G4Media.ro

PSD Sector 1, dat în judecată pentru o datorie de 375.000 de…

PSD Sector 1, dat în judecată pentru o datorie de 375.000 de lei către un trust de presă / 41 de materiale pro-Tudorache publicate în campanie, dar nemarcate ca publicitare

Conform unor documente depuse, recent, într-un dosar de la Tribunalul București, Organizația PSD Sector 1, prin președinte Daniel Tudorache, a semnat, în martie 2020, un contract de 200.000 de euro pentru a cumpăra ”spațiu publicitar” la câteva site-uri de presă din România, toate aparținând Trustului de Presă Gândul.

Raportul media indică faptul că, în cadrul acestui contract, două dintre site-urile din acest grup au publicat 41 de articole pentru care nu există marcaj de publicitate.

Articolele i-au făcut propagandă lui Tudorache și i-au oferit platforme pentru a-și ataca adversarii politici înainte de alegerile locale. În final, PSD Sector 1 nu a achitat facturi de peste 375.000 de lei pentru apariția acestor materiale, iar firma cu care a încheiat contractul s-a adresat Tribunalului București pentru a-și încasa banii.

Dosarul dezvăluie, indirect, o legătură între patronul societății păgubite de PSD și una dintre persoanele implicate, în februarie 2020, în scandalul filajului unor jurnaliști și magistrați.

În iulie 2021, societatea Adv Web TV SRL București a dat în judecată PSD Sector 1, cerând judecătorilor să oblige pârâta la plata sumei de 375.745,80 lei.

În acțiune, reclamanta a explicat faptul că, pe data de 5 martie 2020, dată la care se numea Advertising Group Division SRL, a încheiat un contract de 200.000 de euro, plus TVA, cu Organizația PSD din Capitală, obiectul fiind oferirea de ”spațiu publicitar pe site-urile de Internet pe care le avem în portofoliu (…)”.

Ulterior, într-un Raport media trimis beneficiarului sunt enumerate cinci dintre aceste site-uri: gandul.ro, cancan.ro, prosport.ro, ciao.ro și go4it.ro.

În acțiunea depusă la Tribunalul București, reclamanta a afirmat că și-a îndeplinit obligațiile, dar nu a primit banii aferenți facturilor trimise PSD Sector 1.

Reclamanta afirmă că, de-abia după mai multe runde de negocieri și notificări, Adv Web TV SRL a încasat 25.000 de lei, rămânând de achitat 375.745,80 lei. Primul termen al procesului va avea loc în luna octombrie.

De precizat că suma de 200.000 de euro reprezenta un maximum al contractului, facturile urmând a fi întocmite pe măsură ce se achiziționa ”spațiu publicitar”.

În final, PSD Sector 1 a accesat circa 40% (400.745,80 lei) din suma pe care o avea la dispoziție (200.000 de euro, adică aproape 1 milion de lei).

”În îndeplinirea obligațiilor ce ne reveneau în temeiul raporturilor contractuale, subscrisa societate ne-am îndeplinit în integralitate acestea, respectiv am publicat pe site-urile www.gandul.ro și www.cancan.ro articolele comandate întocmai cum au fost solicitate de către debitor”
Fragment din acțiunea depusă la instanță de Adv Web TV SRL

În ceea ce privește contractul semnat în martie 2020 cu PSD Sector 1, acesta a fost parafat în contextul în care urmau alegerile locale, dar în afara perioadei de campanie electorală (scrutinul era așteptat a se derula în iunie, dar a fost amânat, din cauza pandemiei, pentru septembrie).

Președintele organizației și semnatar al contractului, Daniel Tudorache, era primar în funcție al Sectorului 1 și candidat pentru obținerea unui nou mandat.

Din studierea articolelor de presă care au fost trimise de Adv Web TV către PSD Sector 1 pentru plată reiese, însă, o problemă de deontologie jurnalistică.

Sursa Foto: Dosar Instanță

Fragment din Raportul media trimis de firma de publicitate către PSD Sector 1, pentru facturare

Astfel, deși contractul făcea referire la ”spațiu publicitar” și conținea ”Definiții” precum cea a ”Titularului de publicitate – persoană fizică sau juridică care emite comanda de publicitate în vederea afișării pe site” sau a ”Furnizorului/Prestatorului – operatorul unui serviciu de publicitate care vinde spațiu publicitar pe site-uri de Internet pe care le are în portofoliu”, în nici unul dintre cele 41 de materiale apărute pe gandul.ro și cancan.ro nu apare marcajul aferent acestui tip de articol: Advertorial sau P, semne care indică faptul că există un beneficiar care a plătit pentru publicare.

