G4Media.ro

Raport oficial: Numărul abonamentelor metropolitane care oferă acces pe toate mijloacele de…

Sursa foto: Facebook/ Poliția Locală București

Raport oficial: Numărul abonamentelor metropolitane care oferă acces pe toate mijloacele de transport în comun din București a crescut cu 50% în fiecare din ultimele trei luni

Numărul de abonamente metropolitane integrate a crescut cu 50% în fiecare lună, de la data lansării lor, 17 februarie 2022. Cel mai mare succes l-au avut abonamentele de 24 de ore, destinate în special turiştilor, potrivit unui comunicat emis de Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti – Ilfov (TPBI).

Noile titluri de călătorie oferă ocazia pasagerilor să circule rapid şi confortabil cu toate mijloacele de transport către localităţile unde lucrează, unde studiază sau pur şi simplu pentru agrement, fiind foarte solicitate de persoanele care vin să viziteze Bucureștiul şi sosesc în oraş prin Aeroportul Otopeni, mai precizează sursa citată.

Cu un abonament metropolitan integrat, un turist poate ajunge cu trenul, în 20 de minute, de la Aeroportul Internaţional „Henri Coandă” (Otopeni), la Gara de Nord din Bucureşti, iar de aici poate utiliza atât metroul, cât şi mijloacele de transport de suprafaţă în întreaga regiune Bucureşti-Ilfov timp de 24 sau 72 ore.

De asemenea, cei care locuiesc într-o localitate deservită de acest serviciu feroviar, de exemplu Mogoşoaia, dar lucrează în Capitală – sau bucureştenii care desfăşoară activităţi în judeţul Ilfov – pot utiliza aceste titluri de călătorie timp de o lună, se mai arată în comunicat.

Tarifele pentru abonamentul metropolitan integrat valabil pe mijloace de transport de suprafață, pe metrou și pe ruta de tren Aeroport Otopeni – Gara de Nord sunt următoarele:

  • 24 ore – 20 RON
  • 72 ore – 40 RON
  • 1 lună – 210 RON
  • 6 luni – 1.100 RON
  • 12 luni – 2.000 RON

Celelalte tipuri de abonament din oferta tarifară pentru transportul de suprafață și ale partenerilor TPBI pot fi găsite la adresa de internet https://tpbi.ro/tarife/.

Integrarea tarifară a transportului în comun urban cu cel feroviar metropolitan este un proiect-pilot dezvoltat printr-un parteneriat între Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI), CFR Călători SA, Transferoviar Călători SA, STB SA și Metrorex SA.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

7 comentarii

  1. „confortabil” – hahaha… in autobuzul care ține loc de tramvai si nu mai ajunge la drstinatie ca e blocat in trafic

    • E blocat in trafic ca sunt multe putori care s-au invatat doar in masina. In trafic vezi doar omul si masina, nici macar 2 persoane intr-un vehicul.

    • Cred ca vorbești din auzite, nu sunt autobuze sa înlocuiască tramvaie decât F rar, iar autobuzele nu stau blocate în trafic spre deosebire de mașini. Ar trebui sa mergi și tu mai des cu autobuzul sau cu bicicleta și o sa ți schimbi părerea despre trafic

  2. Pretul abonamentelor a crescut amețitor, dar cei cu salariul minim pe economie, cum sa-si permita tarifele acestea?

    • Nu ne permitem, mergem la negru sau cu bicicleta. Eu dacă vad controlorii ma prefac ca ma doare piciorul și când cobor o iau la fugă

  3. Soft-ul STB de achizitie a abonamentelor e de ra4at. Ca sa iti prelungesti un abonament, tb mai intai sa te duci sa-l iei cash de la o cascaraveta stb. Daca vrei un alt tip de abonament decat cel pe care l-ai luat inainte, de ex nu mai vrei metropolitan, ci doar de suprafata, tb mai intai sa-l iei, iarasi, cash de la cascaraveta. Pariez ca soft-ul asta de ra4hat a costat o groaza si a pus temelia vilelor multora din stb. In plus, daca ti-ai prelungit abonamentul online, pana e validat, tb sa treaca vreo 6 ore, cica, pt ca pc-urile alora din stb merg pe motorina si demareaza mai greu.

  4. Normal că au crescut alea metropolitane dacă s-au scos alea pe două linii. Acum omul dă banii pe ceva ce nu folosește