Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Sistemul de educația din România se menține, la mai toți indicatorii-cheie, departe de media înregistrată la nivelul Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), ce reunește cele mai multe dintre statele dezvoltate ale lumii și la care România dorește să adere. Deși are cei mai mulți ani de învățământ obligatoriu și nu se confruntă la fel de mult ca alte state cu probleme precum lipsa personalului didactic, educația din România nu se remarcă prin niciun progres semnificativ în ultimii ani, ba chiar înregistrează regrese la unii indicatori, potrivit celui mai nou raport anual al OCDE dedicat acestui sector, Education at a Glance 2024, prezintă Edupedu.ro.
Analiza OCDE pleacă de la rezultatele educației, iar aici ea arată că România are un procent aproape dublu al adulților care nu au încheiat studiile liceale: 25% – cu 12 puncte procentuale peste media OCDE, în 2023. Și aceasta, notează nota de țară, în condițiile în care adulții care nu termină studiile liceale se confruntă cu riscuri considerabile în ceea ce privește realizările sociale și de muncă, pe tot parcursul vieții, iar majoritatea țărilor OCDE – 28 din 35 – au prioritizat și reușit să reducă acest procent în ultimii opt ani.
Cum se reflectă, în România, problemele rezultate de aici? Situația este mai gravă în țară, decât la nivelul organizației. În România, jumătate (48%) dintre tinerii de 25-34 de ani care nu au terminat liceul reușesc să se angajeze, comparativ cu 79% dintre cei care au finalizat studiile liceale sau postliceale. Dacă, în cazul ultimilor, situația se înscrie în media OCDE (79%), în cazul primilor media OCDE este considerabil mai mare – 61%.
Se va trece peste medie cu speranța și entuziasmul descoperite de Klaus în învățământ. Ridicol și dus cu pluta prezidentul.