G4Media.ro

Șeful BMW: Nu va exista nicio maşină în UE fără componente din…

Sursa foto: Unsplash

Șeful BMW: Nu va exista nicio maşină în UE fără componente din China / Impunerea de tarife vamale de către UE la vehiculele electrice din China ar avea efecte contrare

Şeful BMW, Oliver Zipse, a avertizat că impunerea de taxe vamale de către Uniunea Europeană la importurile de vehicule electrice (EV) chinezeşti ar putea afecta semnificativ planul industrial „Green Deal” al blocului comunitar şi ar lovi producătorii auto germani care importă maşini produse în China, transmite Reuters, citată de Agerpres.

Comisia Europeană a lansat în octombrie o investigaţie asupra industriei chineze de vehicule electrice. Ancheta, programată să dureze 13 luni, caută să stabilească dacă vehiculele electrice mai ieftine produse în China beneficiază în mod incorect de subvenţii de stat. China a denunţat ancheta, pe care a calificat-o drept un „protecţionism pur”, şi a subliniat că probabil va dăuna relaţiilor comerciale sino-europene.

„Curând vom vedea că ne dăm cu stângul în dreptul”, a declarat Oliver Zipse, după ce producătorul german de maşini a raportat rezultatele trimestriale.

BMW aduce din China pe piaţa din Europa modelele Mini EV şi iX3.

Ca şi rivalele germane Volkswagen şi Mercedes-Benz, BMW este puternic dependent de veniturile din afacerea sa din statul asiatic. China este a doua mare piaţă a BMW după Europa, fiind responsabilă pentru aproape 32% din vânzări în primul trimestru din 2024.

„Nu credem că industria noastră are nevoie de protecţie. Operarea la nivel mondial le dă producătorilor auto un avantaj industrial. Putem pune în pericol cu uşurinţă acest avantaj prin introducerea de taxe vamale”, a avertizat Zipse.

În martie, Comisia Europeană a început înregistrarea vamală a importurilor de vehicule electrice din China, ceea ce înseamnă că ar putea fi impuse taxe vamale în momentul în care investigaţia stabileşte că producătorii auto chinezi beneficiază în mod incorect de subvenţii de stat.

Investigaţia ar urma să se finalizeze până în noiembrie, dar UE ar putea impune tarife provizorii în iulie.

Miercuri, preşedintele CE, Ursula von der Leyen, a declarat la Berlin că Europa trebuie să ia măsuri pentru a preveni inundarea pieţei blocului comunitar cu vehiculele electrice chinezeşti subvenţionate.

Preşedintele francez Emmanuel Macron şi von der Leyen i-au cerut luni şefului statului chinez, Xi Jinping, să asigure un comerţ mai echilibrat cu Europa.

Zipse a explicat că BMW şi alţi producători auto au „dependenţe bilaterale nu doar de produsul final, ci şi pe partea de componente şi materii prime”. Impunerea de tarife vamale ar afecta noile standarde UE privind emisiile de CO2.

„Nu va exista nicio maşină în UE fără componente din China”, a apreciat Zipse.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

4 comentarii

  1. S-a putut inainte, se va putea si acum.
    Nu trebuie fiecare familie sa detina 3 masini

  2. China susține Rusia să ucidă europeni!
    Să dai bani Chinei să te ucidă este la fel de nebunesc precum datul banilor Rusiei pentru energie ca sa ne ucidă!
    Singura soluție logică ne duce spre oprirea cumpărării energiei de la ruși si componentelor pentru masini de la chinezi!
    Chiar cu BMW-uri mai scumpe, cu mațul mai puțin gros, și mai înfrigurați este o alternativă bună la MOARTE, pentru că încă am fi vii dacă n-am finanța Axa să ne ucidă!
    Hai să alegem viața si logica in locul lăcomiei și lipsei de logica!

  3. Nihil sine China.

  4. Intrebarea este de ce v-ati mutat toata productiia si furnizorii in China? Va spun eu: din LACOMIE!!! Iar chinezii v-au tras-o ca au furat toate tehnologiile, iar acum vin ei si concureaza direct cu producatorii europeni. Pe langa asta, ati pus un foarte mare risc pe partea de supply chain, si la fiecare adiere de vant va auzim cu „problemele de aprovizionare ne-au facut sa nu putem respecta timpii de livrare catre clienti iar preturile au crescut”.
    Sunt atatea piete emergente unde puteati gasi mana de lucru ieftina (nordul Africii, India, Asia de Sud-Est), dar nu va voua va place China. Luati cu paine!