G4Media.ro

România, pe locul doi în Uniunea Europeană la producția de biciclete /…

Sursa foto: Pixabay

România, pe locul doi în Uniunea Europeană la producția de biciclete / 2,5 milioane de vehicule au fost realizate în țara noastră în 2021

Uniunea Europeană a produs anul trecut aproximativ 13,5 milioane de biciclete, o creştere cu 11% faţă de 2020, iar cei mai mari producători de biciclete au fost Portugalia (2,9 milioane), România (2,5 milioane), Italia (1,9 milioane), Germania (1,4 milioane) şi Polonia (1,2 milioane), arată datele publicate luni de Oficiul European de Statistică (Eurostat), relatează Agerpres.

Ciclismul promovează sănătatea şi bunăstarea personală, este economic în măsura în care poate înlocui folosirea maşinilor private, ajutând la reducerea poluării aerului.

În 2021, UE a exportat biciclete în valoare de 921 milioane de euro (atât electrice cât şi neelectrice) către ţările din afara blocului comunitar, şi a importat din afara UE biciclete de 1,896 miliarde de euro.

Datele pentru 2021 arată că UE a exportat 1.487.700 biciclete neelectrice, în valoare de 433 milioane de euro, şi a importat 5.743.700 unităţi, în valoare de 1,046 miliarde de euro. Comparativ cu 2020, numărul bicicletelor neelectrice exportate a crescut cu 16% în 2021, în timp ce importurile au urcat cu 17%.

Anul trecut, 315.800 biciclete electrice, în valoare de 488 milioane de euro, au fost exportate de UE, în timp ce blocul comunitar a importat 1.148.600 biciclete electrice, în valoare de 849 milioane de euro, din ţările din afara blocului comunitar. Comparativ cu 2020, numărul bicicletelor electrice exportate a crescut cu 15% în 2021 în timp ce importurile au urcat cu 37%.

În 2021, Marea Britanie a fost principala destinaţie pentru exporturile UE de biciclete neelectrice (30%), urmată de Elveţia (21%), Statele Unite (6%), Norvegia şi Australia (ambele 5%).

De asemenea, Marea Britanie şi Elveţia au fost principalele destinaţii pentru exporturile UE de biciclete electrice (38% şi, respectiv, 27%), urmate de Norvegia (13%) şi Statele Unite (8%).

În 2021, importurile de biciclete neelectrice din ţările din afara blocului comunitar au venit în special din Cambodgia (27%), Taiwan (26%), China (10%), Bangladesh (8%) şi Turcia (5%), în timp ce importurile de biciclete electrice în UE au venit în special din Taiwan (57%), Elveţia (13%), Vietnam (11%), China (7%) şi Turcia (6%).

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

4 comentarii

  1. Din păcate noi nu putem să achiziționăm că nu avem pe unde sa le folosim !La noi infractorii de primari nu au grijă de mediu ,adică de poluarea de pe străzi(eu mai bine merg in mașina mea el sau hibrid, cu recircularea aerului închisă),nu vor să ne scape de gropi ,de câini și de bălți ori noroi de pe marginea drumului,nu au de gând să dedice piste pe margine așa că se bucure doar copii ,doar prin parcuri puțin(când încă sunt mici și incap bici lor in mașină că pana acolo nu ai cum sa ajungi calare pe ele)…O tara de înapoiați cu pretenții de domni !Un primar din Romania nu am auzit că verifică dacă câinii din comunitatea sa sunt înregistrați cu proprietar ,să-i poți verifica ai cui sunt, dacă-i găsesc liberi pe strada…Niste cocalari cu funcții care toaca banii oamenilor (prin impozite și alte cele) degeaba !!

  2. Bicicletele exportate n UK au volan pe dreapta?