G4Media.ro

Sindicaliștii din spitalele CFR pichetează sediul Ministerului Transporturilor

Sursa foto: Federația Sanitas

Sindicaliștii din spitalele CFR pichetează sediul Ministerului Transporturilor

Uniunea Sindicatelor din Spitalele CFR, afiliată la Federaţia Sanitas din România, pichetează, miercuri, sediul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI), întrucât nu a primit explicaţii din partea ministrului Sorin Grindeanu cu privire la situaţia angajaţilor din instituţiile medicale pe care le are în subordine în prezent, în situaţia în care va pune în practică intenţia de a renunţa la coordonarea lor.

Un comunicat al organizaţiei sindicale, transmis luni Agerpres, arată că, în spaţiul public, au apărut informaţii conform cărora, în urma unei solicitări a Secretariatului General al Guvernului, 25 de instituţii şi autorităţi care au reţea sanitară proprie şi-au anunţat intenţia de a prelua unul sau mai multe spitale aflate în prezent în subordinea MTI.

„Cum domnul ministru Sorin Mihai Grindeanu a ignorat până în prezent cererile Uniunii Sindicatelor din Spitalele CFR de a discuta subiectul cedării spitalelor din subordine şi impactul asupra celor peste 3.500 de angajaţi, suntem în situaţia de a cere public răspunsuri la următoarele întrebări: Ce statut vor avea, cum vor fi reorganizate şi cum vor funcţiona instituţiile medicale preluate, având în vedere că unele au personalitate juridică, altele nu? Ce garanţii avem că instituţiile care vor prelua unităţile medicale vor păstra destinaţia spaţiilor în care se desfăşoară activitatea medicală în prezent? Ce garanţii se oferă personalului angajat că nu-şi vor pierde locurile de muncă şi drepturile salariale câştigate până în prezent? Nicio instituţie care şi-a manifestat intenţia de preluare nu face vreo referire la actuala organigramă a spitalelor vizate, la contractele colective de muncă în vigoare şi nici la viitoarele organigrame ce vor fi adoptate după absorbţie”, se menţionează în comunicatul citat, semnat de către preşedintele Federaţiei Sanitas, Leonard Bărăscu.

De asemenea, sindicaliştii vor să ştie ce se va întâmpla, după cedare, cu entităţile care funcţionează în prezent în cadrul unităţilor sanitare şi care, prin lege şi în baza unor directive europene, nu pot ieşi de sub autoritatea MTI, referindu-se, în speţă, la Comisia Centrală Medicală şi Psihologică în Siguranţa Transporturilor, precum şi la unităţile medicale din oraşele port.

„Ţinând cont că nu toate clădirile şi terenurile propuse spre cedare au o situaţie funciară clară, acestea vor fi evaluate/reevaluate şi va fi clarificată înscrierea lor în Cartea Funciară? Sau Ministerul Transporturilor le va transfera fără a şti cu exactitate valoarea actuală a bunurilor la care renunţă? Va exista o verificare corectă şi amănunţită a temeiniciei şi legalităţii solicitărilor de preluare a acestor instituţii medicale de către diverse instituţii şi autorităţi publice?”, sunt alte întrebări pentru şeful de la Transporturi, transmise de Uniunea Sindicatelor din Spitalele CFR.

Organizaţia sindicală constată că în fundamentările diverselor entităţi care solicită preluarea unităţilor sanitare există „o mulţime de denaturări, inadvertenţe şi informaţii incomplete” cu privire la activitatea actuală a spitalelor pe care Ministerul Transporturilor intenţionează să le cedeze.

„Acest fapt ne face să presupunem că există o mulţime de interese de grup în cedarea respectivelor instituţii, iar acest demers nu este decât prima etapă a transferului întregii reţele medicale de la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii către alte instituţii publice centrale şi locale”, susţin sindicaliştii.

În privinţa transmiterii imobilelor aflate în patrimoniul unităţilor sanitare vizate aflate sub autoritatea MTI, Uniunea constată că în iniţiativele solicitanţilor nu se garantează păstrarea destinaţiei de spaţii în care se desfăşoară activitatea medicală. Sindicaliştii atrag atenţia că acest fapt dă posibilitatea solicitanţilor să dispună de acestea „după propriul interes”, respectiv de a închiria, concesiona sau de a desfăşura alte activităţi decât cele cu caracter medical, în interes propriu sau al altor entităţi economice.

„Faptul că Ministerul Transporturilor a decis să renunţe la un patrimoniu format din peste 40 de clădiri şi terenurile aferente este o decizie care produce pagube ce ar trebui să implice responsabilitatea juridică şi financiară personală a decidentului. Pe noi, Uniunea Sindicatelor din Spitalele CFR, ne interesează în mod deosebit în ce fel vor fi afectate drepturile, contractele de muncă şi activitatea angajaţilor din cele 15 spitale şi 21 de ambulatorii de specialitate/secţii exterioare. Pentru apărarea drepturilor acestora, Uniunea Sindicatelor din Spitalele CFR va picheta miercuri, 25 ianuarie 2023, începând cu ora 11:00, sediul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii. Dacă nici atunci nu vom primi răspunsuri la întrebările noastre, vom continua presiunile apelând la toate mijloacele de luptă sindicală pe care ni le pune la dispoziţie legea”, au transmis sindicaliştii.

Federaţia Sanitas din România, organizaţie naţională reprezentativă la care Uniunea Sindicatelor din Spitalele CFR, este afiliată, sprijină demersul acesteia şi solicită clarificări imediate cu privire la situaţia angajaţilor din spitalele pe care MTI doreşte să le transfere, precum şi discutarea în regim de urgenţă a acestui subiect în cadrul structurilor de dialog social de la nivelul ministerului de resort. înainte de adoptarea Hotărârii de Guvern.

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

Citește și...

3 comentarii

  1. De ce exista spitale CFR?

    • Asta intreb si eu.
      Nu este singurul caz, avem spitalul Militar spre exemplu.
      Salarii sunt mai mici fata de spitalele din subordinea primariei.

  2. Stiati ca liderii sindicali au averi uriase?!
    EXEMPLU: „1 Mai 2022. Cu cât au crescut veniturile liderilor de sindicat într-un an.
    De 1 Mai se bucură muncitorii, dar și liderii de sindicat pe care aceștia îi plătesc din cotizații. Meseria de lider de sindicat devine tot mai profitabilă. Sumele încasate de șefii de sindicat au valoare NETA și datele sunt publice, ele fiind trecute în Declarațiile de avere.

    Leonard Sorin Bărăscu este președintele Federației Sanitas, organizație care adună angajații din sistemul sanitar. În 2020 a încasat 209.923 de lei ca președinte al Sanitas și 178.129 de lei de la CNSLR Frăția, o confederație sindicală pe care o conduce. În total, 388.000 de lei, adică 32.000 de lei pe lună (8.400 euro).
    Un an mai devreme, în 2019, Bărăscu câștigase doar 318.000 de lei, adică 26.000 de lei pe lună. Într-un an, salariul liderului de sindicat a crescut cu 6.000 de lei pe lună.
    Florea Dobrescu este președinte al Federației Naționale Drum de Fier (FNDF) și vicepreședinte al CNSLR Frăția. A obținut, în 2020, 73.000 de lei din activitatea sindicală. Un an mai devreme avea mai mult, 81.000 de lei pe an, adică 6.700 de lei pe lună, plus salariu de 5.000 de lei net de la CFR.”
    Bine platiti, liderilor sindicali din Romania li se falfaie de necazurile angajatilor!