G4Media.ro

România are cea mai mare rată a mortalității rutiere din UE, aproape…

România are cea mai mare rată a mortalității rutiere din UE, aproape dublă față de media europeană și de cinci ori mai mare decât țara cu cele mai puține decese pe șosele

România are cea mai mare rată a mortalității rutiere din UE, cu 96 de decese la un milion de locuitori în 2018, aproape dublă față de media europeană de 49 de morți la un milion de locuitori și de aproape cinci ori mai mare decât Norvegia, țara cu cea mai mică rată a mortalității pe șosele – 20 de decese la un milion de locuitori, se arată într-un raport al Consiliului European pentru Siguranța în Transporturi.

Potrivit documentului, în 2018 rata medie a mortalității rutiere în Uniunea Europene a fost de 49 de decese la un milion de locuitori, în scădere față de 2010 când s-a înregistrat o rată a mortalității de 63 de decese la un milion de locuitori. Și în urmă cu nouă ani, tot România conducea în acest funest clasament, înregistrând 117 morți rezultați în urma accidentelor rutiere la un milion de locuitori.

Pentru al doilea an consecutiv, Norvegia este liderul clasamentului, cu cea mai mică rată a mortalității rutiere, 20 de decese la un milion de locuitori. Urmează Elveția și Marea Britanie, cu mai puțin de 27,5 decese rutiere la un milion de locuitori în 2018.

La coada clasamentului se află România și Bulgaria, cu o rată a mortalității de 96, respectiv 87 de decese la un milion de locuitori.

România se menține pe prima poziție în clasamentul funest al mortalității rutiere

Potrivit raportului de anul trecut privind siguranța rutieră în UE, numărul accidentelor rutiere fatale din România a înregistrat o ușoară creștere în 2017, față de 2016, ajungând la 98 de cazuri raportate la un milion de locuitori, ceea ce reprezintă dublul mediei UE (49 cazuri), situând România pe primul loc în Europa.

România și Bulgaria sunt singurele state membre cu o rată a accidentelor mortale mai mare de 80 de decese la un milion de locuitori.

Deși tendința de scădere a numărului de cazuri fatale este încurajatoare, îndeplinirea obiectivului UE de reducere la jumătate a numărului de accidente rutiere mortale până în 2020, comparativ cu 2010, va fi foarte dificilă. În plus, s-a estimat că alte 135.000 de persoane au suferit accidente grave în 2017, printre care o proporție însemnată este reprezentată de participanții la trafic vulnerabili, cum ar fi pietonii, cicliștii și motocicliștii.

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

25 comentarii

  1. Ne trebuie educație rutieră și poliție demnă și în forță, nu slugoii politicului.

    • Majoritatea accidentelor mortale se intampla in afara localitatii prin coliziuni frontale datorita faptului ca exista contrasens. Pui autostrazi, nu mai exista contrasens (decat extrem de rar cand apare un nebun de o ia pe dos).

    • Pe langa asta trebuie si niste amenzi usturatoare! Daca sumele nu ar fi ridicole, nu ar mai calca unul stramb. Da-i o amenda de 20 000 de ron unui ghertzoi cu bmw cand depaseste viteza sau atunci cand calca peste linia continua, sau pt rosu la semafor… sa-l vezi daca mai face a doua oara. Eu as impune niste amenzi de sa-ti sune urechile ca atunci cand te paleste calul. Sa plangi cu muci, nu alta. In Norvegia, unde au o singura autostrada, la prima abatere primesti o amenda consistenta. Dar la o 2 abatere, amenda este echivalentul a vreo 10 salarii medii. Pe deasupra in Norvegia toti cetatenii pot raporta la politie vitezomanii. Asa se educa imbecilii.

    • @Alex Claro

  2. in primul rand ne trebuiesc drumuri!!!
    toti ne miram de calmul soferilor din strainatate, de civilizatia in traficul de acolo. dar nu ne gandim ca acei soferi nu sunt obligati sa parcurga 160 km in 5 ore (Bucuresti-Brasov)

    dupa ce o rezolvam p-asta cu drumurile, ne putem gandi la educatie rutiera, politie demna, respect in trafic etc

    • Da, faci autostrada si vine ghiorbanu cu bmw diesel din Anglia luat la reducere ca are volanu pe dreapta si se lipeste de teava ta de esapament sa te dai din drum la 130km/h.

      Autostrada nu va rezolva nimic. Trebuie in primul rand o legislatie dura. Cum e in Grecia mai nou.

    • Asta este dovedit. Rata deceselor pe autostrada este mult mai mica decat pe alte drumuri.
      Vine ghilolbanul din Anglia si se lipeste de fundul tau vs vine ghiolbanul si „iese un pic” pe contrasens sa vada daca vine ceva si cauzeaza un accident frontal.

    • Adica, „lasa sa moara nevinovatii pe sosele pana rezolvam cu drumurile” si apoi „educatie”. Stimate domn, fara educatie societatea nu va evolua!!! Educatia este prima tinta!!! Fara educatie, vor fi promovati in continuare in fruntea statului tot felul de analfabeti si repetenti.

    • Educatia face diferenta. Norvegia are doar ~700 km de autostrada.

  3. Pentru ca permisele de conducere ca si diplomele universitare, doctoratele, se iau la kilogram ca la aprozar.

    • kilogramul si aprozarul au fost si inca sunt valabile, indeosebi la „marile” „universitati”-de-stat.