Adv Web TV SRL îl are ca unic asociat pe Radu Călin Prunaru, un apropiat și un partener de afaceri al celor care dețin Grupul de Presă Gândul din care fac parte gandul.ro și cancan.ro. Adv Web TV SRL este unul dintre vehiculele prin care cele două site-uri vând spații publicitare, sediul firmei fiind același cu al celor două publicații. Pe două platforme online dedicate datelor despre firmele românești, utilizatorii care accesează Adv Web TV SRL sunt direcționați spre site-ul cancan.ro.

”Niciuna dintre societățile editoare din cadrul trustului de presă GÂNDUL nu a semnat contractul la care vă referiți, așa încât, faptic, mă aflu în imposibilitatea de a vă formula un punct de vedere. De altfel, societățile editoare din trustul de presă GÂNDUL nu sunt parte nici în litigiul față de care solicitați o precizare, motiv pentru care consider că singurele îndreptățite să vă transmită un răspuns legal sunt părțile din dosar.” Adrian Artene, director editorial Grupul de Presă Gândul

Referitor la conținutul celor 41 de articole, majoritatea covârșitoare prezintă declarații ale lui Daniel Tudorache care anunța modul de reacție al Primăriei pe care o conducea în contextul pandemiei, comenta deciziile Guvernului, își critica adversarii politici sau făcea publice alte proiecte ale sale, cum ar fi construirea unui spital cu 1.000 de locuri.

În alte cazuri se informa, pe baza unui sondaj, că Tudorache era favorit cert la obținerea mandatului de primar sau că edilul a împărțit ramuri de salcie în Postul Paștelui, alături de un preot.

Sursa Foto: Captură Gândul

 

Sursa Foto: Captură Gândul

Trei dintre articolele de pe site-urile gandul.ro și cancan.ro care au fost facturate către PSD Sector 1

În septembrie 2020, Tudorache a pierdut alegerile pentru Primărie și, în noiembrie același an, s-a autosuspendat din funcția de președinte al filialei după ce fost pus sub acuzare într-un dosar penal în care este suspectat de complicitate la trafic de influență și spălare a banilor.

”Cine trebuia să pună acele marcaje de publicitate? Mă depășește situația asta. Intru în amănunte pe care nu le știu. Despre plata banilor, întrebați actuala conducere”
Daniel Tudorache, președinte PSD Sector 1 la momentul contractului

În octombrie 2020 și martie 2021, Adv Web TV SRL a preluat, în etape, societatea Voyage Rent a Car SRL Otopeni înființată de Vlad Eugen Dragomir, un bărbat al cărui nume a a apărut în ancheta dosarului DIICOT legată de filajul unor jurnaliști și a doi magistrați în februarie 2020.

Astfel, în ordonanța de clasare a dosarului, infirmată ulterior pe cale ierarhică, s-a menționat că la filaj au participat cel puțin zece persoane, unul prezentându-se drept fotoreporter la Gândul și Cancan.

Altul era Vlad Eugen Dragomir, un fost polițist de frontieră care a declarat în anchetă că era jurnalist. El venise la locul filajului, un restaurant din centrul Capitalei, cu o Skoda Octavia albă împrumutată de un prieten al său pe nume Gabriel Ionuț Olaru, fost ofițer SRI.

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

27 comentarii

  1. Propagandă marca CIUMA ROȘIE pt Tudorache platita din BANI PUBLICI !La pușcărie cu Mafiotul!

    • ….ca doar nu credeți că aducea Tudorache banii de acasă! De la partid, tot de la buget este!Adică banii noștri, ai tuturor!N-a mai câștigat primăria, a ieșit de o Țeapă !

  2. Tudorache poate strunji un ciob de Diamant si acopera inclusiv cheltuielile de judecata, onorariile avocatilor pagubitilor, cafea si tzigarea judecatorului. Dar se incapataneaza sa nu !

