G4Media.ro

Scandalul kerosenului. Vasile Dîncu: „Avioanele au avut unele defecţiuni, dar nu din…

sursa foto: Avion MIG / Ministerul Apărării

Scandalul kerosenului. Vasile Dîncu: „Avioanele au avut unele defecţiuni, dar nu din cauza kerosenului. Este o exagerare / Nu a produs damage-uri, cel puţin aşa spun tehnicienii în acest moment”

Ministrul Apărării Naţionale, Vasile Dîncu, a declarat, sâmbătă, că nu s-a defectat nicio aeronavă MIG din cauza kerosenului. Ministrul a spus că într-adevăr o firmă nu a furnizat exact combustibilul pe care armata l-a comandat, dar a susținut că motoarele avioanelor nu s-au defectat din acest motiv.

„Avioanele au avut unele defecţiuni, dar nu din cauza kerosenului. Şi noi am comunicat asta procurorilor. Dar era o fază în care de-abia începe procesul, încă nu au avut loc dezbateri, nu s-au adus toate probele. Cei care se apără nu şi-au spus cuvântul, nu şi-au adus dovezile. Deci, este o exagerare aceasta. Însă cu adevărat, din nefericire, a existat această disfuncţionalitate în trecut, în care o firmă nu a furnizat exact combustibilul pe care armata l-a comandat”, a spus Vasile Dîncu, la Prima TV, după ce în presă a apărut un material conform căruia mai multe MIG-uri s-ar fi defectat din cauza alimentării cu kerosen de proastă calitate, relatează Agerpres.

El a punctat că în primăvară a cerut un raport pe tema acestor MIG-uri.

„Am analizat în primăvară, am cerut un raport privind aceste fapte când au fost trimise în judecată. Este vorba despre o firmă care a alimentat între 2018 şi 2020 sau şi 2021, Armata, o bază a noastră, cu kerosen. Este vorba de nişte analize care au descoperit deficienţe la kerosenul dintr-o tranşă. Evident că s-a început un proces. Până la urmă, contractul acela s-a reziliat înainte de termen cu firma respectivă. Analizele pe care le-am făcut la cei care s-au ocupat de mentenanţă, la Forţele Aeriene ale României, nu au arătat că vreun motor s-ar fi defectat din această cauză sau ar fi avut o pierdere din această cauză. Sigur că procurorii au căutat toate argumentele. Ei au calculat un prejudiciu şi o să vedem ce va hotărî judecătorul”, a informat ministrul Apărării.

El a subliniat că, din punct de vedere tehnic, avioanele nu au fost prejudiciate, chiar dacă combustibilul nu era conform.

„Nu a produs damage-uri, cel puţin aşa spun tehnicienii în acest moment. Ne-am uitat la cauzele pentru mentenanţă şi cauzele pentru care au ajuns acele avioane în bancurile de probă”, a precizat Dîncu.

El a menţionat că motoarele aeronavelor intră în revizie după un anumit grafic.

„Nu avem nicio problemă, nici atunci nu au avut probleme legate de combustibil. Era vorba de faptul că motoarele intră la revizie după un anumit grafic, că se întâmplă şi acolo, era un proces tehnic legat de praf şi amestecul de praf şi combustibil, aşa cum mi-au explicat mie nişte tehnicieni, dar asta se va discuta mai degrabă în proces, pentru că este o chestiune tehnică importantă. Evident că avioanele au mers mai departe după aceea”, a adăugat ministrul Apărării.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

18 comentarii

  1. Am suflat in jiglere la revizie si nu avem nici o problema!

  2. Bai nea Vasile, demegiuri nu s-or fi produs dar ceva stricăciuni tot au fost. Bine ca nu au bagat păcură din-aia si in F-16 -uri că era feilăr big taim.

  3. SEXI FARMA, KEROSENU. DAT CU PARFUM PESTE HAT RA….
    TOVARASUL dancu, DETINATORUL PORTOFELULUI APARARII (DIXIT marcel ) TRAGE TARE PE LARE MANIPU.

  4. Iti dai seama ca si individul care a dat teapa cu kerosenul si-a dat seama ca trebuie sa imparta mai bine banii furati. Gata, s-a rezolvat, avioanele nu au patit nimic doar ca nu mai putem sa le folosim.

    30 de ani de mafie PSD PNL UDMR – votati la fel ca e bine bine

  5. Poza e misto. Su-27 rusesc, cand vorbim de MiG-21 romanesc.

  6. Rusia, nu îți face griji.. noi ne descurcam și singuri sa ne f tem avioanele, nu e nevoie sa dai cu rachete..

  7. Dancule impuscate…..

  8. Cum citește de pe foaie nea Vasile în engleza,așa și kerosenul este hOKey ?

  9. La nivelul precar de inteligenta, poate functiona si cu ulei de tigaie…, ne mai intrebam de ce cadeau precum mustele. Dupa concluzia ministrului e clar ca vor mai cadea, ca de, au si ei o gura de hranit…

  10. Nu era conform, dar la temperaturi joase, conditii de iarna, cum se comporta? Ma gandesc ca la motarele cu reactie e foarte important combustibilul. Aerul extrem de compresat amestecat cu combustibilul injectat se aprind si trebuie sa atinga o temperatura foarte mare, mii de grade, astfel incat gazele ce se destind sa tureze puternic turbina. Exploza din camera de ardere tine avionul in aer.

  11. Kerosenu era bun avioanele erau proaste .

  12. Ce comoara este acest Dincu! Nici nu-l poate folosi Romania la adevăratul sau potential asa ca propun sa-l dam si pe el si MIG-urile la Ucrainieni, aud ca au nevoie de cărăuși de bombe pentru podurile lui Putin. Acolo si-ar împlini adevărata lui chemare.

  13. Să aibă oare legătură cu accidentele aviatice militare din Dobrogea de anul ăsta?

  14. Pentru delimitarea strategică a spațiului de răsboi de țesut al grupului vizionar din Schitu Măgureanu și Mendeleev, Dobrogea dispare pentru navigarea facilă a grânelor Ucrainei pe Dunare între Rusia și Germania, prin Austria.

  15. Pentru delimitarea strategică a spațiului de răsboi de țesut al grupului vizionar din Schitu Măgureanu și Mendeleev, Dobrogea dispare pentru navigarea facilă a grânelor Ucrainei pe Dunare între Rusia și Germania, prin Austria.

  16. Haideti USL cu avioanele electrice! Că ați avut vizunea benzinii și a încălzirii climatice.

  17. Dacă mă