
Scroll în trei țări din Europa de Est: Care sunt rețelele sociale favorite ale românilor, bulgarilor și ucrainenilor în 2025
Agenția National Sample a lansat un nou studiu care arată care sunt obiceiurile digitale în trei țări din Europa de Est, pentru a vedea asemănări și deosebiri în preferințe. Acesta relevă felul în care cetățeni din Ucraina, România și Bulgaria folosesc rețelele sociale în 2025, indicând, totodată și un trend de consum. Cercetarea a fost desfășurată între 11 și 18 martie 2025, și a analizat comportamentele online a peste 3.100 de persoane, cu vârsta cuprinsă între 18 și 54 de ani, din cele trei țări.
În România, Facebook rămâne cea mai populară rețea de socializare, fiind utilizată de 75% din populația din online, în special a categoriei de vârstă 45-54 de ani. Tinerii se îndreaptă mai degrabă spre Instagram (54%) și Tik Tok (51%). Ei aleg să consume conținut online și de pe platforme cum ar fi Snapchat, Reddit, X (fostul Twitter) și Threads, de câteva ori pe lună. Telegram este preferată în special de bărbați și este folosit de doar 20% dintre români.
În Ucraina, platforma preferată este Telegram, fiind folosită în mod activ de 79% dintre ucraineni. Facebook se află pe locul doi în preferințe, fiind utilizat de 73%, urmat de YouTube (72%), care rămâne o platformă de încredere pentru toate generațiile. Tik Tok, a remarcat o creștere remarcabilă, în special în rândul femeilor, acestea înregistrând un procent de 61% din totalul de 67% al utilizatorilor acestei platforme.
Platformele tradiționale, cum ar fi Facebook și YouTube, rămân în continuare cele mai folosite în rândul populației din Bulgaria, în special de cei cu studii superioare. Facebook este folosit de 89% dintre persoane (foarte mulți făcând parte din categoria 45-54), urmat îndeaproape de YouTube, unde procentul este de 80%. Utilizatorii mai tineri (18-24 de ani) preferă Instagram, Tik Tok sau Telegram. Telegram este utilizată de o treime dintre tinerii bulgari, 63% dintre aceștia fiind bărbați. Threads este în creștere, fiind utilizată de 10% dintre respondenți, ceea ce arată un interes în creștere pentru platformele alternative bazate pe conversații.
Principalele rețele sociale stabile în România și Bulgaria rămân Facebook, YouTube, Instagram, Tik Tok și Telegram. În contrast, în Ucraina Telegram se remarcă drept “lider clar în rândul rețelelor sociale.”
Linkedln rămâne cea mai relevantă platformă orientată spre carieră din România, folosită de 16% dintre respondenți. În schimb, în Bulgaria doar 1 din 10 persoane folosește această platformă, iar în Ucraina procentul este unul foarte scăzut de doar 4%.
Red Note, o aplicație controversată din China s-a remarcat în statistici, fiind utilizată deja de 6% dintre români, având un mare potențial de creștere pe piață.
Informații din studiu doar despre preferințele tinerilor:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.