G4Media.ro

“Scoateți o foaie de hârtie!” versus evaluările anunțate. Practica de a nu…

Foto: Pexels.com

“Scoateți o foaie de hârtie!” versus evaluările anunțate. Practica de a nu anunța testele școlare crește anxietatea elevilor, le reduce plăcerea de a învăța și le scade performanța – Studiu

Un studiu nou de pedagogie școlară, realizat de Dr. Ludwig Haag (Universitatea din Bayreuth) și Prof. Dr. Thomas Götz (Universitatea din Viena), s-a concentrat pe răspunsul la întrebarea “cum afectează emoțiile și notele elevilor evaluările anunțate versus cele neanunțate?”. Cercetătorii au ajuns la concluzia că practica de a nu anunța testele școlare crește anxietatea elevilor, le reduce plăcerea de a învăța și, astfel, le scade performanța. În schimb, anunțarea în prealabil a testelor are efecte emoționale pozitive și poate îmbunătăți performanța, conform paginii oficiale a Universității din Bayreuth.

„În Germania, majoritatea regiunilor au acum lege clară pentru toate tipurile de școli: testele scrise, de orice fel, trebuie anunțate. Rezultatele noastre arată clar că acesta este un progres care nu trebuie subestimat”, a spus prof. em. Dr. Ludwig Haag, expert în pedagogie școlară la Universitatea din Bayreuth. Cu toate acestea, în practica școlară, au fost invocate motive în favoarea evaluărilor neanunțate. În special, se argumentează că ar fi promovate atenția constantă în clasă și progresul continuu al învățării, dacă elevilor li s-ar da oricând teste și note pe baza acestora.

„În studiul nostru, am pornit de la o ipoteză opusă: testele anunțate întăresc capacitatea elevilor de a-și evalua și monitoriza în mod conștient propria performanță. Prin urmare, ele au un efect mai benefic asupra emoțiilor și rezultatelor învățării elevilor, în comparație cu testele neanunțate. Rezultatele studiului nostru empiric confirmă această presupunere”, explică Haag.

Articolul integral, pe EduPedu.ro.

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

Citește și...

9 comentarii

  1. Practica de a munci la comanda unui sef imi repugna. Cand ma fac mare, ma fac hartista, preferabil genul care nu e constransa de imbracaminte!

  2. Dascalul poate fi interesat sa stie cum „stai ” in momentul ala, nu cum te-ai „pregatit” pentru un test programat. Sunt doua categorii de testare distincte care urmaresc scopuri diferite.
    Daca te ingrijoreaza un test neanuntat e util si pentru tine sa mergi la un psiholog/psihiatru. Viata nu te anunta dinainte la ce test vei fi supus in data de…
    Ce simplu ar fi!

    • Da, hai să terorizăm elevii că în orice moment le putem compromite viitorul.

      Un român critică Germania. Unde sunt ei și unde suntem noi? Toți sunteți experți în România, de-asta merge țara așa bine.

    • Nu ajunge câtă anxietate au acumulat copiii în pandemie și acum, cu războiul.

    • Daca viitorul unui copil este compromis de o lucrare de control neanuntata atunci poti sa faci ceva pe viitorul ala.
      Daca crezi ca planul tau de viata trebuie sa includa si tezele de sfarsit de trimestru poate crezi si ca trebuie sa nu se ia in considerare inregistrarile facute fara sa fii prevenit dinainte.
      Mama ce stresat – sau anxietat – am fost ca m-a scos la tabla fara sa-mi spuna c-o saptamana inainte, sa invat pe de rost ce voi fi uitat a doua zi!!!
      Daca nu stii ce vrei de la scoala poti sa o treci „ca gasca prin apa”. Ai putea si sa nu mai mergi la scoala. Sau prin oricare din incercarile vietii, ca sa nu fii anxietat de loc.

  3. Generatii intregi “ nu au fost stresate de initiativa” scoateti o foaie de hartie” cu exceptia celor care- si faceau “ socoteala” am nota, nu ma mai asculta pe mine
    Esentiala este capaciatatea profesorilor de a reusi prin modul lor de predare sa trezeasca interesul elevilor( 75% dornici sa invete) si calitatea legarii conostiintelor cu viata reala
    Restul sunt experimente, voluntarism…
    ps o poiezie se retine prin a di invatata pe dinfara, in afara oricarui comentariu “doct/ modernist/ progrsist

    • daca societatea si familia ii arata ca degeaba se chinuie cu invatatul, pot sa incerce profii orice truc imaginabil

  4. Ce bine dacă s-ar posta toate comentariile decente. nu doar cele care gâdila parintii ….

  5. Ce facem acum , ne rugam de elevi , ii anuntam și ce subiecte vor primi . …. ca sa fie toată lumea mulțumită…..