  3. Pai si Tudorache de unde sa plătească? De la el din buzunar? Daca castiga alta era discuția, ca avea de unde, dar asa..

  4. asa se face jurnalism pe chitele,cam asta-i scopul pt care toti borfasii ajung sa si fac ziar,tv se scot banii rapid iar datu-l in judecata este pt cine-si asuma,se sterge la cur cu mana ,,specialilor”

  5. Iar n-are PSD bani? 😂

  6. Prea mult s-a discutat de teparul Catu (in fond tepuise in interes personal privat) si prea putin despre teparul Tudorache ( care a tepuit in interesul partidului chiar daca in speta el reprezenta partidul) !
    In concluzie USL traieste si prin tepari !

  7. Tudorache e bun de plată.

    • Ba nu! Tudorache o sa-i dea in judecata ca au livrat marfa cu defect.
      Daca isi faceau ei treaba de calitate, el era acum primar si nu se mai ajungea la discutia asta.
      🙃

    • E vorba de inchirere spatiu publicitar, nu conditionat sa castige sau nu. Multi prosti pe lumea asta.

    • Bine ca este si mai multi destepti care s-a prins!
      E vorba daca a avut sau n-a avut efect. 🙂
      Io’te ca n-a avut!
      Au vrut sa faca o smecherie si a iesit un ‘ahat.
      Ca au inchiriat spatiu publicitar de la niste inocenti s-o creada „desteptii”. Noi, prostii, credem ca a fost o escrocherie de presa in favoarea smecherului, care urma sa plateasca, candva; dar soarta nu l-a ajutat iar termenul de plata a fost probabil „cand voi avea bani”.

  8. Si f.. si cu banii luati, cum se zice.

    Dar curtea de conturi, condusa de mana dreapta a lui Dragnea, ce face? Doarme?

    De cand pana cand e legal sa cheltuiesti bani publici in interesul strict personal al primarului si inca in articole de presa nemarcate cu P?

    Ar trebui control si imputate toate aceste cheltuieli celor care au semnat contractul comercial. Plus o plangere penala, catre DNA.

  9. Ce se mai aude cu dosarul din justitie privind finantarea ilegala a campaniei USR?

  10. Ei, mai aveti putin tica rabdare, ca baga ciocolax referendum, o destituie pe clotilde si se intoarce iar din nou inapoi tudorache la primarie.
    Si atunci vor plati datoria din banii de seminte.
    Mare branza, nici o suta de mii de euro!

  11. Fug șobolanii de pe vapor ( or fi cei din sectorul 1 ? ), e clar că trucajele cu „fraudarea alegerilor” si ” ridicare gunoiului din sectorul 1″ n-a ținut. Hmmm… mă tem că te paste pușcăria, tov Diamant 😂

    • Nu are cum sa fi facut manevre fara stirea PSD’ului, inclusiv a fostei ciorditoare Firea.
      Asta este defapt motivul real ptr gogomania aia cu „fraudarea alegerilor” … probabil ca au foarte multe infractiuni de ascuns.
      :DDD

  12. Bai sa-mi bag lupa in el de tudorache borfas cu diamante si partidul lui de banditi! Gunoaie pesediste!!!

  13. Si acum PSD plateste sute de mii de euro pentru manipularea presei.
    Mai nou si Digi24 este abonat la banii PSD pentru campanii de denigrare Primaria S1.
    Interesele maifiei gunoiului si a imobiliarelor sunt extrem de mari. E vorba de miliarde de euro pe care le pot pierde.
    Pe langa asta sunt sute de pagini de internet false create de PSD AUR.

  14. El se jura ca nu fura, dar l-au prins cu …….lupa-n gura

  15. Nu-i nimic, vinde Tudorache 2-3 diamante si se rezolva.

    • Uite hoțul, nu e hotul..
      Sau: care hoț e mai hoț? Hoțul nostru, sau hotul vostru?🤣🤣🤣

  16. Unde sunt hoardele de postacei ciumati și cu trandafirii-n rât??

  17. Mîncatul de cocolino dăunează grav sănătății presei. Ăsta e abia începutul, vă lămuriți voi încet-încet că PSD (și frații lor cei cu icter, PNL) nu dau înapoi nimic din ce ciordesc. Pomenile electorale costă cel mai mult, bolovanilor!