pacat ca avem piloti – nu buni – ci FOARTE BUNI ! Dar javrele ambuscate in companie o duc de rapa ! Asa ca INCHIDETI-O ! Si toate javrele sa ramana … pe jos ! De piloti nu aveti grija – Gasesc URGENT unde sa lucreze !

    • Piloții se duc la alte companii, salariul unui pilot este minim 6k de euro. Jale pe restul de incompetenți.

  18. Eu i-as privatiza ca sa emita pretentii de baron la patron.

  19. Asa e de 32 de ani in TOATE companiile de stat din Romania, fara exceptie!!!

  20. Am inteles ca nesimtitii astia au cerut majorarea salariilor cu 60%!!!!

  21. mai bine ar decola si ar refuza sa aterizeze