  4. Votați in continuare PSD Alde UDMR și sigur vom avea și mai mulți morți și răniți în accidente rutiere.

  5. In primul rand,
    as sublinia „decat” ca to’ar’sii moto-si-bi-ciclisti din rssh tzigania isi merita soarta.
    In al doilea rand,
    cauzele reale sunt:
    infrastructura
    infrastructura
    infrastructura
    infrastructura
    infrastructura
    infrastructura

    educatia

  6. Ar trebui sa investim în educație și infrastructură.
    Nu vad voința politică în acest sens.

  7. E si de la drumuri si de la cantitatea exagerata de ghertoi de pe ele. Trebuie lucrat in ambele directii.

  8. Doresc pe aceasta cale sa ii „multumesc” PNListului Florin Roman care a dat drumul la o lege care castreaza radarele. Este suparat ca stau unii politisti ascunsi si te iau cu radarul cand mergi peste limita legala asa ca a decis sa nu se mai ascunda politstii.. si sa se anunte radarele cu 500m inainte.. si sa fie anuntate zonele in care sunt radare mobile.. si sa nu existe radare in masini nemarcate.
    Un idiot.
    S-a certat destul de tare cu Drula de la USR cand ii explica de ce este asta o idee proasta si ca va da drumul la need for speed pe soselele patriei, asa ca l-a gasit pe Catalin Mitraliera Radulescu de la PSD sa-l sustina.
    Ultima stire pe tema asta era ca politistii se roaga de KWI sa nu promulge legea.

    Multumim Florin Roman ! Multumim PNL !

  9. Statistica asta nu arata decat introducerea: La modul real ar trebui sa vedem nr accidente/ km parcursi . Adica la cati km parcursi se face un accident in medie. Va asigur ca atunci vom iesi din chart. Pt ca un meamt fata de un roman merge cu masina in medie de 10 ori mai mult ca nr km. Asta inseamba o rata a accidentelor/km parcurs de 100 ori mai mar3 ca cea mai mica rata.

  10. Chiar daca am avea autostrazi tot vom avea rata a accidentelor mare.
    Noi nu suntem obisnuiti sa respectam legea.
    Pentru a ne obisnui cu faptul ca legea trebuie respectata ar trebui pedepse pe masura.
    Ne cumparam cate cinci masini pentru o familie si ne plangem ca nu avem parcari.
    Cumparam masini si constatam subit ca nu avem drumuri pentru vitezometrul din dotare, ca sunt inguste si altele. Cand ai cumparat o masina si ai devenit posesor de permis de conducere ți-ai asumat niste lucruri. Stii limitele de viteza, stii legile si stii ca trebuie sa le respecti.
    Stiti cum se respecta limitele de viteza in afara tarii? Cu strictete mare.
    Dar ce patesc cei care consuma alcool si conduc?
    Acolo esti amendat pentru ca arati degetul.
    Permis suspendat pe cativa ani sau definitiv, amenzi pe masura politisti (nu militieni) si accidentele se vor rari.
    Nu spun ca nu trebuie drumuri bune si autostrazi, departe de mine gandul asta.
    Dar trebuie sa acceptam ce avem acum si sa ne comportam civilizat.

  11. invers:
    educatia
    .
    .
    infrastructura

    • In relatia corecta cu logica elementara
      NU poti cere daca nu oferi
      dar…
      rumuncii inca-si mint plozii cum c-ar exista mos (crac/ger)ila
      desigur ca tine de „educatie”
      numai ca, repet: in acest punctual caz solutia tine de infrastructura

      daca vrei o paralela
      daca vrei sa faci reforme in invatamant,
      schimbi mai intai: dotarea materiala, programa, „filosofia” si structura
      asta este calea fireasca si-n deplin acord cu logica elementara
      sau,
      fireste ca poti sa pui camere la bac si pochii la catedre
      si sa te dai mare c-ai (re)fo’mat „educatia”

  12. 1. Rar accidentele sunt din vina drumului. Am mers in Europa vestica pe mii de km de drumuri locale, nu sunt de cea mai buna calitate, dar rar te depaseste cineva, toata lumea merge cu viteza legala si civilizat in coloana. La noi depasirea vitezei si a masinilor din fata, oriunde si in orice conditii este regula, vorba aia „doar prostii si incepatorii merg in coloana si cu viteza legala”.
    2. In Romania legea rutiera este incalcata intr-o veselie. De exemplu, daca stai sa te uiti si sa numeri, 1 din maxim 4-5 soferi vorbeste sau scrie mesaje pe telefon in timp ce conduce (culmea e ca cel putin jumatate au masini dotate din fabrica cu bluetooth, deci ar putea folosi modul maini libere linistiti).
    3. In Romania legislatia este astfel facuta incat e foarte greu sa dovedesti o incalcare a legii rutiere (doar camerele video de pe masinile speciale ale politiei pot constitui probe; camerele video fixe ale autoritatilor locale nu pot fi folosite pentru a genera amenzi; filmarile video ale amatorilor nu pot fi folosite nicicum), iar cand poti dovedi, amenzile sunt foarte mici (cum se propune majorarea amenzilor, cum sar „oamenii de bine” cu huooo, ca ei sunt obisnuiti sa incalce legea).
    In concluzie, avem o legislatie slaba si care nu se aplica. Rezultatul este natural si logic. Putem construi o super-infrastructura, fara legislatie puternica si aplicata ferm, nu vom reduce numarul de accidente si mortalitatea.

  13. Ne trebuie educatie [ legislatie ] rutiera in scoli. Religia sa se faca in biserica.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.