G4Media.ro

Se ridică obligativitatea purtării măştii anticovid în avioane şi pe aeroporturile din…

Se ridică obligativitatea purtării măştii anticovid în avioane şi pe aeroporturile din UE, începând de luni

Agenţia Europeană pentru Securitate Aeriană (AESA) şi Centrul European pentru Prevenţia şi Controlul Bolilor (ECDC) anunţă miercuri, ridicarea – începând de luni – a măsurii purtării obligatorii a măştii anticovid în avioane şi pe aeroporturi în Ununea Europeană (UE), relatează news.ro

Purtarea măştii de protecţie este însă cea mai bună măsură de prevenţie împotriva covid-19, subliniază EASA şi ECDC.

Cele două instituţii fac acest anunţ într-o actualizare a măsurilor de siguranţă sanitară la călătoria cu avionul.

Actualizarea Protocolului Comun de Securitate Sanitară a Aviaţiei are la bază cele mai noi evoluţii ale pandemiei covid-19 – nivelul vaccinării anticovid şi dobândirea pe cale naturală a imuntăţii – dar şi ridicarea restricţiilor într-un număr tot mai mare de state membre UE, se precizează în comunicat.

În afară de renunţarea la măşti de protecţie, se relaxează măsurile cele mai dure, în vederea unei uşurări a ”poverii” suportate de industri aeriană, însă se menţin măsuri ”adecvate”, anunţă AESA şi ECDC.

”Începând de săptămâna viitoare, măştile faciale nu vor mai fi obligatorii la călătoria cu avionul în toate cazurile, aliniindu-se în linii mari exigenţelor în schimbare ale autorităţilor naţionale din întreaga Europă privind transportul public”, anunţă directorul executiv al EASA Patrick Ky.

”Pentru pasageri şi echipaje este un pas mare înainte în normalizarea călătoriei cu avionul. Însă pasagerii este necesar să se comporte în mod responsabil şi să respecte alegerea celoralate persoane din jurul lor. Un pasager care tuşeşte şi strănută trebuie să ia în calcul să poarte o mască, pentru liniştea celor aşezaţi în apropiere”, subliniază el.

”Dezvoltarea şi actualizarea continuă ale Protocolului Siguranţei Sanitare în Aviaţie, ţinând cont de pandemia covid-19, le-au oferit călătorilor şi personalului din aviaţie o cunoaştere mai bună a riscurilor transmiterii SARS-CoV-2 şi variantelor acestuia. Riscurile există în continuare, însă am observat că intervenţii nefarmaceutice şi vaccinurile au permis vieţii noastre să înceapă să revină la normal”, declară directoarea ECDC Andrea Ammon.

”Purtarea obligatorie a măştii nu mai este recomandată în toate situaţiile, însă este important să reţinem că o distanţare fizică şi o bună igienă a mâinilor este una dintre cele mai bune metode de reducere a transmiterii” covid-19, subliniază ea.

”Regulile şi cerinţele statelor de plecare şi de sosire este necesar să fie respectate şi aplicate în mod consecvent, iar operatorii turstici este necesar să aibă grijă să informeze pasagerii cu privire la orice măsură, la timp”, anunţă ea.

”Importanţa acestor măsuri este necesar să fie comunicată în continuare pasagerilor, pentru siguranţa lor, iar ECDC va continua să colaboreze cu colegii de la EASA pentru a evalua şi modifica recomandările după cum este necesar”, mai anunţă ea.

Aceste noi recomandări cu privire la masca de protecţie anticovid urmează să intre în vigoare la 16 mai.

Însă regulile urmează să difere, în continuare, în funcţie de companiile aeriene, relatează news.ro

De exemplu, zborurile către şi dinspre destinaţii unde purtarea măştii este obligatorie în transportul în comun este necesar să încurajeze purtarea măştii în funcţie de recomandări.

sursa foto: g4media

Citește și...

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

7 comentarii

  1. 5km in 4 ani? Nu e cam optimist? Puteti si in 8..

  2. Si daca torni asfaltul de unul singur cu roaba, lopata si minibuldozer nu cred ca dureaza atata

    • Asa le-a dat diagrama Gantt de la managementul de proiecte. Drumul ala face legatura cu autostrada care e doar pe hartie. Vrei sa se opreasca drumul in camp, la fel ca si autostrada A1 care nu avea podul peste Somes?

  3. Noaptea minții.
    Impotența autorităților.

  4. E prea puțin, măcar 40 de ani sa fie munca de o viata a unui om. Dar sa se descurce singur și sa nu ii dati nici asfalt, sa toarne singur beton.

  5. 4 ani? Prin alte țări se fac 400km în 6 ani și pot veni și cu exemple și surse! Și da, au și munți de spart și dealuri de mutat! Dar nu știu de ce se mai zbat atâta, ca oricum nu o sa mai aibe cine sa circule pe ele! Sa aveți spor dacă tot v-ați propus!

  6. 5 KILOMETRII DE DRUM IN …. 4 ANI ? Hai SIK KRIR !