G4Media.ro

Se împlinesc 550 de ani de la prima modernizare a Văii Oltului…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

4 comentarii

  1. Pt aurari și restul (PSD, PNL)…..folosind regula de trei simple(pe care sper ca o știți…)…..în ce an va fi gata autostrada?…..ia zi mai, tu yoyo!

  2. Foarte interesant materialul acesta.
    Deci, largirea drumului se produce in 1473.
    Iar „Problemele au apărut atunci când sașii, care se aflau la capătul lanțului valah, nu au reușit să onoreze datoriile în termenii conveniți….este foarte probabil ca acest lanț al plăților întârziate să fi fost continuat și de către negustorii sași, cu încălcarea acordului de plată motivată de o ruptură de încredere similară cu partenerii lor din Transilvania. Cea mai bună descriere a întregului mecanism este păstrată în scrisoarea prințului Basarab cel Bătrân (1477-1482) trimisă la Brașov în jurul anului 1480”
    Contextul mai larg ar fi asa:
    Este exact perioada cand se forta cautarea altor trasee de comert pe mare de catre portughezi si apoi spanioli, pentru ca cel terestru , in lungul Drumului Matasii, devenise foarte greoi si periculos. Asta pe fondul ascensiunii Imperiului Otoman (1453 – caderea Constantinopolului si sfarsitul Imperiului Bizantin). Ar fi fascinant de citit o analiza a evolutiei drumurilor din aceasta parte de Europa, pusa in acest context regional.

  3. Acum valea Oltului este distrusa de baraje. Vor sa distruga si ramasita care a mai ramas, la Turnu Rosu.
    https://campaniamea.declic.ro/petitions/salvati-oltul-in-pasul-turnu-rosu