Home » Articole » România – mult în urma mediei OCDE la rezultatele educației, de la finalizarea studiilor liceale și universitare și integrarea pe piața muncii, la cheltuielile per elev și student – raportul OCDE Education at a Glance 2024

România – mult în urma mediei OCDE la rezultatele educației, de la finalizarea studiilor liceale și universitare și integrarea pe piața muncii, la cheltuielile per elev și student – raportul OCDE Education at a Glance 2024

10 sept. 2024
România – mult în urma mediei OCDE la rezultatele educației, de la finalizarea studiilor liceale și universitare și integrarea pe piața muncii, la cheltuielile per elev și student - raportul OCDE Education at a Glance 2024
Foto: Pixabay.com
Ascultă articolul

Sistemul de educația din România se menține, la mai toți indicatorii-cheie, departe de media înregistrată la nivelul Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), ce reunește cele mai multe dintre statele dezvoltate ale lumii și la care România dorește să adere. Deși are cei mai mulți ani de învățământ obligatoriu și nu se confruntă la fel de mult ca alte state cu probleme precum lipsa personalului didactic, educația din România nu se remarcă prin niciun progres semnificativ în ultimii ani, ba chiar înregistrează regrese la unii indicatori, potrivit celui mai nou raport anual al OCDE dedicat acestui sector, Education at a Glance 2024, prezintă Edupedu.ro.

  • Potrivit notei de țară pentru România (vezi la finalul articolului), ce însoțește raportul, sistemul de învățământ din România păstrează distanța de media OCDE la indicatorii referitori la participarea și rezultatele învățării, la cei privind profesorii sau la investițiile în educație. Cifrele avute în vedere sunt, de cele mai multe ori, aferente fie anului 2021, fie anului 2023.

Analiza OCDE pleacă de la rezultatele educației, iar aici ea arată că România are un procent aproape dublu al adulților care nu au încheiat studiile liceale: 25% – cu 12 puncte procentuale peste media OCDE, în 2023. Și aceasta, notează nota de țară, în condițiile în care adulții care nu termină studiile liceale se confruntă cu riscuri considerabile în ceea ce privește realizările sociale și de muncă, pe tot parcursul vieții, iar majoritatea țărilor OCDE – 28 din 35 – au prioritizat și reușit să reducă acest procent în ultimii opt ani.

- articolul continuă mai jos -

Cum se reflectă, în România, problemele rezultate de aici? Situația este mai gravă în țară, decât la nivelul organizației. În România, jumătate (48%) dintre tinerii de 25-34 de ani care nu au terminat liceul reușesc să se angajeze, comparativ cu 79% dintre cei care au finalizat studiile liceale sau postliceale. Dacă, în cazul ultimilor, situația se înscrie în media OCDE (79%), în cazul primilor media OCDE este considerabil mai mare – 61%.

Citește articolul integral pe Edupedu.ro.

Comentarii

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.